19 fullførte uker
Termin: 06.08.2018
Kjønn: En liten jente ble bekreftet mandag
Neste kontroll: Jordmor om 10 dager.
Vektendring: Sist jeg veide meg var jeg tilbake på startvekt. Ikke veid meg siden sist helg, men kan ikke skjønne at jeg kan ha gått opp noe særlig. Blir spennende hos jordmor
Kjenner du liv: Jeg kjenner henne ganske tydelig hver dag, våkner ofte av henne. Idag har det også vært noen spark på høyre siden
Plager: Vondt bekken, kvalm og sliten. Tidvis hodepine også.. Same as last week..
Status jobb: 100 prosent sykemeldt.
Kosthold: Litt varierende. Spiser ikke all for mye og blitt litt mye søtt denne uken også.. Dilla på eplejuice og tomater!
Humør: Hormonella, som vanlig. Sliten psykisk, skal ta det opp med jordmor neste gang. Også litt nedfor etter OUL som jeg skrev om på mandag.
Innkjøp: Kjøpt kun litt garn igår, ellers tror jeg ikke jeg har kjøpt noe mer
Men mamma shoppet litt da hun var i Spania.
Tanker om fødselen: Kort oppsummert ønsker jeg minst mulig innblanding, god informasjon fra jordmor, atsamboer skal hjelpe meg huske på pustingen, lille inne hos oss hele tiden etter fødsel og mest mulig ro
Opprinnelig ønsker jeg ikke epidural, men åpen om det blir nødvendig eller om jeg føler behovet. Har også lyst til å benytte meg av badekar og akupunktur om mulig!
Andre tanker: Har mye bekymringer for å miste henne. Skal snakke med jordmor om det. Ellers lei bare egentlig.