Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Om sju måneder er termin i morgen. Så må ha noe før seks måneder. Men håper det kommer noe fint før det.
Men liker denne som er på tilbud nå, for istedenfor prikker inne i vogna er det søte sauer :Heartpink
Så frister litt med noe ikke alle andre har. Men får tenke litt til. Er kanskje tidlig så lenge før :oops:
Slå til.
Vet det er vondt dersom hvis, men oddsen er absolutt på deres side nå og du har jo shoppet andre søte ting underveis
 
Slå til.
Vet det er vondt dersom hvis, men oddsen er absolutt på deres side nå og du har jo shoppet andre søte ting underveis
Jeg har penga, for jeg fikk litt da slektsgården ble solgt for litt siden, og det er nok til vogn og litt til. Men må høre med samboer først, tror han kan begynne å lure, om det plutselig står ei vogn på boden :hilarious:

Men den er fin, for det er sauer inne i vogna, og ikke "bare" vanlige prikker som i de vanlige. Så ser så fin ut.
Men er 10 mil til butikken, så er ikke rett borti her akkurat.
 
Jeg har penga, for jeg fikk litt da slektsgården ble solgt for litt siden, og det er nok til vogn og litt til. Men må høre med samboer først, tror han kan begynne å lure, om det plutselig står ei vogn på boden :hilarious:

Men den er fin, for det er sauer inne i vogna, og ikke "bare" vanlige prikker som i de vanlige. Så ser så fin ut.
Men er 10 mil til butikken, så er ikke rett borti her akkurat.
Bare høres ut som du har falt pladask og jeg skjønner godt det er skummelt med en sånn stor ting, men likevel...
Før i tiden kunne man avtale at ting stod i butikken og at man hentet først ved/etter termin tilfelle..
 
Bare høres ut som du har falt pladask og jeg skjønner godt det er skummelt med en sånn stor ting, men likevel...
Før i tiden kunne man avtale at ting stod i butikken og at man hentet først ved/etter termin tilfelle..

Den er utrolig fin og akkurat som jeg vil ha den, så er vanskelig å motstå den.
Drømmevogna.jpg

Også har de igjen tre på lager. Men med Classic understellet. For vi kommer til å gå en del i snø og grus.
Men den er så fin, og så fint med sauer inne i... Nå drømmer jeg skikkelig kjenner jeg.

Spørs om de holder av i så mange måneder. Men vi har nok plass om vi rydder bittelitt på boden.
Eller på gjesterommet i andre etasje. Får høre med samboer, men han synes det er tidlig at jeg alt har kjøpt mye klær og utstyr.
 
Jeg begynte med gravidklær rundt den tiden husker jeg, da var jeg så oppblåst at det var helt sykt!
Synes også dere skal slå til når du er forelsket i vogna! Kjøpte jo vogn 3+5 med knøttet som endte i MA, men er glad for at vi kjøpte, den er såå fin!
 
Jeg begynte med gravidklær rundt den tiden husker jeg, da var jeg så oppblåst at det var helt sykt!
Synes også dere skal slå til når du er forelsket i vogna! Kjøpte jo vogn 3+5 med knøttet som endte i MA, men er glad for at vi kjøpte, den er såå fin!
Jeg har brukt gravidklær siden rett etter uttak, for da passa verken truser eller buksene lenger. Så nå går det i leggings fra Boobs.
Men vinterjakka synger på siste verset, men føler det er rart å kjøpe ny, når termin er i august... Men er igjen noen måneder med kaldt vær også. Så får se. Men det er ikke lett å skjule det her nå. Så er vel snart så nyheten slipper seg selv tror jeg.

Det spørs om det blir vogn på oss. Selv om 10 uker nok er litt tidlig. Men vi har penger og plassen. Så det gjør kanskje ikke så mye. Bare kjedelig om det går galt og vi aldri får barn. Men da sa jeg at det går jo ann å selge den. Og kanskje den er lettsolgt siden det finnes bare noen av dem. Ikke godt å si.
 
Tatt i går. 9+6
Pappa ringte og lurte på åssen det gikk.
Og om han snart kunne si noe.
Han klarer snart ikke vente mer :hilarious:

Så sa jeg at vi slet vi og. Og særlig siden det synes godt at noe skjer... Også tok jeg dette og sendte han... :rolleyes:
Vi skal på treff med hobbygjengen på søndag. Lurer på om vi skal slippe det før eller late som om jula har satt spor... :nailbiting:
 

Vedlegg

  • _20200121_053613.JPG
    _20200121_053613.JPG
    25,8 KB · Visninger: 124
Gøy at du har kommet så langt❤️ Vi kjøpte vogn i uke 10, var på tilbud! Tidlig, ja, men vi visste den en gang kom til å bli brukt for vi kom aldri til å gi oss!
 
