Vegasus sin dagbok

Ja, det er sant! Og så er det det med å prøve å leve litt i nuet og nyte dagene også, mellom gulping og gråting og lite søvn og alt annet som kan være slitsomt og tøft, for dagene går så utrolig fort. Jeg skjønner ikke hvor tiden har blitt av siden november i fjor, så jeg håper virkelig ikke at dette er eneste gang jeg har baby. :Heartred

Jeg tror jeg skal prøve en test i morgen om ikke mensen kommer i dag. Eggløsningen var sein denne syklusen og det virker som om den er lengre (har sikkert litt med at det ikke er mer enn 6,5 mnd siden fødsel), for egentlig skulle jeg hatt mensen 1. juni etter gammel sykluslengde. Samtidig ved jeg at det ikke er vits for meg å teste tidlig, selv ikke med tidligtester, for de slår aldri ut tidlig på meg. Har til og med opplevd å teste på mens-dagen og få blendahvit test, og så likevel være gravid (kort lutealfase). Så her er det bare å være tålmodig... :knegg: Hadde vært gøy å havne i samme termingruppe ja!

Dagene flyr unna når man har små i hus ja. Men så stopper den litt opp igjen når man kommer i DPO-land som prøver igjen da :laughing002 Tålmodighet er en dyd :shy: Krysser fingrene for deg iallfall!! ☺️❤️

PP1 - 6 DPO

Klarte ikke dy meg lenger, måtte ta en test selv om det er veldig tidlig :shy:
Selvfølgelig blenda! Men hadde ikke forventet noe annet så tidlig, så lever godt med det :laughing002

6DCA62FF-3F59-47A5-AD7E-60FC758B5F4F.jpeg

Siden jeg ikke vet hvor lang tid det tar å bli gravid denne gangen, så prøver jeg å kose meg så mye som mulig med ting jeg vet jeg kommer til å savne under en graviditet. Så her nøt jeg et rundstykke med spekeskinke og brie til frokost i dag. Kanskje det blir 9 mnd til neste gang? Eller kanskje bare en uke, hvis tante rød kommer da :p

518E7899-7A7A-4334-A8E4-6DEB8D5B8C05.jpeg

PP1 - 6 DPO

Må bare bare skrive ned litt symptomjakting her. ☺️
I dag er jeg ekstremt trøtt, oppblåst, litt slimete utflod, fysen men dårlig matlyst, og metallsmak i munnen. Og så synes jeg magen rumler mer i går og i dag enn normalt.

PP1 - 6 DPO

Må bare bare skrive ned litt symptomjakting her. ☺️
I dag er jeg ekstremt trøtt, oppblåst, litt slimete utflod, fysen men dårlig matlyst, og metallsmak i munnen. Og så synes jeg magen rumler mer i går og i dag enn normalt.
Spennende! Når tenker du å teste igjen? Det er jo tidlig som du sier, men er jo ikke så lenge til det kan slå ut nå da :joyful: Her er jeg litt plutselig i dpo-land selv tror jeg, fikk brått el-smerter dagen etter vi hadde vært litt aktive her:hilarious:

Spennende! Når tenker du å teste igjen? Det er jo tidlig som du sier, men er jo ikke så lenge til det kan slå ut nå da :joyful: Her er jeg litt plutselig i dpo-land selv tror jeg, fikk brått el-smerter dagen etter vi hadde vært litt aktive her:hilarious:

Tester nok hver dag nå frem til mensen eventuelt kommer :hilarious: Har gått tom for tidligtester da, så nå tester jeg med vanlige tester:wacky: Så kanskje ikke så veldig overraskende at dagens test er blenda:laughing002

Så spennende! Krysser alt for deg :woot::woot::woot:

7 DPO

Fortsatt trøtt, fortsatt metallsmak i munnen, lett irritabel i dag, og litt småkvalm.
Har fått to kviser, normalt sett får ikke kviser før en eller to dager før mensen. Men jeg har ikke vært så flink til å drikke nok vann de siste dagene, så kan være derfor jeg har fått kviser nå.
Har tatt test i dag også, men ikke tidligtest, selvfølgelig blenda :p

Tester nok hver dag nå frem til mensen eventuelt kommer :hilarious: Har gått tom for tidligtester da, så nå tester jeg med vanlige tester:wacky: Så kanskje ikke så veldig overraskende at dagens test er blenda:laughing002

Så spennende! Krysser alt for deg :woot::woot::woot:
Åh, så gøy! Tror faktisk jeg hadde sterkere streker raskere med vanlige tester om jeg ikke husker feil. Spennende dager i vente for deg også, virker jo lovende med symptomene dine da! Om ikke annet gjør symptomene det veldig spennende :woot: Krysser alt for deg også!!

