Vallergan til baby!

ORIGINAL: Niiiitah87

Men eg e enige i at vallergan e ett bedre alternativ enn melatonin for det om[;)]

Sgo selvfølgeligt stå omvendt..

ORIGINAL: Malenemamma

ORIGINAL: nemi.marselia

synes man ikkje ska gi d t babya!
har sjøl store søvnproblema her m mi minste fra fødsel å ennu
sett heller inne hos ungen i 5tima på natta enn å pytte i ungen medikamenta
Jeg sitter her med henne om natta, det er da ikke sånn at jeg tror medisiner er den lette utveien!

beklager du sa d har vært i 3mnd? d e faktisk mange unga som har sånne perioda
men d ser ur som du har bestemt dæ før d valget, så lykke t

ville aldri gitt mitt barn vallergan eller annen sovemedisin! håper det ordner seg for dere. kanskje ho er våken på natt fordi ho er så glad i mm? at deet hadde vært bedre å gitt ho det på dagen og latt være på nattan? aner ikke jeg assa.. men krysser fingrene for dere. (UTEN medikamenter)

her og sliter vi med søvnen, men vallegran får vi ikke før han er 2. Så fikk noe annet som heter phenamin, det funker ganske bra her :) Så har de et produkt på helsekosten som heter Avena Satvia, men det har vi ikke prøvd enda..

ORIGINAL: Cecilieee

Hei! Jeg bare lurer på om dere har prøvd Melatonin? Det er et hormon kroppen produserer naturlig for at vi skal sove, og blir ofte brukt mot jet-lag av folk som reiser mye. Vi bruker det til datteren vår som er 11 måneder. Riktignok fungerer det ikke optimalt på henne (som du kanskje skjønner er hun våken nå[;)]), men det kan jo være verdt å prøve istedenfor Vallergan.

IKKE prøv melatonin! eller..du kan jo prøve,men jeg prøvde det da jeg var 15, jeg klarte ikke sove å var våken hele natta så de skrev det ut til dem...
Å fyyyyyyy faen så dårlig jeg ble! Jeg ble skikkerlig kvalm,skikkerllig svimmel og rettogslett drita full...
Noe som _ikke_ fikk meg til å sove noe bedre.... det samme sjedde dagen etter..

Jeg vet ikke hva jeg skal si jeg[:(] uff..
Når dere har prøvd _alt_ så ser jeg ikke noe galt med å prøve medisiner..
Om dere har lest linken, så virker det ganske ille...
Det går jo ganske hardt itover helsa til vesla... Søvn er det viktigste sa de til oss på helse og sosial...

Hun er ikke mørke redd da??
Kunne jo prøvd en sånn her - http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19812924

Prøvd å bytte kveldsgrøt?? eller gi MME?

Uff.. Får helt vondt av dere [:(]
Håper dere klarer å finne noe som hjelper snart slik at det blir natte søvn på alle mann igjen [:)]
Ønsker deg masse lykke til..

Ingen burde være ute å vifte med pekefingeren når de ikke vet hvordan vedkommende har det!!!
Alt i verden er ikke likt for alle.. Og at HI har fått utskrevet vallergan av legen så er det pga legen har gjort det i beste mening for barnet!

Jeg tror ikke jeg ville gitt vallergan til baby, men det er mitt valg. Det er ikke avhengighetsdannende og med riktig dose får man ikke hangover heller..

Her sleit vi også veldig med søvn. Snuppa våknet alt fra 3-6 ganger om natten og jeg fikk aldri sove mer enn 3 timer i strekk. Slitsomt!! Plutselig en dag bestemte hun seg for at hun ikke ville ha mer pupp.. Nektet å ta pupp rett og slett! Vi begynte med flaske og mme og nå sover hun 12 timer i strekk[:D]!
Tror jeg hadde lite melk som ikke mettet særlig lenge, i tillegg til at hun våknet for kosen[:)]!

jeg ville forhørt meg med legen om melatonin, er en stor fan av det selv..[:)].
men hvor lenge har hun fått vallergan?
siden trøttheten er en bivirkning som kroppen venner seg til, mister den jo den virkningen etter en stund..
er jo egentlig en allergimedisin..

ellers, så vil jeg bare si lykke til, håper noen av rådene dere har fått her kan hjelpe!!
tror også mat og søvn henger veldig sammen, så kan hende noen er inne på noe der...
jeg hadde nok prøvd meg med mme på flaske, bare for å sjekke...

