Vegasus sin dagbok

Så koselig med fødselhistorie :) :) Og fint med tips til mat og slikt :) :) :)
Håper dere koser dere masse :)

Mange klemmer

Så hyggelig at min historie virker positiv og motiverende for deg, det er jeg glad for. :happy: Håper du får en like fin fødeopplevelse ❤️ Det kan vel skje når som helst for din del nå :woot:

Tusen takk, det håper jeg også:love7
Ja, det kan jo det.. Termin er om 18 dager, så er en stund til, men blir veldig spennende :) Grugleder meg :nailbiting:

Lille Iver kom til verden kl 0735 den 24.01, 8 dager etter termin. 53 cm lang og 4235 g :happy:
Alt er bra med han og meg. Skriver om fødselen litt senere, nå skal jeg bare slappe av og nyte :love017

Gratulerer på etterskudd :Heartblue:happy: Og veldig fint navn!

For en deilig fødselshistorie, og et nydelig navn :Heartred Gratulerer så mye!

Hvordan går det med dere :) ?

Lenge siden jeg har vært her inne nå! :wideyed:

Med oss går det bra, det er hektisk siden Iver er aktiv og mye våken. Men vi koser oss! :love017

Jeg synes tiden frem til han var ca 6 mnd var utrolig tøff og tung tid, og jeg var så mye sliten, men så har det bare blitt lettere og lettere etterhvert som han har blitt mer mobil. Han begynte å åle/krabbe når han var 7 mnd gammel, og nå krabber han fort, reiser seg opp over alt, står mer og mer uten støtte, og aktiviserer seg mye selv. :happy:
Han er frisk og rask, prater i ett sett og sier allerede flere ord! Han sier Mamma, pappa, vann, Takktakk, Tittei, borte, mer, ja og nei. :happy:
Han elsker å klimpre på gitaren, spille på pianoet, tromme på alt mulig rart og har lært seg å blåse i en type blokkfløyte. Han elsker å stå og danse til musikk. Så det blir mye musikk her :happy:
Han er også veldig glad i det meste når det kommer til mat og har allerede begynt å lære seg hvordan man spiser med skje/gaffel. Utrolig morro å se utviklingen og la han prøve seg frem selv om det blir mye søl. :p
Og så har han begynt å få humor, han finner på ting og ler av seg selv, og ler av oss når vi tuller med han.
Og så har han blitt skikkelig kosegutt! Det er sååå koselig når han kommer bort for å gi oss klem! :love017
Jeg stortrives med å være mamma, selv om det er er/har vært tøft til tider. Jeg er takknemlig hver dag for at jeg fikk akkurat han!

Vi har også lyst på en til, og har egentlig hele tiden tenkt at skjer det så skjer det, men i det siste har kjent på at jeg ikke er klar helt enda, så vi venter nok litt til og sikter oss inn på 2-2,5 års mellomrom hvis vi er så heldig å få styre det. :happy:

Nå er det 1 mnd igjen til jeg begynner å jobbe igjen, det blir nok både rart og godt. Jeg både gruer og gleder meg, men har fått gode nyheter fra jobben som gjør at jeg gleder meg mer og mer. Jeg har hele tiden ønsket meg over til en annen del av jobben og får ønsket oppfylt når jeg kommer tilbake :joyful:

Hvordan går det med dere? Har ikke lest noe innpå her på evigheter. Må få lest meg opp litt igjen når jeg får tid kjenner jeg. Er jo flere jeg lurer på hvordan det går med også :happy:

Nå har jeg lest igjennom dagboken din. Så koselig å lese at svangerskapet ditt gikk så bra etter SA! Jeg er selv 9+5 i dag, og har hatt en MA før dette svangerskapet. Nå krysser jeg fingrene for at det skal gå bra, og det er så fint å lese andres solskinnshistorier! :) Nyt den siste tiden i mammaperm! ❤️

Nå har jeg lest igjennom dagboken din. Så koselig å lese at svangerskapet ditt gikk så bra etter SA! Jeg er selv 9+5 i dag, og har hatt en MA før dette svangerskapet. Nå krysser jeg fingrene for at det skal gå bra, og det er så fint å lese andres solskinnshistorier! :) Nyt den siste tiden i mammaperm! ❤️

Gratulerer med ny graviditet ❤️ Veldig leit å høre at du har hatt MA, når oppdaget du den?
Det er så mye mer vanlig enn man tror å oppleve SA/MA, jeg skulle ønske man var mye mer forberedt på det når man begynner prøvingen.
Krysser fingrene for at denne gangen er en terminspire ❤️

