Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Absolutt verden beste grunn, men det er faktisk lov å klage over kvalmen, så ikke ha dårlig samvittighet for det :)

Jeg tenkte ofte at jeg var et jævlig menneske som synes det var kjipt å være så dårlig, men har ikke det lenger :) det at man er takknemlig er jo selvsagt :)

Absolutt verden beste grunn, men det er faktisk lov å klage over kvalmen, så ikke ha dårlig samvittighet for det :)

Jeg tenkte ofte at jeg var et jævlig menneske som synes det var kjipt å være så dårlig, men har ikke det lenger :) det at man er takknemlig er jo selvsagt :)

Fullt lov å klage :) Spesielt når maten just kom ut, kremt kremt. Det er jo noe spesielt med denne kvalmen som skyldes graviditet, jeg er kanskje litt rar sånn. Men jeg er jo kronisk morgenkvalm (ergo kvalm/uggen hver morgen), men når det da sprer seg til både ettermiddagen og kvelden blir man litt lei. Men har nok flere uker foran meg så får ta det som det er og gjøre det beste ut av det. Klager jo ikke direkte på at jeg nå tvinges til å ta det helt pianooooo i senga, noe jeg nok ikke er flink nok til tider. Så får julehandling og sosiale eventer nå i jula taes når formen er OK. Stygt redd både middager med venninner og selve julefeiringen blir litt alternativ i år :P Og veldig spent på hvordan kroppen skal takle show torsdag og så flyreise fredag + mandag.

Nå står eplejuice klart for samboer å hente i kjøleskapet og kjeks står pent på nattbordet ;)

Fullt lov å klage :) Spesielt når maten just kom ut, kremt kremt. Det er jo noe spesielt med denne kvalmen som skyldes graviditet, jeg er kanskje litt rar sånn. Men jeg er jo kronisk morgenkvalm (ergo kvalm/uggen hver morgen), men når det da sprer seg til både ettermiddagen og kvelden blir man litt lei. Men har nok flere uker foran meg så får ta det som det er og gjøre det beste ut av det. Klager jo ikke direkte på at jeg nå tvinges til å ta det helt pianooooo i senga, noe jeg nok ikke er flink nok til tider. Så får julehandling og sosiale eventer nå i jula taes når formen er OK. Stygt redd både middager med venninner og selve julefeiringen blir litt alternativ i år [emoji14] Og veldig spent på hvordan kroppen skal takle show torsdag og så flyreise fredag + mandag.

Nå står eplejuice klart for samboer å hente i kjøleskapet og kjeks står pent på nattbordet ;)
Om det blir for ille så går det an å høre med legen om du kan få postafen, de selger jo reseptfritt på apoteket, men ville absolutt gått via legen slik at det står i journalen din. Jeg hadde veldig bra effekt av det, kvalmen ble ikke borte men den tok bort de verste toppene. Slutta å bruke det i uke 14 da den ikke lenger hadde effekt, da var det kun hvile som hjalp :)

Om det blir for ille så går det an å høre med legen om du kan få postafen, de selger jo reseptfritt på apoteket, men ville absolutt gått via legen slik at det står i journalen din. Jeg hadde veldig bra effekt av det, kvalmen ble ikke borte men den tok bort de verste toppene. Slutta å bruke det i uke 14 da den ikke lenger hadde effekt, da var det kun hvile som hjalp :)

Skal diskutere med henne når jeg skal dit neste tirsdag. Hun var visst borte noen dager nå, men klarer meg vel sikkert :) Har vel forøvrig kanskje noe liggende også.

