Veien til et lite icsi-mirakel. babyT? sine tanker i prosessen

babyT

Forumet er livet
Siden vi nå starter prøverørsprosessen, og jeg føler meg mest hjemme her inne lager jeg en ny dagbok her.
 
Søndag 13. april 2008
Idag har jeg ringt inn mens. Slik jeg forstod det sist jeg snakka med dem så skulle vi få begynne etter at jeg ringte inn mens denne gangen, så håper vi er igang om noen uker [:)] Jeg er klar til å bli mamma, og mannen min er klar til å bli pappa.
 
 
 
Jøss da hjalp det å rope på tr i går da for deg, så flott da. Da blir det vel nesepray start på turen di n da.
 
ORIGINAL: twinanne

Jøss da hjalp det å rope på tr i går da for deg, så flott da. Da blir det vel nesepray start på turen di n da.

 
Jepp. Har forstått det slik at man begynner med spray på dag 20? Isåfall blir det spraystart 2. mai. Reiser hjem fra Tokyo 4. mai, så da blir det spraying de siste par-tre dagene av ferien, men det skal nå gå bra [:)]
 
Ønsker deg og mannen din lykke til. Selv har jeg et lite ICSI mirakel som blir 3 år i morgen.[:D]
 
ORIGINAL: Prinsessa i tårnet

Ønsker deg og mannen din lykke til. Selv har jeg et lite ICSI mirakel som blir 3 år i morgen.[:D]

 
Gratulerer med 3. årsdag imorgen! Hun er blitt til ved UNN? Husker jeg rett da?
 
babyT det var jo greit da at det bare blir nesespray de 3 siste dagene, jeg fikk ikke bivirkninger før på dag 2 sist syklus, og nå så tokk det enda lenger tid. Det er jo greit dersom du skulle få noen bivirkninger, men jeg håper du slipper
 
ORIGINAL: babyT?

ORIGINAL: Prinsessa i tårnet

Ønsker deg og mannen din lykke til. Selv har jeg et lite ICSI mirakel som blir 3 år i morgen.[:D]


Gratulerer med 3. årsdag imorgen! Hun er blitt til ved UNN? Husker jeg rett da?

Takk, ja hun er ei lita "Tromsøjente"[:D]
 
Snakka med fastlegen min idag. Han har sykmeldt meg 50% to uker fra og med imorgen, så da får jeg en litt myk oppstart på jobb etter senebetennelsen. Glad for det.
 
Om litt over tre timer skal jeg prøve å ringe UNN igjen. Håper jeg da får eksakte datoer for behandlingsstart [:)]
 
Gratulerer med dagen idag.
 
 
Nå har jeg nettopp ringt UNN. Og jeg hadde forstått rett; vi får begynne NÅ!!!! [:D] Jeg er så glad! Og samtidig vettskremt. Vet jeg egentlig hva jeg gir meg ut på nå? Er helt skjelven her jeg ligger. Gledestårer triller. Endelig er det vår tur! En tjukk konvolutt lå klar og ventet på at jeg skulle ringe inn mens, så den sendes i posten idag. Da har vi den imorgen eller onsdag. Der står all info. Sprayen skulle også sendes i posten til meg, vi bor jo et godt stykke unna sykehuset.
 
Planen er spraystart 3. mai og sprøyter 22. mai. Før jeg begynner på sprøyter skal vi inn til samtale, opplæring i sprøyter, og UL. Skulle visst få minst en time med jordmor. Med JORDMOR... Rart å tenke på, at VI skal ha samtale med jordmor.
 
Jeg er helt gira nå. Har så lyst å fortelle hele verden, men kan jo ikke det. Kan ikke engang ringe til mannen min, for han er på kurs. Men har sendt han sms, så regner med han ringer med en gang han har pause.
 
