Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Jeg er så leeei av lunger, astma og sykdom!

Men, vi har fått forsamtale i midten av april. Så det blir spennende.
Vi har fått tatt blodprøvene som må tas. Håper vi blir godkjente igjen. Selv med en kranglete kropp.
 
5 dager, 2 timer og ett kvarter til forsamtale på riksen.
Spent på om vi blir godkjente igjen, eller hvordan den timen vil gå.
 
Forsamtale i dag.
Det meste var ok og fint. AMH har steget, det var ikke helt vanlig. Men med PCOS så kan allting hende.
Men reglene har blitt strengere, så jeg må ha en godt brev fra fastlegen min, før jeg blir helt godkjent.
For jeg har en del diagnoser, som hun var litt usikker på i forhold til om jeg er skikket for og være mor.
Så nå håper jeg at legen kan hjelpe og at ting løser seg.
 
Oi, så spesielt! Skikket til å være mor liksom!
Stigende amh høres ut som et eventyr! Føler at jeg er heldig om det fortsatt er noe amh i denne kroppen :bag:
 
Forsamtale i dag.
Det meste var ok og fint. AMH har steget, det var ikke helt vanlig. Men med PCOS så kan allting hende.
Men reglene har blitt strengere, så jeg må ha en godt brev fra fastlegen min, før jeg blir helt godkjent.
For jeg har en del diagnoser, som hun var litt usikker på i forhold til om jeg er skikket for og være mor.
Så nå håper jeg at legen kan hjelpe og at ting løser seg.
Næmmen i alle dager da. Skikket til å være mor er du nå iallefall utvilsomt! Håper legen klarer å få fram tydelig at det er ikke noe i veien for at du kan få ett barn til. Du har jo tross alt en nå som du gjør en strålende jobb med. Herregud.. var da voldsomt til styr de skulle ordne for dere.
 
Oi, så spesielt! Skikket til å være mor liksom!
Stigende amh høres ut som et eventyr! Føler at jeg er heldig om det fortsatt er noe amh i denne kroppen :bag:
Kan få litt AMH av meg, for jeg har steget fra 20 til nesten 40 tror jeg hun sa. Og hun så litt overraska ut der hun satt.
Men med PCOs er det ikke så uvanlig skjønte jeg på henne.

Jeg sliter med revmatisme og utmattelsesplager. Men føler meg ikke som en dårlig mor. Eller, føler det litt nå kanskje, etter i går.
 
Næmmen i alle dager da. Skikket til å være mor er du nå iallefall utvilsomt! Håper legen klarer å få fram tydelig at det er ikke noe i veien for at du kan få ett barn til. Du har jo tross alt en nå som du gjør en strålende jobb med. Herregud.. var da voldsomt til styr de skulle ordne for dere.
Det føltes litt spesielt, og sitte der, med ett barn alt og høre det.
Men jeg er sikker på at dattera har det bra. Selv om pappaen er borte minst 10 timer om dagen, og som oftest enda mer.
Jeg har det meste ansvaret. Men jeg klarer meg godt i hverdagen. Ja, jeg er mye sliten. Men jeg tror alle småbarnsforeldre er det. Selv de med mye energi.

Og legen kan ikke sende direkte til hu per epost, pga personvern. Så dette ble ett hakk mer avansert enn jeg trodde.
 
IMG_20230416_170347643_HDR~3.jpg

Jeg føler i alle fall selv, at denne jenta her har det helt fint her hjemme og har alt hun trenger. Jeg kan ikke ake, hoppe på trampoline eller herje i timevis. Men jeg er her. Gir kjærlighet, nærhet og gode råd. Og hun har blitt ei veldig herlig jente. Som er god og snill. Og veldig pratsom om dagen ❤️
 
Forsamtale i dag.
Det meste var ok og fint. AMH har steget, det var ikke helt vanlig. Men med PCOS så kan allting hende.
Men reglene har blitt strengere, så jeg må ha en godt brev fra fastlegen min, før jeg blir helt godkjent.
For jeg har en del diagnoser, som hun var litt usikker på i forhold til om jeg er skikket for og være mor.
Så nå håper jeg at legen kan hjelpe og at ting løser seg.
Unnskyld meg, hvilken lege traff du på der? Har alle legene på Riksen mistet helt og fullstendig all empati?
 
Altså er SJOKKERT over den uttalelsen fra legen. Må ha et dokument på det liksom, du er jo allerede mamma? Det er jo mer enn bare fysisk mobilitet som avgjør om man er en god mor liksom. Så de som har en funksjonsvariasjon og feks sitter i rullestol er da ikke gode foreldre? Jeg blir oppgitt. Jeg vet ikke konkret hva dine utfordringer er, men du er garantert en god mamma som gir nok omsorg for barnet ditt.
Håper det ordner seg så dere kommer igang med søskenforsøk snart.❤️
 
Vis vedlegget 403573
Jeg føler i alle fall selv, at denne jenta her har det helt fint her hjemme og har alt hun trenger. Jeg kan ikke ake, hoppe på trampoline eller herje i timevis. Men jeg er her. Gir kjærlighet, nærhet og gode råd. Og hun har blitt ei veldig herlig jente. Som er god og snill. Og veldig pratsom om dagen ❤️
Jeg er overbevist om at du er en bedre mor enn det mange andre jeg kjenner er! Det aller viktigste for et barn er ikke at du kan løpe i skogen i flere timer eller hoppe på trampoline. Klart det er jo gøy om mamma kan være med i leken på den måten. Men nei.. det aller aller viktigste for et barn er at du er der mentalt! At du støtter når barnet utforsker verden rundt seg. At du er en trygg havn med trygge armer som barnet kan komme til for trøst og trygghet når det trengs. Du er mer enn god nok og din datter har en god mamma.