Tusen takk, ❤️ nå øver vi på egen seng og skal trappe ned nattammingen, så det blir litt greiere å skulle jobbe igjen. :rolleyes:

Gratulerer med ny graviditet ❤️ Veldig leit å høre at du har hatt MA, når oppdaget du den?
Det er så mye mer vanlig enn man tror å oppleve SA/MA, jeg skulle ønske man var mye mer forberedt på det når man begynner prøvingen.
Krysser fingrene for at denne gangen er en terminspire ❤️

Tusen takk, ❤️ nå øver vi på egen seng og skal trappe ned nattammingen, så det blir litt greiere å skulle jobbe igjen. :rolleyes:
Tusen takk :) jeg oppdaget den 14+2, var 8+5. Men denne gangen ser det ut til å gå bra :)

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne!
Godgutten vår har blitt 16 mnd allerede og er en veldig aktiv og artig gutt!
Han løper rundt og utforsker alt som kan utforskes, han lærer seg nye ord og ting støtt og stadig. Han elsker musikk, og både synger og danser gjerne med til favorittlåtene sine. ☺️
Vi ELSKER denne fasen vi er i nå, småbarnstiden er jo helt fantastisk! Så mye artig utvikling som skjer, så mye morsom samhandling med guttungen. Så mange ting man blir stolt av.

Og nå har vi bestemt oss for å prøve på nr 2. Eggløsning i PP1 var i går, så det blir spennende tider framover!

Han løper rundt og utforsker alt som kan utforskes, han lærer seg nye ord og ting støtt og stadig. Han elsker musikk, og både synger og danser gjerne med til favorittlåtene sine. ☺️
Vi ELSKER denne fasen vi er i nå, småbarnstiden er jo helt fantastisk! Så mye artig utvikling som skjer, så mye morsom samhandling med guttungen. Så mange ting man blir stolt av.

Og nå har vi bestemt oss for å prøve på nr 2. Eggløsning i PP1 var i går, så det blir spennende tider framover!

Hurra! Så godt å høre at dere har det bra! Ja denne tiden er virkelig fin :joyful:

Spennende med prøving - masse lykke til :love2

Så koselig å lese om hvordan dere har det, kjenner jeg gleder meg enda mer til det blir min tur når jeg leser dette :shy: Spennende med prøving på nr. 2, masse lykke til!

Du har oppdatert dagboka og ja, så koselig å høre at dere har det fint :love017 Og veldig spennende at dere skal prøve på nr 2! Vi begynner også prøving rett over sommeren. Masse lykke til med prøving:Heartred

Høres ut som en flott gutt ja, jeg gleder meg til vi kommer dit selv! :happy:Samtidig er det fint med den tiden vi har med vår lille gutt også (6,5 mnd). Forrige uke begynte han å ta etter tærne sine, han har oppdaget hvor moro det er å slippe ting ned på gulvet, det kommer stadig nye lyder når han snakker osv. Synes det er så mye som skjer her også. Det er så fint å bli bedre og bedre kjent med barnet og se hvordan de utvikler seg og hvordan de «er», hvilken personlighet de har :happy:

Vi prøver også på et søsken (allerede) nå, er i pp1 selv (7dpo i skrivende stund). Spennende tid i vente ja… masse lykke til med prøvingen, tvi tvi! :joyful:

Hurra! Så godt å høre at dere har det bra! Ja denne tiden er virkelig fin :joyful:

Spennende med prøving - masse lykke til :love2

Vi storkoser oss skikkelig! :love017Tusen takk! Kjenner testetrangen allerede nå :D

Hvordan går det der? :) Har ikke så mye tid til å oppdatere meg så mye rundt på forumet her nå, og kan godt hende jeg har lest og glemt også:angelic: Vi har ikke barnehageplass, så jeg har med meg guttungen på jobb, og jobben med meg hjem hver dag frem til sommerferien, så går litt i surr innimellom her:smiley-bounce012

Så koselig å lese om hvordan dere har det, kjenner jeg gleder meg enda mer til det blir min tur når jeg leser dette :shy: Spennende med prøving på nr. 2, masse lykke til!

