Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

IMG_20230424_082623020_HDR~2.jpg

AK kom seint i barnehagen i dag.
Vi var litt opptatt av og bygge tårn. Og hms er tenkt på. For vi har på hjelm. For så høye Duplo tårn er skumle saker :laughing025
Tårnet ble så høyt at vi ikke rakk opp til slutt. Også falt det med et brak over halve stua.
Oioi, kom det fra AK.

Sist hadde vi jentenavn klart lenge før hun ble laga. Nå er vi blanke... Føler for og tenke litt. Men det bør passe med hennes dobbeltnavn.
Blir spennende og se om vi finner noe fint.

Bruker en kveld til på og prøve og finne noen navn vi liker. Eller jeg, først og fremst.
Men nå er det mye mer vanskelig enn sist. For da satt jentenavnet veldig fort.
Da ble det min mormor og hans farmor. Ferdig, og det heter jenta vår. Begge brukes.
Meeen, neste blir litt verre. For det var de fine navna.

Bestefar het Henry og jeg liker Henrik, blir litt rart med Astrid og Henrik som barn :angelic:
Nesten tro navnekopi av besteforeldrene mine.
Det blir litt feil. Navnjunglen er liksom så mye større denne gangen.

Det er veldig rart og tenke at vi kanskje er i gang i august. Da blir det 3 årsdag og forsøk samtidig.

Mensen igjen. Etter 100 og noen dagers sykluser så var det uvant, for jeg var akkurat ferdig med den før forsamtalen 17.april.
Så det ble en normal en. Det er veldig uvant for meg. Håper den kommer i juni også. For da kaaaaan det bli forsøk i august.

20230517_090859.jpg

Gratulerer med dagen i går Norge!
Jeg skulle hatt bursdag i går om jeg venta til termin. Men jeg har noen dager før.

Jeg er super heldig som fikk feire med henne her og korpspappaen.

Jeg har bestilt de aller første babyklea igjen.
Og det kommer til og bli så rart og pakke de opp.
Det var tilbud på Newbie, så ble en body og ei bukse. Sliter litt med og innstille hjernen på nye runder igjen.
For den er i mammamodus om dagen.

2 år og 9 mnd ble hun for tre dager siden.
Er det virkelig mulig...? Har jeg vært mamma så lenge?
Var ikke jeg en ufrivillig barnløs for litt siden. Enda må jeg klype meg i armen fordi jeg lurer på om jeg egentlig er så heldig, eller om jeg egentlig drømmer.

Det er så rart og tenke på at jeg kanskje er i gang om 2 små måneder.
Tida går så mye fortere denne gangen. Dagene går med frøkna. Som virkelig er i selvstendighetsalderen om dagen.

Plutselig ble det 3 netter på isolat på barneavdelingen på Ahus Lørenskog.
Kom hjem i går. Og ting går seg til, heldigvis.

Nå skal vi lande litt. Også fikk jeg mensen i dag. Så den er meldt inn til Riksen.
Så får vi vente til over sommeren.

Nå har Riksen ringt. Jeg har fått uttaksuka, og det er samme uke som jeg hadde første uttaket, i 2018.
Det var litt spesielt. Men siden jeg ikke har mensen helt regelmessig så kan det hende at den må flyttes litt.
Det er ikke godt og vite. Men greit og ha en plan!

Når du klarer og legge igjen jakka, med kortholder i, på hytta, 5 timer hjemmefra, da har du liksom lagt gullegget...
I morgen skal katten vaksineres, bilen skal på verksted. Og jeg, heldig som jeg var, så skal hyttenaboene på sørlandstur, så møter de på veien og får igjen det. Flaks!

Men jeg sitter og tenker litt navn. Har falt litt på Elisabeth. Da det er litt oppkalling hos samboer. Også leker jeg litt med Frida foran.
Frida Elisabeth. Det passer til datteras føler jeg.

God sommer, forresten.
Om 2 måneder nærmer det seg uttak. Kjære vene, det er en merkelig tanke det!

Frida Elisabeth er jo ordentlig fint. ❤️ Har tenkt på å bruke Elisabeth som mellomnavn på jente her også, men samboeren begynte å like Olea eller Ophelia. Så vi har litt å diskutere der enda. :laughing002

Frida Elisabeth er jo ordentlig fint. ❤️ Har tenkt på å bruke Elisabeth som mellomnavn på jente her også, men samboeren begynte å like Olea eller Ophelia. Så vi har litt å diskutere der enda. :laughing002
Jeg vurderte lenge og legge til Olava før, for jeg ønska meg dobbeltnavn og det var slektsnavn. Men la det fra meg. Det ble litt vel gammelt.
Men Othilie har jeg også tenkt på. Men Liker veldig god Frida, klinger bra sammen frøkna fra før. Og Elisabeth er også fint. Så får vi se.
Tuller med Tore Kaare på gutt, det er to oldefedre, som AK er oppkalt etter oldemødre. Men det skjer ikke at det blir noen Tore Kaare altså... :laughing025 :laughing025

Mensen kom i natt!
Så da er vi på en måte i gang. For i august skal jeg begynne med nedstimulering.
For en merkelig tanke.

Medisinstart dagen etter bursdagen til dattera :nailbiting:
Primolut og Goneptyl (eller åssen de skrives)

TO uker til oppstart på medisiner! :nailbiting:

5 dager til 3 årsdag og 6 dager til oppstart.
Er det mulig, stopp den tida! 5 dager til 3 åring. Tenk at det er 3 år siden jeg var gravid.
Det er så rart og tenke på det.

Er det rart med Kristian og Kristine, blir det for likt?
Hilsen ei som leker seg med navn om dagen...

Jeg synes ikke det er rart. Men folk har jo så mye meninger om ting hit og dit at det ville jeg ikke brydd meg så mye om. Hva føler du selv om det? Viktigste er jo at dere liker navnet dere vil gi til et barn. ❤️ Her er guttenavn så og si klart. Det er såpass sjeldent at jeg skriver det ikke på åpent forum, men er spennende å tenke ut navn og glede seg og håpe. Trenger det i denne prosessen vi står i.

Jeg synes ikke det er rart. Men folk har jo så mye meninger om ting hit og dit at det ville jeg ikke brydd meg så mye om. Hva føler du selv om det? Viktigste er jo at dere liker navnet dere vil gi til et barn. ❤️ Her er guttenavn så og si klart. Det er såpass sjeldent at jeg skriver det ikke på åpent forum, men er spennende å tenke ut navn og glede seg og håpe. Trenger det i denne prosessen vi står i.
Nå ble jeg nysgjerrig og! Men kan spørre en anna plass. Navn er så spennende!
Jeg har ikke heeelt delt her jeg heller. Sånn halvveis oppstykka og delt.
Men vi vurderer litt, men ikke helt tenkt enda. Navnet hennes var klart lenge før. Så litt rart og være så blanke.

Jeg er litt usikker på om det blir litt vel likt. Men to navn på begge. Så blir jo ikke helt likt.
Så vi får tenke litt til. Markus er fint også. Er mye fint.

3 år!
Det er nesten umulig og skjønne.
At jeg har vært mamma i 3 år i dag
❤️
20230821_112201.jpg

Back
Topp