Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Jeg har gjemt meg fra forumet altfor lenge nå!! Men jeg har jo snoket litt...

Å, hællemåne, så søt lille Leah er! Og for en fighter. Gratulerer så mye [emoji173]️

❤️❤️

Hvordan går det med deg?

ENDELIG fått bestilt litt bilder til leiligheten også :D Og vi får fødselsplakat av søsteren min til dåpen så den skal på rommet hennes ❤️

Og hun tok smokk idag for første gang på lenge! Veldig deilig om puppene kan få litt fri innimellom av suttebehovet. Bruker primært puppen da jeg syns det er kos, men blir ømt og vondt til tider :)

Jau jau. Jobber videre med planlegging av navnefest. Vi blir nok mellom 35-40 stk, ca 5 barn. Må finne ut av hvilke kaker vi skal ha, resten av maten, pynt/blomster, hva hun skal ha på, hva jeg skal ha på, ordne bilder, minnebok.. Men er jo heldigvis lenge til ennå ;) Body med krage må jeg lete etter! Og finne ut hva jeg skal ha på. Amming er noe dritt med bunad på.. Og syns ammekjoler er vanskelig å finne. Kanskje skjørt med bluse er tingen?

Når er navnefesten?

Kan forresten anbefale Molly body fra MeMini. Den har krage og er nydelig men enkel, og deilig kvalitet! Men du skal kanskje ha noe med mer blonder og detaljer i kragen?

Vedlegg

• 91EAFA1C-0EB0-46A2-AF1E-7D093062C37E.png
    91EAFA1C-0EB0-46A2-AF1E-7D093062C37E.png
    273,9 KB · Visninger: 118
Når er navnefesten?

Kan forresten anbefale Molly body fra MeMini. Den har krage og er nydelig men enkel, og deilig kvalitet! Men du skal kanskje ha noe med mer blonder og detaljer i kragen?

3 november :)

Ja tenkte mer blonder og sånn :) Men fin var den!

[emoji173]️[emoji173]️

Hvordan går det med deg?

Det går fint :) Trives med rollen som mamma og hjertet flommer over [emoji173]️ Fortsatt frustrert og føler meg på bærtur innimellom, men det tror jeg er normalt :-P Selv om det er vemodig at han blir større så er det mye lettere nå syns jeg.

Leah 4,5 måned!

Herregud som tiden flyr! På tide med en liten oppdatering.

Vekt: 4880 gram
Lengde: 54 cm

47BB7F29-C314-494C-9FD0-EFB73AC8B837.jpeg

Vi nyter, men det er også krevende å være mamma. Leah sliter mye med magen. Det har resultert i at jeg har kuttet ut melk helt fra kosten for å se hvorvidt det hjelper henne eller ei. Håper virkelig det hjelper og ser vel egentlig en antydning til forbedring allerede. Gikk tidligere på duphalax, men uten virkning. Gav heller bare mer luft og smerter. Grunnet sjeldent avføring (kun hver 7.-10. dag) har hun mye smerter i å presse 4-5 dager før. Og når det først skjer eksploderer hele ungen. Var derfor på HS igår og ble enige om å se det an til neste fredag om melken hjelper på hyppigheten. Hvis ikke får hun klyster neste fredag (da gått 8 dager siden sist) og mulig movicol videre.

De skal også sette RS-vaksinen på henne neste fredag. Godt med alt man kan prøve unngå, RS er det siste vi ønsker!

Sliter også mye med kveldsuro. Store deler av dagen er hun blid og fornøyd, men fra kl 19/20 og frem til rundt midnatt er det ofte skrik, bæring og byssing som gjelder. Veldig slitsomt og blitt en psykisk terror egentlig. Venter bare på at det skal komme. Spesielt om samboeren min ikke er hjemme eller helt i humør..

Vi sliter også fortsatt med et klistremerke av en baby, noe som begynner bli litt utmattende nå etter nesten 3 måneder. Hun kan sovne skikkelig godt på oss, men sekundet hun legges ned så våkner hun. Skal bare ha nærhet. Gir henne så klart dette og skjønner hvorfor, men blir lite tid meg selv. Mannen er også mye borte så jeg er veldig alene om ansvaret til tider og hun blir derfor mye liggende oppå meg. Sover godt i vognen da så lenge den er i bevegelse så prøver få trillet daglig for litt avlastning (og mosjon ;)).

