Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så nydelig! Høres ut som Leah har blitt veldig avhengig av Mammaen sin håper det med besøk, gåturer og bilturer blir bedre etterhvert. Du har sikkert prøvd å bare sitte ved siden av henne på lange turer? Datteren vår liker heller ikke lange turer i baksete, og hun er 7år nå, hun blir fort bilsyk og spyr, det har hun gjort siden hun var liten. Så her har vi invistert i sjøsykeband(til meg) når jeg må bytte plass og sitte bak
Ei skikkelig søt lita jente dere har
Det er ikke alltid alltid like glamorøst som man tror eller har sett for seg. Hvertfall er det sjelden det. Jeg også opplevde det med førstemann, at det ble helt annerledes enn jeg trodde. Men tida går så utrolig fort og plutselig er de større. Ikke at det nødvendigvis er lettere når de er større for da er det andre bekymringer og utfordringer Men da er det litt lettere på mange måter. Du er flink
Så stor hun har blitt! Så skjønn
Jeg kjenner godt til at ting ble helt annerledes enn man så for seg (selv om det ble en litt mer ekstrem variant for deres del!), det å være låst hjemme og overstimulering. N nekter å sove noe annet sted enn i sengen sin så vi må være hjemme når hun skal sove. En lang periode sov hun to dupper med 3 timers mellomrom så det var den tiden vi kunne finne på noe. Nå sover hun én, en eller annen gang i løpet av dagen.. Kjempeenkelt. Hun ble også veldig lett overstimulert da hun var mindre. Bare det å ha besøk av noen få gjorde at hun plutselig klikket helt og var utrøstelig. 17. mai, familiebursdag- og selskap o.l var et mareritt og ble mer stress enn kos. Det er mye bedre nå men hun er fortsatt veldig var for lyder og mye folk. Blir det for mye så bare gråter og klenger hun. Selv med barselgruppa med 4 barn, liksom. Vi tilbrakte også en del av julekvelden på soverommet med hylgråt fordi det ble for mye mas rett før legging og hun var sliten. Så du har min fulle medfølelelse
Fine Leah
Hvis det er noen som helst slags trøst, så blir det jo ikke sånn for alltid. Så selv om det er kjipt å være mye inne og alene, så blir det bedre etterhvert. Kanskje ting er helt annerledes neste år?
Det går over. Fattige ord, men det går over
Håper det går seg til med vogn og bil, grusomt å skulle kjøre når ungen hyler
Nydelig jente dere har, helt skjønn er hun
Nydelige Leah.
Du har kanskje prøvd det, men om du skrur av airbagen på passasjersiden så kan hun sitte foran sammen med deg. Bare ha god klaring mellom babystol og dashbord. Det er like trygt som baksete på nye biler, med mindre man kjører i områder med stor risiko for vilt-påkjørsel.
Håper uansett hun snart tåler mer stimuli.
Det ble gradvis bedre fra rundt 7 mnd. og veldig mye bedre fra rundt 9 mnd., tror jeg. Da hun var i overkant av 10 mnd. turte vi å la henne overnatte hos mamma og det gikk kjempefint (Hun var også ekstremt skeptisk til og bare gråt hos andre enn oss). Det skjer av og til fremdeles men ikke så ofte og det er som regel i perioder hvor det skjer mye annet (utviklingstrinn, tenner o.l, da sover hun dårligere og da er terskelen veldig lav). Alt er veldig mye enklere nå!
Men når var hun født igjen ift termin?
Begynner bare bli lei... Og hun er jo egentlig bare 4,5 måned...
Ja, da er hun større også da. Det kommer nok til å gå fint detJeg hadde et ganske realistisk syn altså Bare det å kunne dra til pappa på middag eller i butikken er umulig.. Barselgruppe og annet sosialt har vi lagt helt fra oss.
Håper bare hun blir bedre før august mht barnehagestart
På termindatoen OUL-termin vel og merke, én uke før EL- og TUL-termin.
Ja, skjønner det Hjelper det om dere får besøk da? Slitsomt at hun ikke liker vognen heller, vi har hatt våre utfordringene men hun har alltid elsket vognen så vi har trillet veldig mye og da kommer man seg i hvert fall ut. Men det er ingen tvil om at det kan bli lange og ensomme dager i permisjon
Kanskje dumt spørsmål, men hvordan telles alderen på henne? Dobbelt til det er "ubetydelig", eller telles den fra fødselsdato, eller kanskje noe jeg ikke har tenkt på?
Ja, da er hun større også da. Det kommer nok til å gå fint det