Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Syklusdag 26

Fælt så mange fjelltopper denne tempen skulle bestige og ramle ned fra denne runden da. Opp og ned hele veien. Nå gidder jeg ikke tempe snart mer.. Kontroll om 9 dager, så hadde uansett ikke rukket noen test før den tid. Håper bare ikke blødningen er veldig forsinket..

IMG_7277.jpg

Akkurat fått vite at jeg får en betydelig sum fra bestemoren min etter hyttesalg. Det betyr at hvis vi ikke lykkes nå er privat IVF, enten i Norge eller utlandet en mulighet. Kjenner 1000 kilo tyngde ble borte fra kroppen og at jeg er ganske lettet (selv om hun ikke vet helt omfanget av hva vi gjennomgår med denne prøvingen). ❤️

For en god nyhet! :)

Så hyggelig med pengestøtte, men jeg håper du skal bruke det på babyutstyr heller enn nytt forsøk. :Heartred

Så hyggelig med pengestøtte, men jeg håper du skal bruke det på babyutstyr heller enn nytt forsøk. :Heartred

Babyutstyr blir nok ikke store kostnaden (har alt for mye fra før av), men da går de rett til egenkapital og huskjøp :)

Babyutstyr blir nok ikke store kostnaden (har alt for mye fra før av), men da går de rett til egenkapital og huskjøp :)

Enda bedre! :D:Heartred Da krysser jeg fingrene for huskjøp. ;)

Vil bare tipse deg om en ting. Har brukt Letrozol 4-5 sykluser før uten å bli gravid. Fikk da anbefalt dobbel dose dag 5-9. I sommer fant jeg it at jeg skulle eksprimentere litt og leste en del amerikanske artikler + forum om Letrozol (Femara). På grunnlag av dette prøvde jeg først trippel dose dag 3-7 i august, endte da med kjemisk. I september prøvde jeg trippel dose dag 2-6 og jammen ble jeg ikke gravid. Jeg tror det lønte seg å prøve litt andre dager enn det jeg ble anbefalt av min lege (jeg har el av meg selv). Tenk om tipset kunne hjulpet deg[emoji177]

Vil bare tipse deg om en ting. Har brukt Letrozol 4-5 sykluser før uten å bli gravid. Fikk da anbefalt dobbel dose dag 5-9. I sommer fant jeg it at jeg skulle eksprimentere litt og leste en del amerikanske artikler + forum om Letrozol (Femara). På grunnlag av dette prøvde jeg først trippel dose dag 3-7 i august, endte da med kjemisk. I september prøvde jeg trippel dose dag 2-6 og jammen ble jeg ikke gravid. Jeg tror det lønte seg å prøve litt andre dager enn det jeg ble anbefalt av min lege (jeg har el av meg selv). Tenk om tipset kunne hjulpet deg[emoji177]

Brukt trippel dose noen ganger uten (h)EL(l). Dag 3-7 var det vel da. Denne våren brukte jeg dobbel fra dag 2-6, en gang fra 3-7 (fikk da EL 2 dager senere). Hm.. Men jeg får se neste gang hva jeg gjør. Aldri brukt så sent som dag 5.

Men er trippel egentlig veldig lurt? Lest motsatt om det skjønner du..

Brukt trippel dose noen ganger uten (h)EL(l). Dag 3-7 var det vel da. Denne våren brukte jeg dobbel fra dag 2-6, en gang fra 3-7 (fikk da EL 2 dager senere). Hm.. Men jeg får se neste gang hva jeg gjør. Aldri brukt så sent som dag 5.

Men er trippel egentlig veldig lurt? Lest motsatt om det skjønner du..

Ok, da har du prøvd da. Dag 5 var vel i utgpkt fordi jeg har el selv, så ville booste den..

Hva har du lest som taler mot trippel da..?

Ok, da har du prøvd da. Dag 5 var vel i utgpkt fordi jeg har el selv, så ville booste den..

Hva har du lest som taler mot trippel da..?

Det kan nok stemme :) Utgangspunktene våre er jo forsåvidt ganske forskjellige mht EL.

Lest at det var ugunstig med for stor dose da det kunne være mot sin hensikt (og samme sa gynekologen også). Erling i Porsgrunn mente det samme. Men vurderer jo å gi det en sjans i november/desember om det ikke blir IVF baby :)

Det kan nok stemme :) Utgangspunktene våre er jo forsåvidt ganske forskjellige mht EL.

Lest at det var ugunstig med for stor dose da det kunne være mot sin hensikt (og samme sa gynekologen også). Erling i Porsgrunn mente det samme. Men vurderer jo å gi det en sjans i november/desember om det ikke blir IVF baby :)

Jeg ble gravid med det iallefall...

Egentlig bestemt meg for 12.5 mg om dagen om vi må prøve flere ganger jeg nå :angelic:

Er jo verdt et forsøk! Det studiet viser jo til bra resultater:) hvis du har tilgang til å få resept på Letrozol så trenger du jo ikke blande legene så mye oppi hvilken dose du tar;)

Ps dersom du velger utlandet på et tidspunkt nå du snakke med meg. Vi har jo hatt mye med Spania å gjøre nå og har MYE bra å si:)

Er jo verdt et forsøk! Det studiet viser jo til bra resultater:) hvis du har tilgang til å få resept på Letrozol så trenger du jo ikke blande legene så mye oppi hvilken dose du tar;)

Ps dersom du velger utlandet på et tidspunkt nå du snakke med meg. Vi har jo hatt mye med Spania å gjøre nå og har MYE bra å si:)

Ba bare legen om resept og fikk svar at da ordner jeg selv med dosering/antall måneder :P Han hadde vel innsett at jeg kunne mer om dette enn han haha!

Spania tror jeg nok ikke det blir i første omgang. Planen videre om vi ikke lykkes nå er å sende prøve til Athen (kan vel sende på den blødningen som kommer etter mislykket IVF?), fortsette med melatonin + q10 tilskuddet og ta kontakt med klinikker litt nærmere. Ønsker ikke lengre reisevei enn Danmark-området. Men vi får se hva de ulike klinikkene kan tilby :) Ut av Norge derimot regner jeg med at vi reiser. Og vil bruke letrozol (10-12.5 mg) i mellomtiden ;)

Back
Topp