Veien til et nytt liv....del 2

En tråd i 'Våre dagbøker' startet av Tulla84, 10 Okt 2014.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

Gratulerer alle heldige kommende junimammaer 2015!!!! ( og alle små snikere ;) )

I denne tråden vil jeg oppdatere alt jeg ønsker å dele med dere her på babyverden. Her vil jeg lage min dagbok/babybok :D
    I dag starter jeg på denne boken og gleder meg til hver side ved den. La veien begynne, og velkommen til fortellingen om et helt nytt og unikt liv :Heartred

• Liker Liker x 1
  2. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

Det startet med skyggestreker 11 og 12 dpo

image.jpg

image.jpg

3. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

13 dpo var det helt tydelig at vi etter 12 pp endelig hadde blitt gravide :

image.jpg

4. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

Tiden fra 13 dpo og frem til i dag 5+4 har gått greit for seg. Ingen store plager. De siste 2 dagene har trøttheten kommet smygende og jeg er i perioder uggen, men kaster ikke opp. Brystene mine er nå svært ømme og jeg kan flere ganger i løpet av dagen merke "menssmerter". Livmoren jobber for å lage plass til det nye livet. I min første graviditet fikk jeg mage ca uke 16. Blir spennende å se når den dukker opp denne gangen. Her er iallefall første magebilde uten antydning til babykul :

image.jpg

• Liker Liker x 1
  5. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

image.jpg
    Ukens bilde! Fortsatt ingen tegn til babykul. Kvalmen kommer oftere i disse dager. Har ikke kastet opp, men dersom det øker på ytterligere nå så tror jeg at det kommer til å skje :(
    Ellers er jeg i topp form litt trøtt bare.

• Liker Liker x 1
  6. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

Hele uke 6 har vært preget av kvalme. Fremdeles ikke oppkast.

Ser nå veldig frem til legetime 29/10, håper vi får høre hjertet banke :)
    Deretter skal vi på første jordmortime 5/11.

• Liker Liker x 1
  7. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

Fra 6+2 til i dag har kvalmen fremdeles vært plagsom, kaster ikke opp. Magen er blitt oppblåst og har blitt veldig vanskelig for å komme på wc. I dag går turen på apoteket for å kjøpe frukt og fiber som noen her inne har anbefalt.
    Ukens bilde:
    image.jpg

• Liker Liker x 1
  8. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

Kvalme har vært veldig plagsom frem til nå. I går trappet den betraktelig ned, men merker det fremdeles. Krysser fingrene for at det verste er over mtp kvalme.

Fikk høre hjerteslag på onsdag 9+2 :Heartbigred
    Da kom det jaggu noen tårer. Det ble observert en tåre i øyekroken hos sambo også :) nå ble det mer virkelig . Jeg har nettopp begynt å kjenne livmoren over skambenet. Spennende når magen vil vises denne gangen.

9. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

Da slapp ikke jeg unna heller.... Oppkast har ankommet! På dagen 10 uker .

10. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

image.jpg Sånn går det når man må ete 24/7 for å unngå kvalme.. Tviler på at det er bebisen :p føler meg allerede litt tjukk . Hvordan skal dette gå hoho!

Last edited: 13 Nov 2014
  11. NoClue Forelsket i forumet

Haha, litt er nok babyen også :p men større skal du bli ;-)

12. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

Ja det er ikke noen vei utenom er jeg redd. Men jeg er redd jeg skal gå opp like mye som jeg gjorde med førstemann. 21 kg :eek:

13. NoClue Forelsket i forumet

Jeg gikk opp 25 kg med første og 28 kg med nr to..:p og du er endel tynnere enn meg :p du ser flott ut, gleder meg til videre bilder med en kul på :)

14. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

Vil bare informere om jeg kun er 1.60 høy :p så litt mindre å fordele alt på hehehe. Takk , gleder meg til å se en ordentlig babykul jeg også :D

15. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

image.jpg image.jpg

Kvalmen er lite fremtredende om dagen ! Jippi!!!! Kun 1 uke igjen til 12 ukers grensen :D Ganske sikker på at jeg har begynt å kjenne bittesmå bobler fra livmor <3 gleder meg til de blir sterkere :D

16. NoClue Forelsket i forumet

Jeg kjenner også bobler av og til, mannen mener det er umulig :p men det er ikke han som er gravid for tredje gang :p

• Enig Enig x 1
  17. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

Herlig ❤️

• Liker Liker x 1
  18. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

image.jpg Var hos jordmor i går. Der fikk vi høre hjerte igjen ❤️Nå klarer jeg å slappe av og forberede meg på at vi får et nytt familiemedlem i juni :D kvalmen har omtrent pakket sakene sine denne uken. Litt uggen innimellom, men Gud så deilig å slippe den smerten. Har bestilt privat UL 8 desember . Er da 14 uker påvei. Det gleder vi oss til :) Jeg synes magen har blitt en del større denne uken. Veldig oppblåst på kvelden.

Jordmor tror det kan være motsatt kjønn denne gangen, ettersom svangerskapene er såååå ulike . Blir spennende å se hva det blir. Vil ha en frisk baby jeg, men innerst inne har jeg et håp om jente.

Vedlagte filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstørrelse:
      326,4 KB
      Visninger:
      40
    • Liker Liker x 1
  19. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

image.jpg De siste dagene har være tunge. Oppkast/brekninger hver morgen , slapp og sliten.Var hos legen i går som kunne bekrefte lav Hb ( 10,2). Har derfor startet med jerntilskudd. Har tatt meg fri fra jobb i dag og tror jeg må gjøre det i morgen også. Ligger rett ut på sofaen og sover. Null energi :(

Last edited: 11 Des 2014
  20. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

UL i uke 14+0
    image.jpg

Del denne siden