Veien til førerkortet motivasjonstråd :-)

Sukk den lappen altså. Nå begynner det å virkelig friste med automat lappen for å kunne kjøre til og fra jobb. Noen kloke ord for å holde ut til manuell? Eller heller ta den senere og ta automat nå? Kan si at jeg blir å kjøre automat til jobb mens vi har en manuell kjørt SUV (som jeg egentlig syns er litt stor) som jeg kan kjøre med.
Hold ut! Du får jo dobbel verdi av å ta lappen på manuelt gir! Ikke gi opp, du kommer til å klare å lære deg girstangen før eller siden. Ta deg god tid når du girer, ikke mas med å akselerere fort. :)

Hold ut! Du får jo dobbel verdi av å ta lappen på manuelt gir! Ikke gi opp, du kommer til å klare å lære deg girstangen før eller siden. Ta deg god tid når du girer, ikke mas med å akselerere fort. :)
Joda, men problemet er at nå må jeg ha skyss til og fra jobb og kan ikke levere unger eller handle på butikken I det hele tatt. Jeg ser liksom ikke enden av tunellen om jeg snart mestrer clutchen eller ikke og føler at jeg tuller med en gang det skjer noe I trafikken. Til nå har jeg knapt nok kjørt ordentlig (privat) fordi jeg ikke stoler på verken meg eller mannen og jeg føler meg mega frustrert.

Jeg prøver også å lete etter gode grunner for å ta manuell, men alle grunner gjelder lån av bil og det blir jeg ikke å gjøre noe særlig I det hele tatt (uten at noen med lappen er med). Å jo, at man er lat. (Som jeg ikke er enig i)

Men jeg tar gjerne I mot grunner og motivasjon for den manuelle annet enn det går så fint så. Etter snart 20 timer går det ikke så fint...[emoji20]

Joda, men problemet er at nå må jeg ha skyss til og fra jobb og kan ikke levere unger eller handle på butikken I det hele tatt. Jeg ser liksom ikke enden av tunellen om jeg snart mestrer clutchen eller ikke og føler at jeg tuller med en gang det skjer noe I trafikken. Til nå har jeg knapt nok kjørt ordentlig (privat) fordi jeg ikke stoler på verken meg eller mannen og jeg føler meg mega frustrert.

Jeg prøver også å lete etter gode grunner for å ta manuell, men alle grunner gjelder lån av bil og det blir jeg ikke å gjøre noe særlig I det hele tatt (uten at noen med lappen er med). Å jo, at man er lat. (Som jeg ikke er enig i)

Men jeg tar gjerne I mot grunner og motivasjon for den manuelle annet enn det går så fint så. Etter snart 20 timer går det ikke så fint...[emoji20]
Du har veldig mange gode grunner til å ta lappen på automatisk girkasse, så jeg synes du bare skal gjøre det. Ikke kast bort mer tid og penger på å prøve å mestre noe du strengt tatt ikke trenger å lære deg. :)

Noen av mine venner kom med den; hva hvis noe alvorlig skjer og du kun har mulighet til å få tak i manuell bil. Da sa kjørelæreren min at i nødverge så er det lov å kjøre gir selv om man ikke har lappen på det.
I dag produseres det veldig mange automat-biler, og flere kommer det nok til å bli. Ja, det er kanskje dyrere med automatgir, men for min egen del så er det verdt det :)
Jeg hadde tatt lappen nå med automat, og så kan du øve med SUV-en, og ta den senere når det ikke haster. Da stresser du kanskje ikke like mye heller :)

Back
Topp