Vi er igang!!!! [:D][:D][:D]
 
2 uker og 4 dager til jeg begynner på spray [:D]
 
Endelig tilbake på jobb, 50%
 
Og idag kommer mannen min hjem igjen [:D]
 
Å så fantastisk! Endelig igang. Gleder meg til å lese når dere kommer så langt at du skal på UNN. Har veldig god erfaring derfra. Ja,da blir det en uke på hotell[:D]
 
Deilig å være igang, ja [:)]
 
Hvordan gjorde dere det? Bodde dere på hotell lenge? Fra UL til innsetting? Regner med det blir det for oss. Er så redd for at flyet blir kansellert. Det skjedde da mannen skulle teste svømmerne, og det var bare flaks at han fikk time et par dager etter. Første beskjeden var at han da måtte vente 3 mnd på ny time! Så tror det er tryggest å være i Tromsø om vi har mulighet... Her vi bor vet jo både leger og arbeidsgivere hvordan det er med fly og kanselleringer, så vil ikke bli noe problem å få permisjon fra jobb eller sykmelding for de dagene vi må være borte.
 
Igår kveld kom mannen hjem igjen. Deilig å ha han hjemme. Nå er jeg akkurat ferdig med dagens undervisning. Jobber jo bare 50%, så har ikke så mange timer pr dag. Kjenner på kroppen at jeg skal gå en lang tur idag. Er helt stiv, så må få myka opp litt igjen. Men først må jeg hjem og kjøre mannen til jobb. Han ringte isted og fortalte at han har feber, så han ville gjerne jeg skulle kjøre ham. Skjønner det godt. Ikke særlig gøy å gå 3-4 km i kuldegrader og vind når man har feber.
 
Lurer på om jeg skal sende sms til ei i koret... Har så mange ting jeg lurer på etterhvert... Det er to damer jeg synger med som har vært gjennom prøverør. Hadde vært greit å vite hvordan det ble ordna praktisk med fly og hotell den gang, smtidig som det er litt godt å få snakke med andre man kjenner i samme situasjon, ikke bare fremmede om dere skjønner hva jeg mener... Er jo veldig glad i alle dere jentene her inne, og setter uendelig stor pris på all støtte dere gir, og kunnskap dere deler, men det er noe annet å snakke med kjente... Er visst litt tankefull idag... Har sånn behov for virkelig å prate med noen om dette. Snakker jo med mannen, og det er veldig fint, men har liksom et behov for å prate med noen utenfor...
 
Jeg dro til Tromsø på en fredag, da var det kun UL. Tilbake mandag og de bestemte seg for når uttaket skulle skje. Fikk resept på eggløsningssprøyten som jeg hentet på apotektet. Mandag kveld kom samboeren min. Tirsdag var det uttak, fikk beskjed på onsdag hvor mange egg som var befruktet, torsdag satte de inn og så reiste vi hjem. Det ble en lang helg på meg. Vet ikke hvorfor jeg ikke kunne reise dit på mandag, men det var nå greit. Heldigvis hadde jeg en venninne der oppe, så tiden gikk så som så. Greit å ha noen å snakke med.
 
Ok. Da kan det se ut til at jeg må bli i Tromsø fra fredag 30. mai og til vi er ferdig med innsetting, men det gjør jo ikke noe. Er sikkert fint der på våren. (Har bare vært der på vinteren til nå...). Sammen med all infoen om selve prosessen var det også et skriv hvor det står at det på Saga er et eget område for pasienter ved IVF på UNN, og at man kan møte der på fredager kl 17.30 om man ønsker å snakke med, eller finne på noe med andre i samme situasjon. Så får håpe det er flere der den helga jeg skal være der.
 
Limer inn det jeg skrev i en egen tråd, bare for å ha det i dagboka også:
 
Onsdag 16. april: Idag fikk vi nytt brev fra UNN.
Oppi var puregon-pennen, og en masse info.
Jeg skal bruke Synarela-spray fra 3. mai. Denne sendes til meg i postoppkrav, så regner med den kommer snart. 22. mai har vi første konsultasjon. Da blir det UL kl. 13.45. Vil da også få opplæring i å bruke pennen, og skal begynne å stikke samme ettermiddag. Skal sette doser på 150 IE, samtidig som jeg fortsetter med Synarela. Neste time er 30. mai. Da blir det blodprøve kl 8. og UL kl. 12.10. Regner med dette er UL for å sjekke antall follikler og vurdere uttaksdato? Så da ser det ut til at det blir uttak og innsetting i uke 23 for oss.
 