Gøy at du har kommet så langt❤️ Vi kjøpte vogn i uke 10, var på tilbud! Tidlig, ja, men vi visste den en gang kom til å bli brukt for vi kom aldri til å gi oss!
Vi har ikke tenkt å gi oss vi heller, men går det ikke nå så blir det pause for å gå ned i vekt før privat.
Men oddsen er god nå håper jeg.

Den vogna er såå fin. Men ser nå at de selger ikke stelleveska jeg vil ha lenger.
Men kanskje det går å skaffe den brukt. De finnes ganske fint brukte på finn ser jeg.
 
Mamma og jeg har vært på svensketur. Og der gikk vi inn i babybutikken og jeg viste lik vogn.
Edge, men da uten sauer inne i. Og de hadde to av den, i to farger og en Mondial. Mamma likte Mondial godt også. Det gjør jeg og, men Edgen har satt mer spor. Men vi tok hver vår og rugga litt fram og tilbake og løfta litt på og stod en stund. Mamma kunne godt se seg selv med en sånn vogn til høsten sa hun og var enige i å slå til.

Så da har jeg sendt en forespørsel. Litt skummelt kjenner jeg...
Ganske tidlig, men veldig spennende også.
 
Jeg har bestilt vogn!
Det er tidlig, men den er såå fin. Skal hente den, kan få den tilsendt også. Men føler det er mye penger og sende i posten.
 
10+0
Lege og jordmor i morgen.
Ble samme dagen på begge. Men greit å komme i gang :). Blir litt kjøring. Også tenkte jeg å prøve å bade i svømmehallen mellom de.
Trenger å røre litt på meg kjenner jeg.

Torsdag skal vogna hentes på Elverum :nailbiting:
Må rydde plass til den. Men herregud. Vi skal hente vogn. Det er jo ganske stort :smug:
Etter å ha prøvd og drømt om vogn siden 2007, så skal JEG hente vogn.... :happy093
 

Vedlegg

  • _20200121_155318~2.JPG
    _20200121_155318~2.JPG
    33,7 KB · Visninger: 69
Gratulerer med vognbestilling og 10 uker
 
Gratulerer med vognbestilling og 10 uker
Det føles litt rart å skulle hente den på torsdag. JEG skal hente vogn!
Men for en tanke :happy093

Takk! 10 uker, det har gått både fort og seint og alt på en gang:excited001
Litt tidlig med vogn, men den selges ut, så tørr ikke vente lenger jeg
 
Det er alltid godt å ha en plass å lufte litt tanker :)
Så lager meg ei dagbok der jeg kan lufte litt tanker og følelser i denne berg og dalbanetidene.

Veslejinta er nicket mitt, jeg er ei 29 år gammel jente, som bor i samboerens barndomshjem, i ei bygd i Hedmark.
Her bor vi sammen med tre katter.

Jeg har prøvd i seks år med eksen, fra 2007 til 2013, men det ble ingenting, og vi avbrøt IVF forsøk.
Så fant jeg han jeg bor med nå, og vi ble prøvere etter noen måneder sammen, og har prøvd siden desember 2015.
Etter halvanna år som kasteball, så er endelig IVF søknad sendt. Og vi er på venteliste :)
Har fått egguttak i uke 39, siste uka i september. Så det telles ned timer, dager, uker og måneder.
Jeg har fryktelig sprøyteangst, så dette blir spennende. Håper det er dette som skal til, for at vi lykkes :)
Tenk å fylle opp sambos barnehjem med barneføtter igjen.

Grunnen til at drømmen lar seg vente på, er fordi jeg har PCOS. Gikk ofte månedsvis uten mensen, kanskje år og. Så kom den av og til, og etter at jeg ble singel og flytta for meg selv, så kom den så og si hver måned :)
Har også fått friskmeldt eggstokka mine, de er uten gamle egg og cyster. Nesten bedre enn julegaver på juleaften det :) <3

Velkommen til meg, eller vælkømmin, som man sier her :)

Så gjenstår det å se, hva som skjer videre.

Leser i tråden din at du har vært litt i samme situasjon som meg. Jeg prøvde med eksen min i 6 år uten å bli gravid også. Prøver med ny samboer men det ser ut til at veien går mot eggdonasjon i utlandet.
 
