Veien til et lite icsi-mirakel. babyT? sine tanker i prosessen

hegemw: Så koselig med melding i dagboka mi da [:)]
 
Om ei uke reiser vi, ja.[:)] Sa det til mannen isted: "Tenk om ei uke holder vi på å pakke og gjøre klart for å kjøre til Alta, og imorgen tidlig er det ei uke til flyet går" [:)]
 
Det blir deilig med ferie [:)]
 
Idag fikk jeg syranela-sprayen i posten. Rart å ha den i hus. Dette blir spennende!
 
Advarer mot detaljer! [&:] 
 
Hmmm... Har en slik rar kropp idag.
 
Har vel egentlig hatt det siden igår. Det verker i korsryggen, men kjennes ut som om verken er konsentrert fra ett bestemt punkt på høyre side. Helt nede ved halebeinet. I tillegg føles det nesten som om det er noe med tarmen. Da jeg var til lap sa legen at de fant endometriose på tykk- og endetarm, og at det lå slik til at de ikke kunne gjøre noe med det der og da. Vanskelig å forklare, men kjennes ømt ut (+ murring) litt på samme måte som jeg bruker å ha i livmorområdet før og rett etter mens. Gjør også litt vondt på de samme punktene når jeg er på do. Har i flere år kjent den samme smerten rundt blære ved dobesøk i dagene før, under og etter mens, og legen mente det var pga endometriose som lå på blæra. Denne klarte de imidlertid å fjerne mesteparten av under lap, så de smertene er så og si borte.
 
Har hatt denne ekle følelsen i ryggen og "tarmen" en gang før, og det var sist jeg utsatte mens med primolut. Kan det være at den forlengede lutealfasen har ført til at endometriet disse stedene har fått vokse mer? Sist forsvant det av seg selv etter noen få dager, så håper det gjør det denne gang også. Så begynner jeg jo snart på nedregulering, så forhåpentligvis vil det også påvirke endometriet. Det står hvertfall i pakningsvedlegget til synarela at den også brukes ved endometriose...
 
Beklager ekle detaljer idag, men måtte skrive ned tankene mine. Om noen som har klart å lese dette har noen synspunkter på hva det kan være så kom gjerne med dem.
 
må ikke rote syklussen til med primolut[:)] då blir det kanskje sånn da.....
 
nå er det ikke lenge igjen til spray start[:D]
 
dumt at eg ikke fikk tr igjen når eg skulle få då kunne vi ha ligget likt i løypa[:)]
eg regner med at tr e her om under ti dager. så må de 20/21 dagene gå kjempe fort så starter eg også opp[:D]
 
Ønsker deg en flott dag og en fin helg[:D]
 
hilsen fra helene
 
ORIGINAL: VilSåGjerne

må ikke rote syklussen til med primolut[:)] då blir det kanskje sånn da.....

nå er det ikke lenge igjen til spray start[:D]

dumt at eg ikke fikk tr igjen når eg skulle få då kunne vi ha ligget likt i løypa[:)]
eg regner med at tr e her om under ti dager. så må de 20/21 dagene gå kjempe fort så starter eg også opp[:D]

Ønsker deg en flott dag og en fin helg[:D]

hilsen fra helene

 
Har jo ikke rote til syklusen da. Den bruker å være helt i rute etter at jeg har brukt primolut til å utsette. Om jeg ikke hadde gjort det måtte vi venta enda en syklus før vi kunne starte, eventuelt til etter sommeren. Da tar jeg heller et par dager med litt rare smerter og en treg mage. Kjøpe aktivia idag. Det hjalp veldig på sist hvertfall. Smertene jeg kjenner kan like gjerne kun skyldes forstoppelse...
 
Håper TR dukker opp snart så du kan sette igang med neste forsøk [:)]
 
BabyT Håper at det er bedre med deg nå og at magesmertene gir seg fort. Du for fortsatt ha en fin helg. Det er godt at du har Synarela nesesprayen klar til ferien din nå, bare en uke igjen til ferie og masse sol håper jeg dere får.
 
Tusen takk for hilsener twinanne og Nesing.
 
Har gått en lang tur idag for å løse litt opp i ryggen, samt at jeg gikk til innkjøp av Aktivia (yoghurten) for å få igang systemet. Smertene i ryggen er der enda. Rart egentlig. Enten må jeg gå raskt, eller så må jeg ligge. Å sitte, stå, og gå sakte gjør vondt. Særlig i området rundt halebeinet. Får håpe det gir seg snart. Magen kjennes hverfall bedre nå.
 