Mye å glede seg til :happy: Husker ikke om jeg har lest noe dagbok fra deg enda, ikke fått oppdatert meg så mye her enda, prøver du på første? Eller er du kanskje gravid eller nybakt mor?:happy: Må prøve å få lest litt mer her inne når guttungen er lagt og alle hundene er luftet etterpå!:hilarious:

Tusen takk!:D

Lykke til med prøving på nr 2 ❤️

Takk! Og lykke til til deg også :love7

Du har oppdatert dagboka og ja, så koselig å høre at dere har det fint :love017 Og veldig spennende at dere skal prøve på nr 2! Vi begynner også prøving rett over sommeren. Masse lykke til med prøving:Heartred

Tusen takk! :love017 Og masse lykke til når dere begynner over sommeren også:love7
Ville egentlig vente litt til med å prøve, men så pang så var jeg plutselig klar, og sist tok det jo litt tid så da tenkte vi at vi heller bare hopper i det. :D

Høres ut som en flott gutt ja, jeg gleder meg til vi kommer dit selv! :happy:Samtidig er det fint med den tiden vi har med vår lille gutt også (6,5 mnd). Forrige uke begynte han å ta etter tærne sine, han har oppdaget hvor moro det er å slippe ting ned på gulvet, det kommer stadig nye lyder når han snakker osv. Synes det er så mye som skjer her også. Det er så fint å bli bedre og bedre kjent med barnet og se hvordan de utvikler seg og hvordan de «er», hvilken personlighet de har :happy:

Vi prøver også på et søsken (allerede) nå, er i pp1 selv (7dpo i skrivende stund). Spennende tid i vente ja… masse lykke til med prøvingen, tvi tvi! :joyful:

Hver alder og tid har sin sjarm, man må bare nyte de øyeblikkene man har hele veien :love017 Helt enig i at det er så fint å hele tiden bli bedre kjent og se utviklingen deres!

Så spennende! Når skal du begynne å teste? :D Kanskje vi havner i samme termingruppe! Det hadde vært så hyggelig!:love017

Merker at forum før og etter barn er helt forskjellig for meg :hilarious: Sjeldent jeg får tid til å lese og følge med, i forhold til før jeg fikk barn!:hilarious: Beklager hvis jeg svarer litt kort innimellom eller glemmer å svare eller noe sånt, jeg kommer sikkert mer inn i det etterhvert:p

PP1 - 4 DPO

Trodde jeg var 3 DPO i dag og synes tiden gikk så sakte, så ble litt glad når jeg innså nå at jeg er 4 DPO! Herlighet, jeg er jo mye mer spent og utålmodig denne gangen enn jeg var sist. :wacky:
Og selv om jeg har hektiske dager og mye å gjøre, så føler jeg faktisk tiden går litt saktere nå som jeg er i en ventemodus. Jeg bare venter på å komme langt nok ut i DPO-land til å kunne begynne testingen. :p

Kjente litt stikking i området ved venstre eggstokk tidligere i dag, sikkert ingenting, men lov til å håpe at det betyr noe likevel :happy7

Har også kjent en metallsmak i munnen i dag. Og vært veldig trøtt i går og i dag, men det er ikke så uvanlig å være trøtt når man ikke sover nok da :p

Hver alder og tid har sin sjarm, man må bare nyte de øyeblikkene man har hele veien :love017 Helt enig i at det er så fint å hele tiden bli bedre kjent og se utviklingen deres!

Så spennende! Når skal du begynne å teste? :D Kanskje vi havner i samme termingruppe! Det hadde vært så hyggelig!:love017
Ja, det er sant! Og så er det det med å prøve å leve litt i nuet og nyte dagene også, mellom gulping og gråting og lite søvn og alt annet som kan være slitsomt og tøft, for dagene går så utrolig fort. Jeg skjønner ikke hvor tiden har blitt av siden november i fjor, så jeg håper virkelig ikke at dette er eneste gang jeg har baby. :Heartred

Jeg tror jeg skal prøve en test i morgen om ikke mensen kommer i dag. Eggløsningen var sein denne syklusen og det virker som om den er lengre (har sikkert litt med at det ikke er mer enn 6,5 mnd siden fødsel), for egentlig skulle jeg hatt mensen 1. juni etter gammel sykluslengde. Samtidig ved jeg at det ikke er vits for meg å teste tidlig, selv ikke med tidligtester, for de slår aldri ut tidlig på meg. Har til og med opplevd å teste på mens-dagen og få blendahvit test, og så likevel være gravid (kort lutealfase). Så her er det bare å være tålmodig... :knegg: Hadde vært gøy å havne i samme termingruppe ja!

Back
Topp