Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Juleaften :Heartred :santa
6+0 i dag:smiley-bounce012 og 2 uker til tidlig ultralyd. Håper det går bra og vi kan se ei levende fin reke der :Heartpink

Men jeg er så lei av å våkne med sinnsyke vonde kramper rundt eggstokka.
De er så vonde, så vonde. Men plutselig måtte jeg stort på do, og da ga det seg etter det.
Nå er magen bare sår og øm. Livredd for blod hver eneste gang den gjør sånn vondt :sorry:

Måtte prøve en i dag.
6+0

Vedlegg

• _20191224_090706~2.JPG
    _20191224_090706~2.JPG
    20,8 KB · Visninger: 82
Gratulerer med 6 uker

Mens jeg stod i dusjen istad og gjorde meg rein til kvelden, så ble jeg litt tankefull.
For magen min står rett ut, det synes virkelig at det skjer noe, og den kul umulig å gjemme nå.
Virkelig umulig. Og jeg ble litt full av en merkelig følelse. Vi har egentlig lovet hverandre og ikke glede oss mye, og ikke knytte sterke bånd enda. For det gjør så vondt. Men det å vite at jeg har ett blåbær i magen, som vokser og vokser, og kanskje skal bli kjempestort. Det ga meg en merkelig følelse i meg. Jeg skal faktisk feire jula som gravid. Jeg testa positivt i romjula for to år siden.
Men nå ER jeg gravid. Uansett om det holder til august eller ikke, så skal jeg feire juleaften som gravid! :santa:Heartred

... Jeg har følt meg skikkelig feit ei stund...
Og da jeg skulle kjøre hjem i går, fra feiringa, og trykka på knappen på nybilen
(Ehm, den er snart ett år, så helt ny er den ikke lenger)
Sånn for å stille sete og speil til meg.
Så følte jeg meg veldig mye mer feit... For tror dere ikke at magen min stanga i rattet, sånn at det ikke var plass til å styre.
Jeg brøt ut i en litt nervøs latter og sa at NÅ fikk jeg iallefall bevis for hvor svær magen min er :hilarious: :rolleyes:
Samboer lo og sa at det hadde han sett. Og jeg mumla noe om at jeg forblir inne i noen måneder fremover i tid :hilarious:

Gratulerer så mye med 6 uker, halvveis til 12 uker nå :Heartred skjønner godt at det var ekstra hyggelig å feire jul som gravid og kjenne litt på de gode følelsene, det er så fortjent! :)

Gratulerer så mye med 6 uker, halvveis til 12 uker nå :Heartred skjønner godt at det var ekstra hyggelig å feire jul som gravid og kjenne litt på de gode følelsene, det er så fortjent! :)
Tusen takk! Men det er så skummelt og kjenne på de også, for jo mer og føler og legger masse følelser i det, jo brattere er det om det går galt. Så det er ganske så skummelt. Men jeg håper jo at det går veien.

6+1. Se den kula. Folk må tro jeg har lagt veldig på meg... :hilarious:. Jeg har fra før. Men i to slappe valker. Så dette er noe helt anna...

Vedlegg

• _20191225_104117.JPG
    _20191225_104117.JPG
    16,7 KB · Visninger: 136
... Jeg har følt meg skikkelig feit ei stund...
Og da jeg skulle kjøre hjem i går, fra feiringa, og trykka på knappen på nybilen
(Ehm, den er snart ett år, så helt ny er den ikke lenger)
Sånn for å stille sete og speil til meg.
Så følte jeg meg veldig mye mer feit... For tror dere ikke at magen min stanga i rattet, sånn at det ikke var plass til å styre.
Jeg brøt ut i en litt nervøs latter og sa at NÅ fikk jeg iallefall bevis for hvor svær magen min er :hilarious: :rolleyes:
Samboer lo og sa at det hadde han sett. Og jeg mumla noe om at jeg forblir inne i noen måneder fremover i tid :hilarious:
Jeg var også veldig stor og oppblåst i magen ved 6 uker, skylder på alle hormonsprøytene og fortsatt store eggposer etter uttak. Mye som skjer i kroppen og jeg så veldig gravid ut alt da. Kjøpte meg gravidebukse i uke 6 bare for å ha noe å gå i :hilarious: Men jeg tenkte også at det var tidlig å handle inn gravidtøy og liksom forberede seg. Samtidig var jo magen der, og det er meningsløst å prøve å klemme seg inn i tøy som ikke passer bare fordi man er redd for å miste. Sånn tenker ihvertfall jeg. Gå for komfort nå!

