Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Så koselig med venninne med IVF-spire og termin så likt.

Så koselig med venninne med IVF-spire og termin så likt.

Ja det er veldig koselig! Men så kom bekymringene.. Begge var på UL 6+0. Hennes var 5,1 mm og min maks 3 mm.. Stresser med at det var for lite og at alt går galt. Hater når jeg har sånne dager :(

Ja det er veldig koselig! Men så kom bekymringene.. Begge var på UL 6+0. Hennes var 5,1 mm og min maks 3 mm.. Stresser med at det var for lite og at alt går galt. Hater når jeg har sånne dager :(
Huff, sånne dager er kjipe. Men du vet - det er vanskelig å få målt helt nøyaktig og en bitteliten feilmåling på den tiden gir stort utslag.
Krysser fingrene for at alt er bra. Når har du neste ul?

Husk at min var ble målt til 2,7mm 6+2. Han er nesten 4kg nå. Så det målet har ikkenoe å si [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Huff, sånne dager er kjipe. Men du vet - det er vanskelig å få målt helt nøyaktig og en bitteliten feilmåling på den tiden gir stort utslag.
Krysser fingrene for at alt er bra. Når har du neste ul?

Du har helt rett. Neste er neste fredag 22/12 :)

Husk at min var ble målt til 2,7mm 6+2. Han er nesten 4kg nå. Så det målet har ikkenoe å si [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Det er sant :angelic: Hvordan går det med deg nå? ❤️

Husk at det er veldig vanskelig å måle helt nøyaktig så tidlig og at det kan variere fra hvem man går til og UL-apparatet :) Jeg ville prøve å ikke tenke så mye på det. Det er jo snart ny UL også :) Håper tiden går fort frem til det!

Husk at det er veldig vanskelig å måle helt nøyaktig så tidlig og at det kan variere fra hvem man går til og UL-apparatet :) Jeg ville prøve å ikke tenke så mye på det. Det er jo snart ny UL også :) Håper tiden går fort frem til det!

Du har rett.. Og vet jo min bare ble målt på selve kroppen (ikke plommesekken), mens hennes ser det også ut som at hele er tatt med. Da er det heller ikke så rart om det er tilfelle ;)

5 dager igjen til Porsgrunn ja!

Leste meg nedover her med hjertet i halsen.. Men jaggu, fine spiren på UL da! Gratulerer så mye med hjerteslag [emoji173]️
Synd du må oppleve kvalmen dog.. Og bekymringene. De er ofte verre enn sånne fysiske plager. Håper dog begge deler dabber av snart [emoji173]️

Leste meg nedover her med hjertet i halsen.. Men jaggu, fine spiren på UL da! Gratulerer så mye med hjerteslag [emoji173]️
Synd du må oppleve kvalmen dog.. Og bekymringene. De er ofte verre enn sånne fysiske plager. Håper dog begge deler dabber av snart [emoji173]️

❤️❤️

Min ble også målt til 3 mm 6+0. Hun sa det var et helt riktig mål. 7+1 hadde den utviklet seg helt riktig og hadde fortsatt perfekte mål[emoji2]

Håper det går bra og at du har en bedre dag idag

Takk som spør, går bedre idag :) Men bekymringene lusker som vanlig alltid litt i bakgrunnen av alt. Men det er nok normalt dessverre..

Takk som spør, går bedre idag :) Men bekymringene lusker som vanlig alltid litt i bakgrunnen av alt. Men det er nok normalt dessverre..
'Tror nok det dessverre er normalt ja. Får håpe det blir lettere for hver uke og hver UL.

Min spire var 2 mm på 6+0, så ikke bekymre deg! 6+5 var den derimot 1 cm (var på ny ul pga liten blødning, fikk helt panikk) De vokser i rygg og napp i tillegg til at det ofte er feilmålinger så tidlig :) ❤️

Bekymringene blir nok desverre ikke mindre i tiden som kommer, og når babyen blir født får bekymring en helt ny betydning :rolleyes: Dette går så bra så ❤️

På en av de tidlige UL kontrollene mine så ble lille målt helt først, og så sjekket gyn noe annet og så husker jeg ikke hvorfor (lurer på om hun hadde glemt å lagre bilde av målingen) så da målte hun på nytt - fortsatt samme UL altså. De to målingene tilsvarte 6 dager forskjell om jeg husker rett.... Og embryoet var så lite at det beveget seg ikke, så det var ikke vanskelig å måle. Du ser det jo egentlig når de velger to punkter på skjermen å måle mellom og hver millimeter gir så stort utslag. Målingene er egentlig mer interessante når det begynner å gå på centimeter. Jeg krysser fingrene for at alt er tipp topp inne i magen. :Heartred

7 + 3

- 4 dager igjen til neste UL 8+0 i Porsgrunn :)
- 16 dager til første jordmortime!
- 39 dager til ultralyd hos Lundring 13+0

Formen varierer veldig. Ikke så veldig deilig å vente på fly til Oslo akkurat med all reising det innebærer.. Skal på nytt til legen imorgen så får se om jeg fortsetter med 100 prosent sykemeldt eller hva jeg gjør. Problemet er jo at formen er så uforutsigbar med kvalmen så kan ikke satse på at den er god og ha 2-3 egenmeldinger i uken heller. Kun tirsdag til torsdag jeg skulle ha jobbet, men uansett veldig OK å få sykemelding 100 prosent ut året, så får vi se hva som skjer i januar.

Stresser også pittelitt med at jeg MÅ faktisk skrive bacheloroppgaven til våren og stå på en eksamen slutten av mai (uke 30ish). Da må jeg reise tur/retur Bergen minst 4-5 ganger i tidsrommet februar til mai/juni. Fordelen er at da blir jo ikke ventetiden på lille så lang da jeg fra starten av juni først kan fokusere 100 prosent på graviditeten ;) Ordner seg nok, men akk så stress!

De bekymringene der kjenner jeg meg veldig igjen i, og for min del kom og gikk de i perioder, helt til babyene var født. Slitsomt ja, men tror det er vanlig, særlig for oss som har hatt en lang vei å gå.

*klem*

De bekymringene der kjenner jeg meg veldig igjen i, og for min del kom og gikk de i perioder, helt til babyene var født. Slitsomt ja, men tror det er vanlig, særlig for oss som har hatt en lang vei å gå.

*klem*

Er nok det, noe bekymring vil det jo alltid være uansett hvor man er i svangerskapet :)

❤️

Jeg ble gravid relativt fort og hadde ingen blødninger eller SA/MA bak meg men var likevel nervevrak nesten hver dag hele svangerskapet. Det er nok dessverre ganske vanlig og helt naturlig når man har hatt en så lang og vanskelig vei som deg. Og bekymringene slutter ikke selv om babyen er ute eller blir voksen, de er alltid der. Jeg har dessverre ingen gode råd for da skulle jeg benyttet meg av de selv. Men det blir i hvert fall litt bedre jo lenger ut i svangerskapet du kommer, når du ser en ordentlig baby på UL og får mage og kjenner spark :) Det synes jeg, i hvert fall. Den tyngste tiden er jo nå.

Dette kommer til å gå fint ❤️

Back
Topp