Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Gratulerer med fin og vel overstått OUL. :Heartred

Var helt magisk.. Men sitter igjen med en bittersøt følelsen for å være ærlig. Det var veldig vondt å sitte på venterommet på Rikshospitalet, denne gangen av en gledelig grunn. Hjertet mitt blør for de stakkars parene som skulle inn feil dør - inn til IVF seksjonen. Det viser hvor kort det er mellom himmelen og helvete. Og det var egentlig veldig vondt å sitte der. Kjente det var godt at magen kunne gjemmes litt unna, ikke strutte foran de som fortsatt har det vondt..

Tenker på det selv hver gang jeg er på venterommet på gyn, på hvor vondt det var å sitte der sammen med de som spent gledet seg til ultralyd og satt og skravla om fremtidsplaner - mens vi selv hadde mista. Helt hjerterått at en må sitte på samme venterom da, at de ikke har mulighet for en litt mer skjerma plass for de som behøver det.

Gratulerer med fin og vel overstått OUL. :Heartred

Tenker på det selv hver gang jeg er på venterommet på gyn, på hvor vondt det var å sitte der sammen med de som spent gledet seg til ultralyd og satt og skravla om fremtidsplaner - mens vi selv hadde mista. Helt hjerterått at en må sitte på samme venterom da, at de ikke har mulighet for en litt mer skjerma plass for de som behøver det.

Ja.. IVF-seksjonen, barsel/ultralyd og de som mister har ingenting å gjøre med hverandre. Burde vært veldig tydelig delt. På Rikshospitalet kan du som IVFer eller en som gjennomgår SA/MA risikere å møte på både gravide og nyfødt babygråt. Det er umenneskelig.

Ja.. IVF-seksjonen, barsel/ultralyd og de som mister har ingenting å gjøre med hverandre. Burde vært veldig tydelig delt. På Rikshospitalet kan du som IVFer eller en som gjennomgår SA/MA risikere å møte på både gravide og nyfødt babygråt. Det er umenneskelig.

På sykehuset her har de ikke IVF-seksjon, men ellers er det likt her. Husker vi havna i heisen sammen med noen som nettopp hadde fått sin baby, rett etter jeg var satt i gang. DET var vondt det. Tok trappa etter det gitt. Hørte heldigvis lite til barnegråt og sånt siden de hadde mulighet til å skjerme oss noe, men var liksom bare på rommet det var "trygt" sånn sett. Skjønner jo det kan være vanskelig å dele av i større grad, men ja. :sorry: På større sykehus bør det i alle fall være mulig, siden det tross alt er snakk om endel mennesker i de ulike situasjonene.

På sykehuset her har de ikke IVF-seksjon, men ellers er det likt her. Husker vi havna i heisen sammen med noen som nettopp hadde fått sin baby, rett etter jeg var satt i gang. DET var vondt det. Tok trappa etter det gitt. Hørte heldigvis lite til barnegråt og sånt siden de hadde mulighet til å skjerme oss noe, men var liksom bare på rommet det var "trygt" sånn sett. Skjønner jo det kan være vanskelig å dele av i større grad, men ja. :sorry: På større sykehus bør det i alle fall være mulig, siden det tross alt er snakk om endel mennesker i de ulike situasjonene.

Var i stor grunn derfor vi valgte Porsgrunn. Der er det skjermet (de har ikke føde/barsel). Husker bare hvor urettferdig det føltes på AHUS i september å være blant gravide og nyfødte.

Så fantastisk [emoji171]

Gratulerer så mye med vel overstått OUL [emoji2] Og med at de rosa strikkeklærne fremdeles kan komme til nytte [emoji2][emoji177]

Gratulerer med overstått OUL og at alt så bra ut :happy:

Håper på en god dag idag.
Når var det hunden skulle tilbake til tannlegen?

Så godt å høre at alt er bra og det fortsatt stemmer med kjoler og rosa :D gratulerer med overstått oul :D

Fikk du beholde termindato?

Så godt å høre at alt er bra og det fortsatt stemmer med kjoler og rosa :D gratulerer med overstått oul :D

Fikk du beholde termindato?

Takk :D

Ja, den endrer de ikke ved IVF/ICSI :)

18 + 4

Landet litt etter dagen igår, men har de siste ukene egentlig hatt noen følelser jeg ser frem til å få sortert hos jordmor om 2 uker. Helt ærlig er jeg livredd for å miste henne. Livredd for at det er for godt til å være sant at vi skal bli foreldre i august. Har jo ikke akkurat hatt hellet med meg siste årene.. Og nå som jeg tørr håpe på at alt skal bli bra til sommeren så er det ganske skummelt.

Ellers deilig med svømming idag, hun spreller jo som en gal der inne når jeg er i vannet ❤️

Så deilig med svømming og artig at frøkna reagerer sånn.

Tror det er ganske normale tanker, Victoria, men godt å få snakket om det uansett!

Så fælt at du fortsatt ikke har fått roet deg helt. Jeg må si jeg ble mye roligere etter OUL fordi det var først da de fikk sjekket alle organer grundig. Skjønner veldig godt at det ikke bare er en bryter som kan slås av da, så håper det hjelper å prate litt med jordmor. Dere har i alle fall absolutt alle odds med dere nå [emoji173]️

Høres lurt ut å snakke med jordmor. Helt normale tanker og følelser, men veldig belastende - og jeg vet av erfaring at det er godt å få lempet av seg litt hos jordmor (i alle fall om hun er noe i samme gate som min). Jeg følte meg 10 kg lettere bare av å få snakke om hvor stressa jeg hadde vært, at jeg følte jeg hadde så lite kontroll over ting etc - uten at hun egentlig sa noe spesielt "magisk" for å hjelpe meg.

Lykke til, Victoria. Med både hunden og JM-prat. Husk at det er lov å ringe ekstra eller flytte på timer også.

Lykke til, Victoria. Med både hunden og JM-prat. Husk at det er lov å ringe ekstra eller flytte på timer også.

Takk :) Utsatte timen til hunden da han er så forskjøla for tiden. Ikke greit med kort snute og narkose da. Så blir ikke ny time før midten av april :)

Har mye støtte i mannen heldigvis også. Han har jo mye av de samme følelse og brukt litt tid på å faktisk erkjenne at han skal bli pappa. Så tror det skal gå greit frem til jordmortime om 12 dager ❤️ Men hun er veldig hyggelig hun jordmoren og hun var også veldig frampå at jeg kunne bestille time tidligere ved behov.

Akkurat nå sparker/flytter Leah på seg og det er også veldig god terapi :)

den beste terapien og trøsten det ja.
høres lurt ut å utsette timen til hunden ja. Greit å ha frie luftveier før narkose!

Back
Topp