Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Ift tapet og sånn - går an å ha en vegg med tapet og maling på de andre. Bedre for økonomien og kanskje kommer tapetet mer til sin rett og..

Ift tapet og sånn - går an å ha en vegg med tapet og maling på de andre. Bedre for økonomien og kanskje kommer tapetet mer til sin rett og..

Ja, blir bare maling eller tapetsering på den ene veggen :) Gidder ikke ta alt :P

Skikkelig spamming nå, men lettere å bare notere her for meg selv angående flytting og interiør:
  • Vurderer kjøpe dette loungesettet til terrassen fra Jysk: https://jysk.no/hage/loungesett/loungesett-marielyst-4-seter-gra 2250.- og er foreløpig på lager ved lokalbutikken så skal sjekke det ut på lørdag, bestiller litt senere (rett før overtakelse) om vi bestemmer oss for det
  • Bestemme oss for type tapet (falt mest for de fuglene over her), og bestiller etter flytting når vi ser hva vi ønsker - håper dog det bare blir behov for 2 ruller, ellers blir det dyrt gitt
  • Vi vurderer forøvrig også maling som et alternativ, da blir det nok en dus rosafarge
  • IKEA-tur dagen før med mamma, noe bestilles (det som ikke er på varehuset ved Furuset) på nett en ukes tid i forveien
  • Måle opp størrelsen på vinduer på soverom og barnerom (eventuelt få nåværende eiere til å måle for oss), kjøpe persienner eller lignende
  • Venter også på at pappa skulle hente en vugge vi trolig skal bruke på vårt soverom + at vi har en sofa vi skal ha i leiligheten stående på hytten i Sverige (så selger vår rett etter flytting), allerede solgt stellebordet

Til barnerommet trenger vi: malm kommode 6 skuffer (den brede varianten), bokhylle (tenker kjøpe 2 boklister og henge over hverandre), lampe til veggen (skylampe) og taket, noen rammer, garderobestang til vegg (eller annen løsning til de klærne jeg vil henge opp), lenestol av noe slag (trolig kjøpe brukt), gulvteppe
malm-kommode-skuffer-hvit__0132188_PE286968_S4.JPG
mosslanda-bildehylle-hvit__0380993_PE556436_S4.JPG
mulig-garderobestang-hvit__0111586_PE262443_S4.JPG
dromsyn-vegglampe-hvit__0439802_PE592276_S4.JPG
0310017_PE429048_S5.JPG
0486138_PE621924_S5.JPG

Til stuen trenger vi: leselys (gulvstående), veggoppheng til TV, noen puter + tepper til sofaen, gardiner eller lignende, noen bilder/bilderammer
maskros-taklampe__0114725_PE267328_S4.JPG
lersta-gulv-leselampe__0249251_PE371527_S4.JPG
0310017_PE429048_S5.JPG

Til vårt rom trenger vi: leselampe til vegg, sengeramme (om vi finner en til OK pris), lammeskinn til gulvet, noen bilderammer eller andre bilder, taklampe
arstid-vegglampe-hvit__0434788_PE588547_S4.JPG
0310017_PE429048_S5.JPG
0486138_PE621924_S5.JPG

Til kjøkkenet trenger vi: taklampe, en del kjøkkenutstyr (alt fra nytt servise til kasseroller - bytter ut mye av det vi har fra før av da mye av serviset (fra IKEA) er hakk i da vi har vasket opp for hånd nå disse årene, samme med annet utstyr), nye stoler (eventuelt bytte hele spisestuen) om vi finner noe fint brukt til en grei pris
0486138_PE621924_S5.JPG

Til badet trenger vi: oppheng til dorullen, noen fler kroker

Til terrassen trenger vi: utemøbler (trolig det settet helt øverst her), gassgrill om vi finner en som ikke er så dyr

95668
Har også tenkt på denne kommoden, og har kjøpt vegglampen i rosa:D

Vis vedlegget 254034

Også bestilt litt prøver på tapet til veggen på barnerommet idag :D
Ville gått for fuglene, mini her erveldig fascinert av dyretapeten vi har på en vegg på barnerommet. Og så har vi wallstickers på en av de andre veggene som vi også må studere :Heartred

Graviditeten tok rumpa mi også :shifty:
Nå har jeg bare lang rygg med sprekk i bunnen :p
Litt trening så kommer rumpa tilbake ;) Jeg driver å relokaliserer magen til rumpa nå :p

Ville gått for fuglene, mini her erveldig fascinert av dyretapeten vi har på en vegg på barnerommet. Og så har vi wallstickers på en av de andre veggene som vi også må studere :Heartred

Heller mest mot den ja :) Må bare dobbeltsjekke at det passer inn, derav prøvene :)

25 uker :D

1726CA4A-EC7B-4C16-A4B7-A96D3E142ED4.jpeg

Termin:
06.08.2018

Kjønn: En liten Leah i magen ❤️

Vektøkning: Ned 1 kilo fra start hos jordmor på tirsdag som var, stemmer godt med flere runder oppkast og dårlig matlyst..

Neste kontroll(er): Lege om 2 uker, jordmor om 3 1/2 uke ca (husker ikke eksakt datoen). Vi har også satt oss opp på ammekurs og fødselsforberedende.

Kjenner liv: Masse hver dag, spesielt når jeg skal slappe av eller sove. Litt merkelig innimellom må jeg innrømme, men veldig betryggende :)

Innkjøp: Kjøpte en kjole fra newbie str 74 til våren, en body fra Sprellefant (fikk igår) og noen småting fra HM, utenom det troooooor jeg ikke jeg har kjøpt noe. Solgt stellebordet.