Jeg var også veldig stor og oppblåst i magen ved 6 uker, skylder på alle hormonsprøytene og fortsatt store eggposer etter uttak. Mye som skjer i kroppen og jeg så veldig gravid ut alt da. Kjøpte meg gravidebukse i uke 6 bare for å ha noe å gå i :hilarious: Men jeg tenkte også at det var tidlig å handle inn gravidtøy og liksom forberede seg. Samtidig var jo magen der, og det er meningsløst å prøve å klemme seg inn i tøy som ikke passer bare fordi man er redd for å miste. Sånn tenker ihvertfall jeg. Gå for komfort nå!
Jeg kjøpte opp seks mammabukser allerede ved stimulering første forsøk, alt da ga jeg opp. Og ved begge de andre måtte jeg pent inn i de. Men nå er jeg en god del lenger enn noengang, og de er veldig gode å ha! Kommer ikke inn i 48/50 koseboksa mi en gang! Blæh.

Vurderer å skaffe flere lange gensere/korte kjoler, de er så fine over sånne gravid tigths. For det er komfort å gå med.
Så får det briste og bære, jeg får bare se feit og rar ut noen måneder.

Jeg kjøpte opp seks mammabukser allerede ved stimulering første forsøk, alt da ga jeg opp. Og ved begge de andre måtte jeg pent inn i de. Men nå er jeg en god del lenger enn noengang, og de er veldig gode å ha! Kommer ikke inn i 48/50 koseboksa mi en gang! Blæh.

Vurderer å skaffe flere lange gensere/korte kjoler, de er så fine over sånne gravid tigths. For det er komfort å gå med.
Så får det briste og bære, jeg får bare se feit og rar ut noen måneder.
Du får skylde på all julematen om noen begynner å se spørrende på deg :joyful: Jeg tok på en del skjørt med høyt liv og store gensere. Fordelen med å bli mistenkelig tykk på vinteren...

Du får skylde på all julematen om noen begynner å se spørrende på deg :joyful: Jeg tok på en del skjørt med høyt liv og store gensere. Fordelen med å bli mistenkelig tykk på vinteren...
Var verre i september. Da sleit jeg litt mer. Men kjedelig nå også. Når alle vet at jeg gikk ned 12 kilo for halvannet år siden. Og nå er stor igjen... :bag:.

Men om denne holder så blir det godt å få delt nyheten rundt bursdagen til samboer.

Dagens sprøyte er satt og dagens andre og nest siste Lutinus, etter den er dagens midt på dagen dupp sovet.
Nå er det å vente tre timer, også skal vi besøke mamma og resten og eta restemiddag der.
I morgen kommer svigers og svigerinne på pinnekjøtt. Så det blir mye god mat i jula.
Dagen etter tror jeg at pappa, ei søster og bestefar kommer på kjøttkaker. God mat må til, og så koselig med besøk i jula.

Var verre i september. Da sleit jeg litt mer. Men kjedelig nå også. Når alle vet at jeg gikk ned 12 kilo for halvannet år siden. Og nå er stor igjen... :bag:.

Men om denne holder så blir det godt å få delt nyheten rundt bursdagen til samboer.

Skyld på en kombinasjon god mat og nye medisiner.. :-) går seg til etter hvert..
God Jul <3

Skyld på en kombinasjon god mat og nye medisiner.. :) går seg til etter hvert..
God Jul <3
Greit å ha noe å skylde på, og har egentlig sagt litt om medisiner ja, og det er jo ikke feil.
Men gleder meg til å ha mage, men med god grunn og faktisk ha mage på grunn av baby, og ikke oppblåst og alt sånn.

Back
Topp