Om ei uke sitter jeg på flyet på vei til Tokyo. Blir spennende. Holder på å skrive pakkeliste, og dere kan jo bare gjette hva som står først på lista med utropstegn bak [;)] Jepp, synarela. Kan jo også bli litt tull med tidsforskjell, så har laget huskelapper på kalenderen på mobilen, slik at den varsler på de klokkeslettene det vil passe best å spraye når jeg er hjemme igjen, så får det heller bli med litt nattspraying i Tokyo første døgnet.
 
Idag er ryggen mye bedre. Fikk sove godt i natt uten verking i korsryggen. Deilig!
 
Nå har jeg akkurat vært flink og rydda opp under salongbordet. Vi har et slikt salongbord med "to etasjer", og det er utrolig hvor mye som samler seg der. Kasta en hel papiravfallspose med ukeblader, aviser, boligannonser og diverse reklame. Det som fikk bli igjen er IKEA-katalogen , H&M-katalogen, en boligkatalog fra BlockWatne og alle sangbøkene våre. De må ligge lett tilgjengelig, for de brukes hver dag. Nå mens jeg skriver dette er mannen strålende fornøyd over at det er blitt rydda opp og laga system i "gitarhjørnet" av salongbordet. Han har funnet frem gitaren og et par sangbøker og er igang med å spille.
 
Igår kveld bestilte vi hotellrom i Japan. Planen blir som følger:
Fredag 25/4 - Pakke og gjøre oss klar til å reise. Kjører over til Alta natt til lørdag. Må være på flyplassen senest 06.30, så regner med vi Kjører fra Lakselv i 3-4 tida.
Lørdag 26/4 - Flyet går fra Alta kl 07.35. Hele dagen går med til flyturer og flyplasser.
Søndag 27/4 - Fremme i Tokyo ca kl 09.30 lokal tid. Dagen skal tilbringes i bydelen vi har bestilt hotell. Kanskje jeg tar en tur i bassenget og svømmer bort litt stivhet i kroppen etter flyturen. Ut og spise middag på restaurant.
Mandag 28/4 - Fortsatt i Tokyo. Får se hva vi finner på. Kanskje en tur på karaokebar?
Tirsdag 29/4 - Sjekke ut av hotellet og ta toget til Hiroshima. Blir vel å gå litt rundt i byen der på ettermiddagen og kvelden. Ut og spise.
Onsdag 30/4 - Museet i Hiroshima. Skal visst være en ganske sterk opplevelse å se hva som skjedde med byen. Har også planer om å dra til A-domen, bygningen som var rett under der bomba ble sluppet. En av de få bygningene som "overlevde" bomba.
Torsdag 1/5 - Sjekke ut av hotellet og ta toget tilbake til Tokyo. Ut og spise på kvelden.
Fredag 2/5 - Dagstur til Nagano. Har veldig lyst å dra dit og se OL-anleggene. Har ei kusine som deltok i Paralympics der i 98, så blir spennende å se hvor hun faktisk var.
Lørdag 3/5 - Spraystart. Har ikke helt bestemt hva vi skal gjøre denne dagen, men blir vel shopping eller sightseeing i Tokyo. Byen er jo enorm, så kommer bare til å få se små brøkdeler av byen disse dagene.
Søndag 4/5 - Reise tilbake til Norge. Lander i Alta ca kl 23 lokal tid. Kjøre tilbake til Lakselv på natta.
 
De 3 nettene hat vi bestilt rom på et luksushotell i et av de mest kjente shoppingdistriktene i Tokyo. Blir deilig!
 
Så har jeg heldigvis fått permisjon på mandagen. Uten lønn da, men orket ikke tanken på å dra rett på jobb bare få timer etter at vi kommer hjem.
 
Så nå vet dere hvor jeg kommer til å befinne meg i neste uke [;)]
 
Høres helt fantastisk ut. [:)] Er veldig misunnelig. hehe.
Dere kommer nok til å stor kose dere. Åssen er temp. der nede?
 
ORIGINAL: * Bobbo *

Høres helt fantastisk ut. [:)] Er veldig misunnelig. hehe.
Dere kommer nok til å stor kose dere. Åssen er temp. der nede?