ORIGINAL: solstråla

jeg ville forhørt meg med legen om melatonin, er en stor fan av det selv..[:)].

-Er det bare jeg som reagerte stærkt på melatonin[8|]
Jeg ble kav rusa jeg[&:] værste jeg har opplevd i hele mitt (nå) 17år lange liv..

ORIGINAL: LøveFisk i spionklær

Sitt oppe med henne til langt på kveld noen ganger og test det ut da. Se hva hun vil og la henne bestemme en gang.

Hadde ikke gitt medisiner til mitt barn uansett.
Da hadde jeg heller lånt henne bort til noen og sovet ut selv...

De sitter oppe med henne hele natta, stort sett hver natt. Og de har også lånt henne bort til noen, uten at det hjelper noe særlig. Har ikke så mange å låne bort til heller.

Uff... Det er ikke noe godt med søvnproblemer og forstår godt at dere blir frustrerte.

Jeg sliter selv med søvnproblemer og har prøvd Vallergan, både mikstur og tabletter. Blei skikkelig slapp hele dagen og følte meg bakfull, men søvnen uteble fullstendig. Kanskje datteren din sliter med det samme? Legen sa at det er jo slik at folk reagerer ulikt på medisin.

Har dere tatt dette opp med legen? Jeg ville ha forsøkt en tur til øre-nese-hals-avdelingen. Kanskje hun har smale luftpassasjer. Jeg skal hvertfall inn for å male det nå. Det er en smal sak og fikse og en ting man ikke merker på pust under søvn. Man merker det kun ved at man er mye våken siden kroppen begynner å produsere for mye adrealin.

Håper dere finner en løsning som passer for dere hvertfall. Lykke til.

ORIGINAL: Mamma til Theo

Hadde aldri gitt det te ein så liden onge.
Hvorfor det?[&:]
Det er en kort kur datteren min får, med svært små doser...

Såvidt eg vett så e det avhengighetsskapandes.

det er allergimedisin!! Et antihistamin som virker søvndyssende...Du kan gå på Vallergran i 20 år uten å bli fysisk avhengig...Pediatriske leger er jo ikke helt på trynet heller når de ordinerer Vallergan til spebarn. De gjør jo det fordi det er trygt og ufarlig[;)]

Det e avhengighetsskapandes :)

ORIGINAL: arquinne

Høres ikke noe særlig ut.

Men kanskje første skritt er å kutte ut nattamming? Hun er jo 9 mnd, så det er jo ikke nødvendig å amme på natta lenger.

Enig her.. Gi mer fast føde, ihvertfall til kvelds og kutt ut mating og aming på natta. Og å snu døgnet så den lengste soveperioden kommer på natta. Da tror jeg dere har kommet langt. [:)] Rart at ingen dere har vært hos har sagt at dere bør kutte ut nattmat..

Vallergran
ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Mamma til Theo

Hadde aldri gitt det te ein så liden onge.
Hvorfor det?[&:]
Det er en kort kur datteren min får, med svært små doser...

Såvidt eg vett så e det avhengighetsskapandes.

det er allergimedisin!! Et antihistamin som virker søvndyssende...Du kan gå på Vallergran i 20 år uten å bli fysisk avhengig...Pediatriske leger er jo ikke helt på trynet heller når de ordinerer Vallergan til spebarn. De gjør jo det fordi det er trygt og ufarlig[;)]

Det e avhengighetsskapandes :)

Nei det er det ikke[;)] Les litt på lommelegen[;)] Det KAN være psykisk avhengighetsskapende[;)]

Sama om det e psykisk eller fysisk.
Har sett folk avhengige av hasj, sjøl om det e fysisk umuligt å bli det.

- Hvor små kan barna være når man gir dem sovemedisin?

- Sovemedisin på resept som brukes til barn er som regel Vallergan. Den skal ikke brukes til barn under to år, sier Fetveit og legger til at å gi Vallergan (alimemazin) til småbarn ikke er uproblematisk.

Jenta mi er nå 1 år! å vi har hatt det problemet lenge! men kunne aldri ha tenkt meg å gitt henne sovemedisin![:@]

Back
Topp