560D2E54-F57D-4D29-8A0E-E6AF6650EEAF.jpeg

Hjelper heldigvis litt at hun endelig tok smokken da hun var rundt 4 måneder gammel etter å ha nektet en god stund :) Nå er det helt krise (!) om den ikke er i nærheten... Smokken under er forøvrig en av 3 jeg vant er inne måneden før jeg ble gravid ❤️

753FEA2E-53FC-4CDD-87D3-A3A50543A3B3.jpeg

Igår var første gang hun roet seg ned med svøp! Tok bare 4,5 måned :P Håper det kan være en god løsning på å kunne legge henne fra meg, må bare finne fram de ordentlige svøpene som holder seg på plass ;)

2234D9F0-AFED-48E8-AEE4-616C253DF854.jpeg

Ellers planlegger vi navnefest 3. november og er i godt gang med det. Litt gjenstår, men begynner virke overkommelig. Venter bare på beskjed om de siste ang invitasjonene/gjesteliste så vi får planlagt mengden mat. Pappaen min er fantastisk og ordner halvparten av maten + lokalet (jobben hans). Resten av maten og kakene fordeles i stor grad på mamma og svigermor. Og farmoren min skulle ordne blomster! Deilig at vi slipper billig unna tross 35-40 gjester :D

5D9DEA8B-E7B0-429E-AD50-26FCEF7E1534.jpeg

Alt i alt er jeg veldig takknemlig for å endelig ha blitt mamma og for hvor bra det går med Leah. Men kjenner det er fysisk og psykisk krevende med en baby som ikke er helt fornøyd, spesielt når samboeren min er mye borte.

Hun er bra skjønn da. :love7

Leit å høre at du er mye alene med dette, det er en krevende tid med en liten baby som trenger så mye nærhet. Har du andre som stiller opp? Kommer samboeren til å være mer hjemme etter hvert? Passer du på å få tatt vare på deg selv? :Heartred

Hun er bra skjønn da. :love7

Leit å høre at du er mye alene med dette, det er en krevende tid med en liten baby som trenger så mye nærhet. Har du andre som stiller opp? Kommer samboeren til å være mer hjemme etter hvert? Passer du på å få tatt vare på deg selv? :Heartred

Foreløig er hun såpass ivrig på puppen at jeg må være tilstede der hun er. Men tok tak idag og krevde at samboer kom hjem fra jobb da jeg har slitt med hodepine noen dager som trigges av lys og gråt. Så idag skal jeg bare sove og strikke så lenge jeg ønsker mens han får ta all byssing, skrik og skift. Men må absolutt være flinkere til å kreve litt egentid. Bare ikke så lett alltid.

Blir nok samme greien med samboer. Hovedproblemet er vel at han tar lite initiativ når han først er hjemme. Og prioriterer alt annet. Skjønner virkelig ikke hvor slitsomt det er å være mamma 24/7 tror jeg.

Foreløig er hun såpass ivrig på puppen at jeg må være tilstede der hun er. Men tok tak idag og krevde at samboer kom hjem fra jobb da jeg har slitt med hodepine noen dager som trigges av lys og gråt. Så idag skal jeg bare sove og strikke så lenge jeg ønsker mens han får ta all byssing, skrik og skift. Men må absolutt være flinkere til å kreve litt egentid. Bare ikke så lett alltid.

Blir nok samme greien med samboer. Hovedproblemet er vel at han tar lite initiativ når han først er hjemme. Og prioriterer alt annet. Skjønner virkelig ikke hvor slitsomt det er å være mamma 24/7 tror jeg.

Nei, det kan være en utfordring å få mannfolka til å forstå det helt og fullt så lenge lille er avhengig av puppen. Jeg tror det er viktig å være konkret og tydelig, uten å angripe eller slenge med leppa, om man skal få til en god samtale om hvor mye jobb det faktisk er. Og at du er dønn ærlig på hva du trenger. En del menn trenger veldig tydelig instruksjoner for å se og forstå hva vi tenker og mener, selv om det virker helt logisk og opplagt for oss. Jeg vet jo ikke at det gjelder din mann altså, men jeg synes der er en gjenganger.

Og det er viktig at du tar grep, for det er mye som er slitsomt med en baby, og det er dårlig å komme skjevt ut. Du må ta vare på deg selv for å ha det godt psykisk og fysisk.

Godt du fikk ordnet deg egentid i dag! Det fortjener du. :)

Skjønner hvordan du har det.. hatt det sånn selv de siste 8 (snart 9) mnd'ene.
For meg hjelper det å fokusere på her og nå, og at det ikke varer evig med lite søvn, lite hjelp, ingen egentid, mye bæring..jeg har funnet meg i at det er bare sånn det er. Og at det kommer til å endre seg med tiden. Det hjelper på det psykiske.

Lykke til med navnefesten når dagen kommer :)

Skjønnheten ❤️

Åå, det fine smilet hennes[emoji173]️ sterk jente! Fin oppdatering, og håper for din del at ting bare vil falle mer og mer på plass[emoji173]️

Så nydelig hun er ❤️ Godt å høre at det går så bra med henne, men høres slitsomt ut med kveldsuro osv :( Håper samboer forstår at han må trå til litt mer. Og krysser fingrene for at melkefri diett i alle fall hjelper på magen.

Back
Topp