Altså jeg har en kamerat som sitter i rullestol og er far til to! Han er helt super flink og det er ingen som betviler hans omsorgsevne. Så nå kjenner jeg at jeg blir sint på dine vegne.
 
Unnskyld meg, hvilken lege traff du på der? Har alle legene på Riksen mistet helt og fullstendig all empati?
Det var på Ullevål, men hun sa aldri navnet sitt, så jeg er ikke helt sikker.
Men har sendt melding til legen min, så håper at det løser seg.
 
Altså er SJOKKERT over den uttalelsen fra legen. Må ha et dokument på det liksom, du er jo allerede mamma? Det er jo mer enn bare fysisk mobilitet som avgjør om man er en god mor liksom. Så de som har en funksjonsvariasjon og feks sitter i rullestol er da ikke gode foreldre? Jeg blir oppgitt. Jeg vet ikke konkret hva dine utfordringer er, men du er garantert en god mamma som gir nok omsorg for barnet ditt.
Håper det ordner seg så dere kommer igang med søskenforsøk snart.❤️
Jeg har fibromyalgi, operasjonsskader i korsryggen med litt lammelser, blir for sliten, litt psykisk bagasje. Men alt i alt fungerer jeg helt ok i hverdagen. Huset er rotete, men jenta har det helt topp. Det sier familien også. Så hun har det fint.
Det var visst veldig strengt om dagen, så hun måtte ha en sånn attest. Så da får jeg skaffe den.
Føles så rart når jeg faktisk har ei jente fra før.
 
Det var på Ullevål, men hun sa aldri navnet sitt, så jeg er ikke helt sikker.
Men har sendt melding til legen min, så håper at det løser seg.
De jobber begge plasser, både Ullevål og på Riksen. Det har vært mye grums der i det siste, med ufine leger og ufine beskjeder.

Man skal ikke godta alt fra medisinsk personell.
 
De jobber begge plasser, både Ullevål og på Riksen. Det har vært mye grums der i det siste, med ufine leger og ufine beskjeder.

Man skal ikke godta alt fra medisinsk personell.
Er første timen jeg har hatt der uten og få kritikk for vekta. Så var ikke den verste timen. Hun var ganske hyggelig og forklarte bra.
Så var en fin time. Bortsett ifra at hun må ha uttalelse fra legen. Men skal melde mens i juni (om den kommer) også skulle hun se om de fikk plass om det ble ledig. Siden jeg nok må ha kur for og få mensen først, så kan jeg styres inn i ett hull.

Fått høre hver time at jeg var tjukk og derfor jeg aborterte og at alt hadde vært mye bedre om jeg var normalvektig. Men i går sa hun ingenting. Men jeg sa at jeg hadde gått ned 7 kg, så hun ble positivt overrasket heldigvis. Sist gikk jeg ned 14 kg, og fikk så mye negativt om vekta likevel. Så skulle vært ned 10 kg til før oppstart. Men vi får se hva jeg klarer.
 
Nå har jeg fått navnet hennes. Jeg litt oppgitt til samboer på Messenger i stad spurte om hvordan jeg i all verdens navn skulle finne ut navnet.
Han skrev tilbake... "Kan du ikke bare sende en epost til adressa du fikk i går...?"
Godt noen ikke har mista siste hjernecellene sine om dagen :laughing025
Så nå har jeg navn og avdeling, så nå mangler jeg bare fastlegens jobb.
Og hun i telefon skulle si at det HASTA, så kanskje det skjer innen helga.

Nå får jeg hente lillesjefen i barnehagen. Hun begynte 100 % i januar. Enda rart og ikke ha henne hjemme tirsdager.
 
Forrige uke var det alltid stas og tømme ut alt vannet ute. Skjønner ikke hvordan hun holdt seg tørr når jeg ser på det bildet her.

Tenk at hun er blitt så stor. Hvor ble tida av?
 

Vedlegg

  • IMG_20230414_152442547_HDR~3.jpg
    IMG_20230414_152442547_HDR~3.jpg
    1,7 MB · Visninger: 46
Ikke noe brev fra legen enda, håper han rekker det i morgen. For nå har han brukt lang tid, det skulle bli prioritert.
Om han ikke har gjort det uten og si ifra da.
 
Håper legen svarer i løpet av mandag eller tirsdag.
Håper på ett positivt svar fra han, at han kan hjelpe meg.
 
22.15 i går tikket det inn svar fra legen. Og regninga kom i dag, 541 kr skulle de ha for svaret.
Men det var greit nok det. For det var ett bra svar. Han har sendt brev til legen på OUS, så nå er det i orden.
Han tviler ikke, heldigvis. Men jeg har kjent det på psyken siste uka. Ikke så gøy og føle på.

I går kveld så jeg også på brudekjoler. Blir det vel optimistisk med baby og bryllup neste år tru?
 
Back
Topp