Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Det er fjerde gangen jeg er gravid på to år. Så det har vært en skummel tid. Og er egentlig ganske skummelt enda. Gleder meg til tolv uker og litt tryggere grunn. Teller ned nå.

Jeg fikk diagnosen PCOS da jeg var 14 år, så jeg har hatt den en stund. Men ikke fått noe beskjed om at jeg har dårlige egg. Det har stort sett vært bra hvert forsøk, heldigvis. Forsøk to ble eggene tatt litt tidlig, så det forsøket ble ikke bra. Men de to andre har gitt bra egg og tre graviditeter. Så jeg skal ikke klage. Problemet er bare at jeg aborterer hver gang. Har vel hatt 5-6 tidlige aborter på 13 år. Og det er litt slitsomt.
Forstår at det må være slitsom med så mange aborter.

Pcos er en veldig vanlig diagnose sies det. Det er så kjipt at det skal være så vanskelig å bli gravid og at det er så mange graviditeter som ender i aborter. Men det gjelder å tenke positivt. Du er blitt gravid igjen og denne gangen skal det gå bra! :) .
 
Forstår at det må være slitsom med så mange aborter.

Pcos er en veldig vanlig diagnose sies det. Det er så kjipt at det skal være så vanskelig å bli gravid og at det er så mange graviditeter som ender i aborter. Men det gjelder å tenke positivt. Du er blitt gravid igjen og denne gangen skal det gå bra! :) .
Skal til lege og jordmor etterpå. Så er veldig spent kjenner jeg. Det blir spennende det. Håper alt er bra inne der. Og at ting ikke er for unormalt.

Teller ned til uke tolv nå. Og driver med medisin nedtrapping på ene slaget. Litt rart etter alle ukene det også.
 
Skal til lege og jordmor etterpå. Så er veldig spent kjenner jeg. Det blir spennende det. Håper alt er bra inne der. Og at ting ikke er for unormalt.

Teller ned til uke tolv nå. Og driver med medisin nedtrapping på ene slaget. Litt rart etter alle ukene det også.

Gi en oppdatering om hvordan det går hos legen/ jordmor ❤. Jeg har troen på at det kommer til å gå bra.

Er rart med det. Først strever man med å oppnå målet om å bli gravid. Deretter er man bekymret for at noe skal gå galt. Jeg hadde det slik før 20 år siden da jeg var gravid og ventet sønnen min. Jeg aborterte en gang før han ble unnfanget og jeg var livredd for å abortere igjen. Jeg blødde lett i flere uker i starten av svangerskapet husker jeg. Legen sjekket hvordan det sto til på ultralyd i uke 12. Og der var det en aktiv baby som gikk rundt i saltoer. :D . Har troen på at dette vil gå bra for deg.

Etter å ha ønsket flere barn i ca 18 år. Så blir jeg bare glad hvis jeg klarer å bli gravid igjen og bære fram et barn. Jeg er veldig spent på hva legene finner ut i utredning denne gangen. Heldigvis så har jeg en samboer som er villig til å forsøke prøverør slik at jeg mulig kan bli gravid. Jeg kommer til å bli redd for å miste om jeg blir gravid igjen. Vet hvordan den følelsen er. Men jeg har troen på at det vil gå bra for deg ❤
 
Gi en oppdatering om hvordan det går hos legen/ jordmor ❤. Jeg har troen på at det kommer til å gå bra.

Er rart med det. Først strever man med å oppnå målet om å bli gravid. Deretter er man bekymret for at noe skal gå galt. Jeg hadde det slik før 20 år siden da jeg var gravid og ventet sønnen min. Jeg aborterte en gang før han ble unnfanget og jeg var livredd for å abortere igjen. Jeg blødde lett i flere uker i starten av svangerskapet husker jeg. Legen sjekket hvordan det sto til på ultralyd i uke 12. Og der var det en aktiv baby som gikk rundt i saltoer. :D . Har troen på at dette vil gå bra for deg.

Etter å ha ønsket flere barn i ca 18 år. Så blir jeg bare glad hvis jeg klarer å bli gravid igjen og bære fram et barn. Jeg er veldig spent på hva legene finner ut i utredning denne gangen. Heldigvis så har jeg en samboer som er villig til å forsøke prøverør slik at jeg mulig kan bli gravid. Jeg kommer til å bli redd for å miste om jeg blir gravid igjen. Vet hvordan den følelsen er. Men jeg har troen på at det vil gå bra for deg ❤
Det er fjerde gangen på to år. Men rekorden før abort er slått med det dobbelte nå. Det må være ett godt tegn.