Leser i tråden din at du har vært litt i samme situasjon som meg. Jeg prøvde med eksen min i 6 år uten å bli gravid også. Prøver med ny samboer men det ser ut til at veien går mot eggdonasjon i utlandet.
Ble seks år, 2007 til 2013, så har litt erfaring jeg også. Også 4 år nå med samboer.
Men det ser ut til at det holder nå, så da er 13 års prøvelser forhåpentligvis over til sensommeren. Det er lov å håpe :Heartblue
 
Ble seks år, 2007 til 2013, så har litt erfaring jeg også. Også 4 år nå med samboer.
Men det ser ut til at det holder nå, så da er 13 års prøvelser forhåpentligvis over til sensommeren. Det er lov å håpe :Heartblue
Godt å høre at du ser ut til å ha lykkes etter så lang tids prøving. :)

Jeg gikk i 6 år og forsøkte å bli gravid også. Men jeg ble ikke gravid. Vet ikke helt hvorfor. Legene sa ulike mulige årsaker. Det var en på Hausken som mener at han så noe galt med eggene mine. Og jeg fikk diagnosen PCO. Han mente at de fleste av eggene mine er for dårlige til å bli befruktet pga den diagnosen. Begynner å tro på at han hadde rett. Mens en annen lege sa at han så ingenting galt med eggene mine og at jeg ikke har PCO. Så jeg er helt forvirret. Men jeg ser håp nå når jeg leser din historie. Du har vært i ganske lik situasjon med å forsøke år etter år med å bli gravid.

Jeg har ikke forsøkt prøverør ennå. Men ser frem til å forsøke det. Tror det er måten å lykkes på. :) .
 
Godt å høre at du ser ut til å ha lykkes etter så lang tids prøving. :)

Jeg gikk i 6 år og forsøkte å bli gravid også. Men jeg ble ikke gravid. Vet ikke helt hvorfor. Legene sa ulike mulige årsaker. Det var en på Hausken som mener at han så noe galt med eggene mine. Og jeg fikk diagnosen PCO. Han mente at de fleste av eggene mine er for dårlige til å bli befruktet pga den diagnosen. Begynner å tro på at han hadde rett. Mens en annen lege sa at han så ingenting galt med eggene mine og at jeg ikke har PCO. Så jeg er helt forvirret. Men jeg ser håp nå når jeg leser din historie. Du har vært i ganske lik situasjon med å forsøke år etter år med å bli gravid.

Jeg har ikke forsøkt prøverør ennå. Men ser frem til å forsøke det. Tror det er måten å lykkes på. :) .
Det er fjerde gangen jeg er gravid på to år. Så det har vært en skummel tid. Og er egentlig ganske skummelt enda. Gleder meg til tolv uker og litt tryggere grunn. Teller ned nå.

Jeg fikk diagnosen PCOS da jeg var 14 år, så jeg har hatt den en stund. Men ikke fått noe beskjed om at jeg har dårlige egg. Det har stort sett vært bra hvert forsøk, heldigvis. Forsøk to ble eggene tatt litt tidlig, så det forsøket ble ikke bra. Men de to andre har gitt bra egg og tre graviditeter. Så jeg skal ikke klage. Problemet er bare at jeg aborterer hver gang. Har vel hatt 5-6 tidlige aborter på 13 år. Og det er litt slitsomt.
 
Sommeren 2018 hadde jeg jobbet hardt i mot.
14 kilo var av kroppen, jeg følte meg ganske så tynn.

Etter tre runder med IVF så ser jeg absolutt ikke sånn ut lenger.
Etterpå er det lege og jordmor og jeg gruer meg egentlig til å bli veid kjenner jeg.
For det er ikke like fint tall som kommer nå... Men på en annen side, så veier det litt det jeg lager også.
Så nå skal jeg bære kroppen med stolthet. Og tenke på hvor flink den er :smug:

Det er bare litt rart å tenke på alle disse dumme kiloa som kommer hver gang.
6-8 kilo per forsøk legger seg de... Og umulige å ta av igjen nesten :wtf:
Får legge inn en innsats utpå høsten her. Med vogna jeg skal hente i morgen.
Men skal begynne med svømming. IKKE for å gå ned i vekt. Men for å holde kroppen litt aktiv, både for meg og lykkeliten i magen :love7
Remvatisme kroppen trenger trening, etter to måneder på ræva. Overstimulering og tungpusthet har gjort meg veldig lat...:wtf:
 

Vedlegg

  • _20200122_053246~2.JPG
    _20200122_053246~2.JPG
    25,8 KB · Visninger: 93
Last edited:
Back
Topp