Jeg håper på eeeen måte at det ikke skjer noe her helt enda. Ser sånn frem til å kunne ta et lite glass vin på konsertene jeg skal på i sommer :hilarious: Men om det skjer, så er det veldig velkomment altså! Selvom fastlegen har anbefalt å vente minimum et år med ny graviditet etter keisersnitt:bag:

8 DPO

Småkvalm, metallsmak i munnen, litt dårlig i magen, litt mindre trøtt i dag men fortsatt trøtt. Synes jeg ser en svak strek på graviditetstesten, men kanskje jeg bare har fått tidenes strekøyne? :wacky: :hilarious:

CAFD4678-C30F-4160-9204-944C7CA6C418.jpeg

Må nok ta en test til litt senere i kveld tror jeg. :shy:

Åh, så gøy! Tror faktisk jeg hadde sterkere streker raskere med vanlige tester om jeg ikke husker feil. Spennende dager i vente for deg også, virker jo lovende med symptomene dine da! Om ikke annet gjør symptomene det veldig spennende :woot: Krysser alt for deg også!!

Jeg håper på eeeen måte at det ikke skjer noe her helt enda. Ser sånn frem til å kunne ta et lite glass vin på konsertene jeg skal på i sommer :hilarious: Men om det skjer, så er det veldig velkomment altså! Selvom fastlegen har anbefalt å vente minimum et år med ny graviditet etter keisersnitt:bag:

Veldig spennende! Synes jeg kan se en svak strek i dag, men kan være strekøyne og ønskestrek også :shy:

Veldig greit med en sånn avslappet "skjer det, så skjer det"-holdning til prøvingen da ☺️ Er det pga arrvev og sånn? ☺️

Jeg ser strek :joyful: Blir spennende å se testen til kvelden.

Jeg ser strek :joyful: Blir spennende å se testen til kvelden.

Veldig spennende :nailbiting: Ikke sikkert jeg klarer å vente til i kveld med å ta ny test. Selvom jeg vet at det egentlig er like greit å vente til i morgen egentlig, så måå jeg ta ny i dag uansett:hilarious:
Kvalmen og metallsmaken i munnen gjør at jeg har troa på at det vil dukke på to streker neste test også :angelic:

Veldig spennende! Synes jeg kan se en svak strek i dag, men kan være strekøyne og ønskestrek også :shy:

Veldig greit med en sånn avslappet "skjer det, så skjer det"-holdning til prøvingen da ☺️ Er det pga arrvev og sånn? ☺️
Jeg ser også strek på testene dine!!! Og jeg har ikke streksyn. Spennende :excited001

Ja, syns det er deilig at jeg er (nokså) avslappa til prøvingen enda. Jeg forstod det som at det skyldes arret ja, og at det er en minimal(!!) sjanse for at livmora kan revne under rier etter keisersnitt. Det er jo ekstremt sjeldent, men det er vel ønskelig at man venter litt sånn just in case :scratch

Jeg ser også strek på testene dine!!! Og jeg har ikke streksyn. Spennende :excited001

Ja, syns det er deilig at jeg er (nokså) avslappa til prøvingen enda. Jeg forstod det som at det skyldes arret ja, og at det er en minimal(!!) sjanse for at livmora kan revne under rier etter keisersnitt. Det er jo ekstremt sjeldent, men det er vel ønskelig at man venter litt sånn just in case :scratch

3EF79FB0-0836-406E-9E13-446863BD836E.jpeg

Måtte bare ta eeeen test til :hilarious: Nå er jeg ikke i tvil om at det ikke er skygge hvertfall!
Så nå bare håper jeg at jeg slipper å miste, og at det kommer en lillebror/lillesøster i slutten av februar :smiley-angelic001:woot:
Vet det er tidlig, mye kan enda skje, har hatt kjemisk før så vet at det er ulempen med å teste tidlig. Men jeg har en del symptomer allerede så jeg holder motet oppe så lenge jeg! :D

Det hørtes ganske skummelt ut da :oops: Om du blir gravid før det har gått et år så får vi håpe du slipper komplikasjoner likevel i så fall! ❤️

Vis vedlegget 382662

Måtte bare ta eeeen test til :hilarious: Nå er jeg ikke i tvil om at det ikke er skygge hvertfall!
Så nå bare håper jeg at jeg slipper å miste, og at det kommer en lillebror/lillesøster i slutten av februar :smiley-angelic001:woot:
Vet det er tidlig, mye kan enda skje, har hatt kjemisk før så vet at det er ulempen med å teste tidlig. Men jeg har en del symptomer allerede så jeg holder motet oppe så lenge jeg! :D

Det hørtes ganske skummelt ut da :oops: Om du blir gravid før det har gått et år så får vi håpe du slipper komplikasjoner likevel i så fall! ❤️
Ååå, du er gravid! :Heartred Ja, det er tidlig, men det er jo ingen grunn til at det ikke skal gå bra heller - så jeg sier forsiktig gratulerer jeg! Så må den lille bare klamre seg godt fast. Så gøy! Gleder meg til å se flere tester de kommende dagene:love017

Hurra for babystreken! Krysser fingrene for at spiren klamrer seg fast :love017

Back
Topp