Ting vi mangler: Badebalje (sammenleggbar), et badehåndkle til, eventuelle småting til vuggen (må bare se den først og avgjøre litt hva vi ønsker ha oppi den), diverse til meg, neglesaks, pyrisept.. Madrass + tilbehør til store sengen bestiller jeg først når den er i riktig fylke og påbegynt!

Humør: Ufattelig sliten, men lykkelig. Vært en strevsom, men fantastisk uke med første boligkjøp! Og føler også det generelle humøret er bedre om dagen, så glad det er lyst og varmt ute ❤️

Annet: Teller ned til dagene nå før overtakelse i midten av juni av denne lekkerbisken https://www.finn.no/117711438 :D

Termin:
06.08.2018

Kjønn: En liten Leah i magen [emoji173]️

Vektøkning: Ned 1 kilo fra start hos jordmor på tirsdag som var, stemmer godt med flere runder oppkast og dårlig matlyst..

Neste kontroll(er): Lege om 2 uker, jordmor om 3 1/2 uke ca (husker ikke eksakt datoen). Vi har også satt oss opp på ammekurs og fødselsforberedende.

Kjenner liv: Masse hver dag, spesielt når jeg skal slappe av eller sove. Litt merkelig innimellom må jeg innrømme, men veldig betryggende :)

Innkjøp: Kjøpte en kjole fra newbie str 74 til våren, en body fra Sprellefant (fikk igår) og noen småting fra HM, utenom det troooooor jeg ikke jeg har kjøpt noe. Solgt stellebordet.

Ting vi mangler: Badebalje (sammenleggbar), et badehåndkle til, eventuelle småting til vuggen (må bare se den først og avgjøre litt hva vi ønsker ha oppi den), diverse til meg, neglesaks, pyrisept.. Madrass + tilbehør til store sengen bestiller jeg først når den er i riktig fylke og påbegynt!

Humør: Ufattelig sliten, men lykkelig. Vært en strevsom, men fantastisk uke med første boligkjøp! Og føler også det generelle humøret er bedre om dagen, så glad det er lyst og varmt ute [emoji173]️

Annet: Teller ned til dagene nå før overtakelse i midten av juni av denne lekkerbisken https://www.finn.no/117711438 :D

Så koselig med oppdatering og så fiin leilighet!![emoji5][emoji5]

Fin leilighet :) Der får dere det nok helt supert!

image.jpg

Første boks med ting og tang (alt fra minste tøyet til sengetøy og tepper) vasket og pakket pent ned i påvente av flytting og ny kommode :) Fortsatt halvparten av 50 og 56 igjen som skal vaskes idag, så får vi se om vi begynner med 62 eller heller tar stellehåndkler og gulpekluter. Blir hektisk her i mai til overtakelsen så greit å få det unnagjort :)

gratulerer med 25 uker

Må bare få ut litt frustrasjon...

Om under 4 uker skal jeg levere bacheloroppgaven min. Per dags dato er jeg kanskje 20 prosent ferdig, pluss at jeg har funnet majoriteten av tekst da (det hjelper jo litt). Men motivasjonen er så ekstremt laber og jeg utsetter skrivingen gang på gang. Hodepinen kryper seg på raskt hver gang jeg begynner me den, så kroppen stritter nærmest imot. Men jeg må bli ferdig... Føler meg så mislykket!

Hater denne dårlige samvittigheten :( :(

Så frustrerende! Og fortvilende og stressende. Som igjen bare gir en ond sirkel. Håper du plutselig får ånden over deg så du blir ferdig i ok tid

Kjenner igjen den følelsen der... Da jeg skrev masteroppgave laget jeg en oversikt over alle punktene jeg skulle ha med og så fant jeg ut hvor mye jeg måtte gjøre hver dag for å bli ferdig og så gjorde jeg en del hver dag. Hver kveld gjorde jeg noe hyggelig for meg selv som en belønning for at jeg hadde fullført dagens mål. Funka for meg [emoji2] En annen ting jeg gjorde for å komme igang var å først skrive ned disposisjonen min i word og sp skrive ned alle sitatene jeg hadde tenkt til å bruke i oppgaven under det punktet i disposisjonen hvor det hørte hjemme. Da fikk jeg opp antallet ord veldig fort og det var en veldig digg følelse [emoji2]

Så frustrerende! Og fortvilende og stressende. Som igjen bare gir en ond sirkel. Håper du plutselig får ånden over deg så du blir ferdig i ok tid

❤️❤️

Kjenner igjen den følelsen der... Da jeg skrev masteroppgave laget jeg en oversikt over alle punktene jeg skulle ha med og så fant jeg ut hvor mye jeg måtte gjøre hver dag for å bli ferdig og så gjorde jeg en del hver dag. Hver kveld gjorde jeg noe hyggelig for meg selv som en belønning for at jeg hadde fullført dagens mål. Funka for meg [emoji2] En annen ting jeg gjorde for å komme igang var å først skrive ned disposisjonen min i word og sp skrive ned alle sitatene jeg hadde tenkt til å bruke i oppgaven under det punktet i disposisjonen hvor det hørte hjemme. Da fikk jeg opp antallet ord veldig fort og det var en veldig digg følelse [emoji2]

Ja.. Får prøve det. Er jo kommet greit i gang, blir nok ferdig, men er liksom orket nå som formen er så som så. Men skal ta med meg tipsene dine :)

Gratulerer med 25 uker! :D

Skjønner godt du syns det er tungt og vanskelig med bachelor-skriving nå, særlig når kroppen i tillegg protesterer på det. Håper du kommer i gang og får gjort den unna uten at det koster for mye energi. :Heartred

Back
Topp