Venter på legen nå. Veldig forsinka. Men sånn er det av og til. Etter 13 år så føles det ganske rart å sitte her. Men for en god følelse også. Håper vi er så heldige en gang til. For ønsker oss søsken til lykkeliten. Ønska meg alltid tre. Men to holder nå. Håper ikke vi bruker fire år på søsken også.
 
Screenshot_20200122-040741.png

25 % fullført :happy:
Men langt igjen enda, men det føles bra det også.
 
Det er fjerde gangen på to år. Men rekorden før abort er slått med det dobbelte nå. Det må være ett godt tegn.

Venter på legen nå. Veldig forsinka. Men sånn er det av og til. Etter 13 år så føles det ganske rart å sitte her. Men for en god følelse også. Håper vi er så heldige en gang til. For ønsker oss søsken til lykkeliten. Ønska meg alltid tre. Men to holder nå. Håper ikke vi bruker fire år på søsken også.
Jeg tror det vil ordne seg for dere ❤. Dere går en spennende tid i møte.

Jeg tenker at det er viktig å nyte hver tid selv i en slik prosess. Det er vanskelig. Lett å tenke og drømme mye fremover. Jeg har en tendens til å gå rundt å dagdrømme om at jeg skal bli gravid igjen og at alt skal bli slik jeg drømmer om. Men har gjort det mye gjennom årenes løp og jeg må forsøke å nyte hver en tid. Men dere har kommet et stort skritt nærmere drømmen for dere har en liten spire på vei. Og da er det realistisk å drømme.

Jeg husker at min forrige lege for snart 10 år siden sa til meg at jeg måtte la være å skrive på forum om utredningen og prøvingen. Jeg måtte også la være å tenke på dette eller tenke positivt for da blir man lettere gravid sa han. Men jeg kom ikke noe langt med det. Jeg gjør det motsatte denne gangen. Jeg skriver på forum men jeg forsøker å være positiv slik som sist. Men selv om jeg hadde tro og håp så lykkes jeg ikke sist.

Jeg forstår at å abortere så mye som du har gjort må være hardt men jeg tror at det denne gangen vil gå bra. Du er tross alt blitt gravid og etter så mange aborter så må det bare klaffe denne gangen. :) . Er spent på hvordan det går med deg hos legen. Jeg skal til legen i morgen. Gruer meg..
 
Over en time forsinka... Og svømming rekker jeg ikke. For det er bare to timer til jordmor...
Og det er i kommunen jeg bor i. Så må eta lunsj og forflytte men også.

Blæh.
 
Hjemme! Oppdatering kommer bare jeg får summa hodet litt.
Når legen er over en time for sen og jeg knapt rekker å eta mellom timene så trenger jeg ei pause nå kjenner jeg.
 
10+1
Legetimen ble litt klussete, for legen var nesten halvannen time forsinka og hadde ikke fått med seg at det var svangerskapskontroll. Han virka stressa og jeg følte egentlig timen ble litt kaotisk. Ikke ville han sette meg opp på ny heller, så jeg må ta kontakt selv om åtte ukers tid. Gleder meg til legen min jobber igjen, jeg er veldig glad i han. På legemåten altså :hilarious:
Men jeg rakk ikke å svømme som var planen, så det var bare å komme seg på senteret og skaffe mat. Salatbar er en perfekt oppfinnelse for en cøliaker mage :D Rakk akkurat å eta den, og ta en rask tur på Plantasjen for å skaffe en ny blomst før jeg måtte reise til jordmor. Ankom huset der hun er, ti minutter før timen, uten å vite etasje, inngang eller hvor. Ikke var det skilta heller, så det var spennende. Men rakk timen. Kom inn litt over tida. Men hun skal dessverre bare jobbe ut februar :(
Jeg er ikke så glad i å bytte personer jeg må være med over tid sånn. Men håper neste er koselig også.
Det ble en del prat. Om vekt, psykisk helse, familiene våre og det meste. Det tok en time der. Ble mye prat, og fikk med en del informasjon hjem.

