Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Hei VictoriaH! Lenge siden jeg har titta innom nå, og hva ser jeg? [emoji27] Håper lillemor får bli enda leeenge i magen [emoji173] Jeg hadde akkurat samme termindato som deg i 2017, så det er litt rart å tenke på at dag for dag så er du like langt som jeg var akkurat samme dager i fjor [emoji4]Og for ei reise! Jeg husker forresten i fjor på denne tiden - jeg fulgte jo med deg da også og håpet at det snart skulle gå din vei. Og så ble det heldigvis din tur.
Dette skal gå fint! Du er i gode hender [emoji173]

Hei VictoriaH! Lenge siden jeg har titta innom nå, og hva ser jeg? [emoji27] Håper lillemor får bli enda leeenge i magen [emoji173] Jeg hadde akkurat samme termindato som deg i 2017, så det er litt rart å tenke på at dag for dag så er du like langt som jeg var akkurat samme dager i fjor [emoji4]Og for ei reise! Jeg husker forresten i fjor på denne tiden - jeg fulgte jo med deg da også og håpet at det snart skulle gå din vei. Og så ble det heldigvis din tur.
Dette skal gå fint! Du er i gode hender [emoji173]

❤️❤️

Håper det blir en god dag idag og at Leah finner ut at det er greit å vente på sommermånedene

Huff da, hun har det med å holde seg inne leeeenge enda! Masse lykke til [emoji173]️

Håper det blir en god dag idag og at Leah finner ut at det er greit å vente på sommermånedene
Vi har avtalt juli nå, satser på at hun holder sin del av avtalen ;)

Legevisitten er nok rett rundt hjørnet nå, om de ikke allerede har vært der :)
Klem:Heartred

Legevisitten er nok rett rundt hjørnet nå, om de ikke allerede har vært der :)
Klem:Heartred

Ble visst ingenting annet enn hvile idag med mindre noe uventet skjer :)

Ble visst ingenting annet enn hvile idag med mindre noe uventet skjer :)
Blir det ny lungemodning i morgen da?
Virker som de ser på situasjonen som stabil for nå da! :)

Blir det ny lungemodning i morgen da?
Virker som de ser på situasjonen som stabil for nå da! :)
Fikk den akkurat :) Ja, virker sånn heldigvis. Kanskje kanskje jeg får dra hjem lørdag ;)

Fikk den akkurat :) Ja, virker sånn heldigvis. Kanskje kanskje jeg får dra hjem lørdag ;)
Så bra, nå tror og håper vi hun har forstått at hun ikke er helt velkommen på utsiden enda:Heartred

Oppdatering:

Snakket med en hyggelig lege nå, litt om veien videre om det blir fødsel mht leie osv. Nå ligger hun i tverrleie og da blir det KS om behov nå, men ligger hun med hodet ned blir det vanlig vaginal. Ikke snakket så mye om tiden etter.

Og skal ligge i ro til imorgen kveld. Så får jeg bevege meg litt før de tar ny kontroll og avgjør videre.

Høres ut som de tar godt vare på deg <3 Satser på at hun holder seg inne litt til :)!

Ikke om hun blir som sin far, sta og rebelsk drittunge som liten :bag::hilarious:
Dessuten tok det tid å få henne på plass, kroppen har ikke vært veldig glad i svangerskap og nå truer hun med å dukke opp aaaaalt for tidlig....
Ser poenget, men fremdeles lov å håpe!

Dessuten tok det tid å få henne på plass, kroppen har ikke vært veldig glad i svangerskap og nå truer hun med å dukke opp aaaaalt for tidlig....
Ser poenget, men fremdeles lov å håpe!

Akkurat som sin far :P

Men vi tar hver dag/uke som vi kan få vi ❤️

Oi, så ekkelt! Krysser fingrene for at det roer seg og at hun holder seg inne i mange uker til [emoji173]️ Tenker på dere! [emoji173]️

27 fullgåtte uker ❤️

Vi jubler for hver uke vi kan få, sett situasjonen. Hver dag er en seier i seg selv, om vi så ender opp med fødsel i helgen eller i juni/juli. Helst det siste for mammahjertet. Håper innerst inne at hun i hvertfall bikker 30 uker og helst 1500gr, føles tryggere. Ikke helt gått inn på meg ennå, tross samtale med både lege og barnelege idag + fullt kaos når rier kom ei halvtimes tid i 19-tiden. Helsigvis vært stille siden.

Blir nok en del annerledes (ukes)oppdateringer her fremover. Termindatoen kan jo mest sannsynlig strykes, alle kontrollene fremover forblir usikre, vektoppgangen min er jo ikke akkurat direkte spennende og alt med leilighet + innkjøp er satt litt på vent kjenner jeg. Én ting om gangen.

Hun ble igår estimert til rett over en kilo, skjermen sa ca 1100gr, legen sa bare over en kilo. Og det er jo positivt. Hun legger vel på seg rundt 100 gram (?) i uken slik jeg skjønte fremover, så hver dag teller nå. Men godt hun scorer høyt på alle testene sine, det hjelper på. Urin er sendt til bakteridyrking, og trolig ligger det hos meg. Alt hos henne indikerer ikke annet - heldigvis! Heller en liten ei som vokser som hun skal.

29398D45-C013-4AB8-B53B-271D17F5728C.jpeg

Rart om magen ikke skal bli så mye større...

Kjenner det vanskeligste nå er usikkerheten. Skjer det i natt? Imorgen? 2 uker? 2 måneder? Ingen kan gi noen svar, de forbereder seg bare på det verste hver gang de er innom. Helsigvis på et trygt sted med mye kunnskap, likevel vondt å være her. Føler jeg nå mister mye av svangerskapet sett i at det enten blir innleggelse til hun kommer eller strengt sengeleie trolig om jeg får dra hjem lørdag/søndag. Uansett - det blir jo et videre svangerskap fylt av bekymringer og begrensinger. Håper like vel til det ytterste at hun holder seg inne, frisk og fin, i hvertfall ut måneden og helst til juli. Når juli kommer skal hun få fri vei ut, men ikke før.

Et virvar av tanker. Sliter også med restriksjonene mot å ta for mye på magen og kose. Vil jo bare trøste, for begges del.

Oi, går glipp av litt om dagen skjønner jeg !!
Krysser alt jeg kan for deg og lillejenta nå. Selv om alle svangerskap, fødsler og slike tilfeller er individuelle så vil jeg bare dele med deg en lykke-historie for dette er nesten identisk til det søsteren min opplevde. Kort livmorhals som bare krympa og krympa, tror den var 1,2 på det korteste, rier og kynnere i et sett fra uke 25 og innlagt med stengt sengeleie. Ble satt på riedempende og frakta til ullevål hvor hun de første 2 ukene kun fikk lov å stå når hun dusja og når hun skulle på do. Neste ukene fikk hun lov å gå ut å lufte seg og på café med besøk så lenge hun holdt seg nære sykehuset og livmorhalsen var upåvirket av dette. Etter 6 uker fikk hun dra hjem og med ukentlige kontroller så fikk hun litt større frihet. Hun fikk begge lubgemodningssprøytene og når uke 37 kom var vi nesten helt sikre på at hun kom til å gå over siden vi hadde venta i 12 uker på at noe kom til å skje [emoji14]
Jenta hennes kom i uke 39, helt normal fødsel og sterk og frisk lita jente så dagens lys [emoji173] og som sagt, selv om alt er relativt så håper jeg det hjelper å høre noen historier med ønskelig slutt :)

[emoji177][emoji178][emoji177] Dette skal gå så bra, uansett når dere får møte jenta deres:)

Back
Topp