Torsdag 17. april.
Idag skal jeg levere permisjonssøknad for den 22. mai. Kontordama på skolen er utrolig grei, og har venner som har vært gjennom dette, så er bare koselig å gå til henne og levere søknaden. Egentlig skal man legge ved dokumentasjon på sykehusopphold eller legetimer, men hun har myndighet til å bare skrive; dokumentasjon ok på søknaden, så slipper oppvekstsjef og hele bøttelballetten på rådhuset å vite hvorfor man er borte. Det liker jeg [:)]
 
Skal også en tur på NAV for å ordne rekvisisjonsnr så jeg kan bestille flybillett og hotell.
 
Og så er det frisørtime [:)] Blir deilig!
 
Idag er jeg ganske frustrert. Var hos frisøren igår, og er alltid nervøs når jeg går til frisør her. Synes frisyren min var ok, ikke slik jeg vil ha det, men sist en frisør her prøvde seg på det så var håret ødelagt i over ett år etterpå, så tør ikke prøve på frisyreforandring igjen så lenge jeg bor her. Sist jeg klippet meg var hos ei som også jobber i Tromsø. Hun var veldig flink, og jeg følte virkelig at hun skjønte hvordan mitt hår skal klippes. Dessverre jobber hun nå 100% i Tromsø, så fikk ikke time hos henne. Hun som klippet meg igår klipper også mange av venninnene mine her oppe, og de er alltid fine og stilige på håret, men tror du hun klarte å klippe mitt hår? Neida. Jeg føler jeg ser ut som en 12-åring på håret. Er så møkk lei av å føle meg som en liten jentunge! Jeg vil ha en røffere mer voksen frisyre, men finner ingen frisør her som klarer det. "Jeg er jo så ung, så jeg må jo fremheve det". [:@][:@][:@] Jeg er snart 28 år! og vil ikke se ut som jeg er 12! Aner ikke hva jeg skal gjøre med håret nå, jeg. Mannen mener at det ikke ser fælt ut i det hele tatt, men det er ikke slik JEG vil ha det! Akkurat nå kan jeg ikke vente til jeg endelig kan flytte sørover igjen, og kunne gå til frisøren jeg brukte til bryllupet. Har vært kjempefornøyd hver gang hun har klippet meg.
 
Måtte bare få ut litt frustrasjon idag... Var så sint og lei meg igår, at jeg flere ganger under oppvarmingen på koret fikk problemer med å synge fordi gråten pressa på. Så at ei på altrekka så på meg og merka at jeg ikke var helt på nett, så turde ikke se henne i øynene for da er jeg redd jeg hadde begynt å gråte...
 
Mye følelser her for tiden...
 
ORIGINAL: Apple

Dette med frisører forstår jeg veldg godt! Jeg hater å gå til frisøren nettopp av den grunn at jeg aldri blir fin på håret. [:'(] Har mange ganger ønsket meg en kul frisyre, men det ender det opp med langt hår i stedet som kan samles i en hestehale... Håper du blir mer vant til den nye frisyren etter hvert, det er jo ofte slik at frisyrer trenger å "sette seg" litt før den føles som din egen. [:)]

 
Er jo akkurat det det ble her også... Er så møkk lei av det! Jeg vil bli ny på håret, og for en gangs skyld få høret fra noen etter en frisørtime at jeg er stilig på håret. Ingen som sier noe noengang, altså ser de ikke engang at jeg har klippet meg. Selv skryter jeg alltid av håret til venninner og kjente når jeg sr de har klippet seg og jeg synes frisyren er stilig. Trenger ikke tid til å bli vant til frisyren, for den ble akkurat slik jeg har hatt de siste 10-15 årene...
 
Men tusen takk for at du viser forståelse Apple. Setter veldig stor pris på det. Ikke mye støtte fra mannen der, han skjønte ikke hva jeg var frustrert for, jeg så jo ut akkurat som jeg pleier mente han. Trenger jeg si mer? Han skjønte jo at jeg var frustrert så sent igår kveld spurte han meg om hva jeg ville han skulle si, for han visste ikke. Så han prøvde jo å forstå da...
 
ser du har fått deg dagbok her, følger ikke helt med jeg :)
 
ja ikke lenge til du begynner på nesespray nå, tiden flyr.
og om en uke flyr du langt avsted, så spennende, deilig å koble av litt
 
ønsker deg masse lykke til altså, krysser fingrene mine for at nå er det jammen din tur
 
ha en fin helg
 
Back
Topp