Skal diskutere med henne når jeg skal dit neste tirsdag. Hun var visst borte noen dager nå, men klarer meg vel sikkert :) Har vel forøvrig kanskje noe liggende også.
Ja, bra. Jeg var superskeptisk til å ta medikamenter, men legen sa det er bedre enn å ta naturmedisin fordi legemidler hadde i allefall forskning å vise til :)
Men ville snakka med legen først uansett :)

Har fulgt dagboka di tidligere, men nå var det en stund siden ser jeg! Gratulerer så mye! :D Endelig skal du også bli mamma ❤❤❤

Hjalp veldig å innta kjeksen i horisontal positur før jeg stod opp her! [emoji847]

Fungerte ikke så godt dessverre her idag tidlig :(

6 + 4

Ahhhh, du kjære kvalme. Vekk med deg, takk.

Ikke så mye annet å gi idag. Spist, kastet opp og repetert. Blir vel slik imorgen også, dessverre.. Da har jeg noen ærend jeg må ta tak i også så blir spennende dette. Legesekretæren hadde også klart det utrolige å skrive feil på begge sykemeldingene (fantastisk ikke sant) tross at jeg ga klare instruksjoner på telefon.. Så må dit og få henne til å endre begge (både arbeidsgiver og periode var feil på begge). Sykt irriterende..

Irriterende når det ble forklart og at du må ordne sånt når formen er dårlig.
Håper det går greit imorgen.

Irriterende når det ble forklart og at du må ordne sånt når formen er dårlig.
Håper det går greit imorgen.

Må uansett dra for å levere den imorgen (og et par ærend som ikke kan unngåes), men veldig kjedelig ja. Frister jo ikke direkte møte opp der imorgen tidlig, spesielt ikke når jeg gav så klare beskjeder om både arbeidsgiver og datoer. Har 2 arbeidsgivere (men de er i samme bygg/skole) og de må ha hver sin sykemelding fremover slik at det ikke blir noe kluss med sykepengene fra vikariatet mitt..

Komplisert. Satser på at formen kan være akseptabel imorgen da.

6 + 5

Idag har faktisk formen foreløpig vært OK. Kvalm nå, men har faktisk fått både dusjet og handlet en del julegaver når jeg først var bare litt kvalm. Veldig deilig! Og ikke kastet opp ennå, men kjenner dessverre at det ikke er langt unna.

Og klarte ikke holde meg unna denne idag ❤️

2D156DF8-045E-4153-88E8-EE9C1ACF41DC.png

6 + 5

Idag har faktisk formen foreløpig vært OK. Kvalm nå, men har faktisk fått både dusjet og handlet en del julegaver når jeg først var bare litt kvalm. Veldig deilig! Og ikke kastet opp ennå, men kjenner dessverre at det ikke er langt unna.

Og klarte ikke holde meg unna denne idag [emoji173]️

Vis vedlegget 238676
Så fiiin jakke[emoji7][emoji7][emoji7] Det er så godt de små øyeblikkene når kvalmen er sånn overlevbar[emoji28] Håper du får en ok ettermiddag og kveld også snupp[emoji173] Godt å få gjort unna litt julegaveshopping[emoji108]

Den jakken var faktisk den første jeg kjøpte også :D
Etter et par bodier som jeg brukte til å avsløre det for far da, men det var liksom det ordentlige "til bebis" [emoji14]

Den jakken var faktisk den første jeg kjøpte også :D
Etter et par bodier som jeg brukte til å avsløre det for far da, men det var liksom det ordentlige "til bebis" [emoji14]

Sett på den lenge :D Kjøpte i 62, så passer vel rundt oktober neste år. Har en haug av disse bamsedressene også, men fint med en enkel jakke :)

Sett på den lenge :D Kjøpte i 62, så passer vel rundt oktober neste år. Har en haug av disse bamsedressene også, men fint med en enkel jakke :)
Ja, jeg og kjøpte i 62, men de hadde bare den str i butikken, og da sto det 50-62 så tenkte at "jaja, det er jo bare en jakke, ikke body":)

Ja, jeg og kjøpte i 62, men de hadde bare den str i butikken, og da sto det 50-62 så tenkte at "jaja, det er jo bare en jakke, ikke body":)

Den kan nok brukes lenge ja :) Gleder meg ❤️

Back
Topp