 
Temperaturen der nå ligger på 15-20 grader ca. Så passe deilig temperatur. Ikke for varmt og ikke for kaldt. Kan jo bli varmere enn 20 grader, men ca rundt der.
 
Å, høres kjemepespennende ut BabyT!! Bittelitt misunnelig... [:)]
 
Ha en kjempefin Søndag, her er hvertfall været strålende.
Klem
 
Vi gleeeeder oss, ja [:D] Ikke lenge igjen nå. Idag har jeg begynt å gjøre klar litt av klærne jeg skal ha med. Strøket litt bukser, skjørt og topper. Mye har jo bare ligget i skapet siden i sommer, så har vaska gjennom det også.
 
Idag er det bare 5 dager til vi reiser [:D] Gleder meg som en liten unge, jeg.
 
Fikk akkurat vite at stesøsteren til min mann har blitt mamma. Er jo glad på deres vegne, men som alltid er det vondt å høre. Vondt fordi det ikke er vi som kan sende slike gladnyheter til slekta [:(] Foreløpig ikke fått vite mer enn at fødselen er over. Venter på beskjed om kjønn, vekt og lengde. Rare er at mannen min fikk vite det gjennom facebook! Det hadde visst stått at han i natt var blitt trebarnspappa. Ikke noe mer. Synes det er rart, jeg. Og svigerfar (som da blir ekte morfar til ungen) hadde ikke fått vite noe enda. Er det ikke litt rart å legge ut en slik beskjed på facebook før man forteller det til besteforeldrene?
 
3 dager igjen... Om jeg ikke er innom før, så ønsker jeg dere nå EN KJEMPEFLOTT TUR!!
Kos dere masse og lykke til med oppstart!! Gleder meg til å høre reise referat!!
 
Så koselig med hilsen i dagboka mi da, Sola [:D]
 
Jepp nå er det 3 dager igjen til vi reiser og en uke og 3 dager til spraystart.
 
Blir spennende begge deler, og selvfølgelig vil det komme referat her i dagboka mi [;)]
 
Ååååå jeg gleder meg til reiseskildringen din, skriv den lit romantisk å da, trenger ikke å være helt sant alt du skriver - det fortalte forfatter Vigdis Hjorth oss på jobb i går når hun underholdt oss, he he..... Du kan jo skrive det som ikke er sandt uthevet eller noe slik at vi hvet hva som er fakta og jug/pynter på sannheten
 
hmmm... Det var jo en god idé twinanne. Se om jeg klarer å vekke forfatteren i meg [;)] Får se hva jeg klarer.
 
Jeg regner med at du har såååå reise feber nå så du har alt klappet og klart i alle armer og bauer, tenk 2 dager så er du langt vekk fra lille Norge, God tur da vennen.
 
Så koselig med meldinger i dagboka mi Nesing, Apple og twinanne [:)]
 
Ja nå begynner det å nærme seg tur. Skal straks krype til køys nå, så er det behandling hos fysioterapeut imorgen tidlig før jeg skal på jobb. jobber bare 50% nå så imorgen bli det to timer undervisning. Musikk i 3. klasse. Vi skal spille og synge om at vi er små mygger. Blir sikkert gøy [:)]
 
Etter jobb blir det pakking. Klærne er ferdig vaska og strøket og skal bare puttes i kofferten, så pakkingen skal gå greit. Har skrevet liste over alt som skal være med, og på toppen er synarela, pass, billetter og lommebok [;)]
 
Så blir det vel en tacomiddag før vi sover noen timer. Skal kjøre hjemmefra kl 03 natt til lørdag, da vi må være fremme i Alta senest 0615. Så blir det timevis med fly før vi lander i Tokyo ca kl 02.30 natt til søndag norsk tid, 09.30 lokal tid. Mannen fant nettopp ut at det hotellet vi skal bo på de første nettene er i et strøk han var sist han var i Japan, så han er litt kjent der og vet hvor vi kan finne greie restauranter.
 
Når det kommer til mat, Apple, så liker jeg å prøve nye ting, men er dessverre allergisk mot sjømat så må nok prøve å lese menyen nøye før jeg bestiller [&:]
 
Før vi er tilbake i Norge er jeg begynt med nedreguleringen, så dette blir en spennende tid fremover.
 
Back
Topp