Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Nydelig strikk til den (veldig snart) kommende babyen din ❤️ Jeg heier for harde livet for deg ❤️
 
Må bare få ut litt frustrasjon..:

Økonomi. Hersens drit. Dette halvåret skal jeg ikke ha stipend, ergo nesten 8000 mindre hver måned + den store utbetalingen. Og det vil nok merkes. Kjenner jeg gruer meg til lavere inntekt med hensyn til medisiner til IVF, nedbetaling av studielån (og andre lån) og generell økonomisk hverdag. Mannen er per dags dato kun student, uten jobb. Og det tærer på økonomien. Så imorgen SKAL han sende ut søknader og jeg må få lagt en økonomisk slagplan for det kommende året (aka budsjett) for å få dette til å gå rundt. Mest sannsynlig blir det stipend allerede fra januar igjen (så er snakk om aug-des), men det er bare om jeg er gravid.

Håper også å få spart litt sånn at vi kan kjøpe noe eget om noen år. Heldigvis er det ikke mye utstyr vi trenger til baby om vi blir gravide nå (madrass, bilstol og stelleartikler).

Pust ut.
 
Hvorfor skal du ikke ha lån i høst?
Kjenner også på at økonomi av og til er smertefullt å gå igjennom altså, vi har en bil som desverre har kostet rundt 70tusen i reparasjoner det siste året.. føler at pengene flyr ut av vinduet. Men vi er nødt til å ha bil her vi bor [emoji23]
 
Så fint du har strikket.
 
Last edited:
Så fint du har strikket.

Takk ❤️

Hvorfor skal du ikke ha lån i høst?
Kjenner også på at økonomi av og til er smertefullt å gå igjennom altså, vi har en bil som desverre har kostet rundt 70tusen i reparasjoner det siste året.. føler at pengene flyr ut av vinduet. Men vi er nødt til å ha bil her vi bor [emoji23]

Lang historie kort henger jeg etter på studiet, ergo ikke krav på lån før januar igjen om jeg består alle fag nå til høsten :)
 
Syklusdag 16

IMG_6868.jpg


Ser ut til at EL er i rute :)
 
Veldig kjedelig med økonomien. :sorry: Håper det ordner seg så du ikke har det også å bekymre deg for!

Men veldig fint at EL ser ut til å være i rute. :D Og aksjeleggingen ser jo ut til å gå bra nå!
 
Lang historie kort henger jeg etter på studiet, ergo ikke krav på lån før januar igjen om jeg består alle fag nå til høsten :)

Åja sånn ja! Tenkte det var noe sånt! Så utrolig kjipt! [emoji53]
Jeg tjener såppas mye at jeg får trekk i omgjøringsstipendet [emoji14] det er litt dritt!
 
Åja sånn ja! Tenkte det var noe sånt! Så utrolig kjipt! [emoji53]
Jeg tjener såppas mye at jeg får trekk i omgjøringsstipendet [emoji14] det er litt dritt!

Får trekk her også. Men antar det blir stipend i januar igjen :) Og om jeg får termin i april - juni så er jo det greit i forhold til foreldrestipend ;)
 
Så flink du er til å strikke!! Og stor klem. Både det økonomiske og alt annet <3 Nå er dere igang igjen snart ihvertfall <3
 
Så pent strikket [emoji1] og håper du får på plass en økonomisk plan [emoji173] det er kjedelig når man føler man må snu på hver eneste krone. Det blir slik her I høst også iforhold til ivf. Det koster [emoji13]
 
Ja jeg har strikka noen få plagg, men er sååå treg [emoji14] og ikke god på å lese oppskrifter. Noen tips til fine ting som er enkle?

Disse er enkle: http://strikkogtoys.blogspot.no/2013/02/babysokk-trinn-for-trinn-illustrert.html?m=1

Og nøstebarn sitt strikk til de minste: https://nostebarn.no/media/Oppskrifter_til_de_aller_minste.pdf

Og disse vottene: http://smuleblogg.blogspot.no/2009/06/superenkle-og-superste-babyvotter.html?m=1

Ellers er jo tepper alltid greit da :)
 
Så pent strikket [emoji1] og håper du får på plass en økonomisk plan [emoji173] det er kjedelig når man føler man må snu på hver eneste krone. Det blir slik her I høst også iforhold til ivf. Det koster [emoji13]

Ja, økonomien er noe tull ja. Blir heldigvis stipend igjen til våren om jeg består alt denne høsten :)

Strikking er blitt terapi for sjelen her!

Når er dere igang igjen? ❤️
 
Syklusdag 17 - eggløsning?

Troooooooor eggløsning er idag, men morgendagen får (av)bekrefte det. Kommet til konklusjonen at hvis jeg skal ha flere kurer så blir det EL testing fra dag 12-13 i tillegg. Litt mindre nervepirrende :p

IMG_6870.jpg
 
Blir spennende å se hvor tempen stikker videre. Du tror ikke el var i går alså? :)
 
Blir spennende å se hvor tempen stikker videre. Du tror ikke el var i går alså? :)

Alle andre sykluser har jeg hatt temphopp hvor tempen er minst over 36.55, så tviler :) Her er overlay med 3 siste sykluser:

IMG_6871.jpg
 
Ah, nei da er det nok tvilsomt. :)
 
Back
Topp