Hos legen ble jeg henvist til to ultralyder på Kongsvinger. Først en tidlig og ordinær.
Så det blir spennende :D
Jordmor henviste meg til sånn glukosebelastning, på grunn av Metformin, insulinresistens og PCOS. Men ikke før i uke 25 cirka.
Hun søkte også fødeplass og spurte om jeg kanskje burde ha tett oppfølging av sykehuset på grunn av vekt, Metformin og alt sånn der. Om de ville ha noe ekstra kontroll på meg utover.

Egentlig er neste jordmortime rundt uke 18, men hun ville ha meg inn igjen om en måneds tid, men da hadde hun ferie så måtte vente ei uke ekstra. Så har fått jordmortime i uke 15. Godt med litt oppfølging :)

Det var godt å komme hjem. Skulle tru jeg hadde god tid, da legetimen var 10.10 på Kongsvinger, 2 mil unna hjemme, og jordmor 13.30, 2.5 mil unna der igjen (6 km fra hjemme). Men neida, ikke når det må ventes lenge både på lege og blodprøver.
Svømme får jeg prøve på igjen til uka.
 
12 timer til jeg reiser for å hente vogna!
Jeg kommer til å måtte se på den hele tida tror jeg...
 
Det er ganske stort å skal hente vogn kjenner jeg :happy093:excited001
JEG, som har drømt om og sett på vogner flere ganger i uka siden 2007. JEG skal hente vogn :excited001

Bare sove litt til først, også kommer mamma for å være med. Også setter vi nesa 10 mil mot babybutikken.
 
Håper du legger inn bilde!
 
Er det lov å være litt forelska i ei vogn... :Heartbigred
Enn så lenge ligger den i bilen. For vi har naboer som ser alt. Så tar den inn i kveld :hilarious:

Hun dama i butikken sa at hun og synes vogna var fin og det var ikke så uvanlig å kjøpe vogn så tidlig.

Fikk testa den i trapper på vei til bilen. Fortauet var skikkelig glatt så tok trappa. Så god å trille.
Som jeg gleder meg til å bruke den. Må skaffe tilbehør etterhvert. Litt snaut med bare vogn.

8800 kr kosta den.
 

Vedlegg

  • _20200123_150721.JPG
    _20200123_150721.JPG
    25,8 KB · Visninger: 141
Er det lov å være litt forelska i ei vogn... :Heartbigred
Enn så lenge ligger den i bilen. For vi har naboer som ser alt. Så tar den inn i kveld :hilarious:

Hun dama i butikken sa at hun og synes vogna var fin og det var ikke så uvanlig å kjøpe vogn så tidlig.

Fikk testa den i trapper på vei til bilen. Fortauet var skikkelig glatt så tok trappa. Så god å trille.
Som jeg gleder meg til å bruke den. Må skaffe tilbehør etterhvert. Litt snaut med bare vogn.

8800 kr kosta den.
Superfin vogn! :)
 
Superfin vogn! :)
Den er skikkelig fin! Gleder meg til å hente den inn fra bilen.

Tror jeg kanskje må ha ny bil før august. Men den tid den sorg :hilarious:
 
Den er skikkelig fin! Gleder meg til å hente den inn fra bilen.

Tror jeg kanskje må ha ny bil før august. Men den tid den sorg :hilarious:
Skjønner jeg godt! :Heartred

Ja, er utrolig hvor mye ekstra plass man trenger både til vogn og diverse, i hvertfall hvis man skal bort for noen dager :eek:
 
Skjønner jeg godt! :Heartred

Ja, er utrolig hvor mye ekstra plass man trenger både til vogn og diverse, i hvertfall hvis man skal bort for noen dager :eek:
Heldigvis gikk den inn i andre bilen, vel og merke som to deler. Så den tok hele bagasjerommet. Men pytt pytt.
Men jeg må nok bytte bil. Eller så går det med understellet i bagasjen og bagen bak meg. Men bilen min er sliten fra før, så kanskje lurt å bytte den til sommeren likevel. Vi får se. Den sender eksos inn i bilen, er rusten, sentrallåsen fungerer ikke og mye sånn tull.
Tenninga er rar også. Så får se hva vi gjør. Men ufør økonomien er ikke til å bli rik av.
 
Back
Topp