Vallergan til baby!

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Niiiitah87

Vallergran

ORIGINAL: Mamma til Theo

ORIGINAL: Malenemamma

Hadde aldri gitt det te ein så liden onge.
Hvorfor det?[&:]
Det er en kort kur datteren min får, med svært små doser...

Såvidt eg vett så e det avhengighetsskapandes.

det er allergimedisin!! Et antihistamin som virker søvndyssende...Du kan gå på Vallergran i 20 år uten å bli fysisk avhengig...Pediatriske leger er jo ikke helt på trynet heller når de ordinerer Vallergan til spebarn. De gjør jo det fordi det er trygt og ufarlig[;)]

Det e avhengighetsskapandes :)

Nei det er det ikke[;)] Les litt på lommelegen[;)] Det KAN være psykisk avhengighetsskapende[;)]

Sama om det e psykisk eller fysisk.
Har sett folk avhengige av hasj, sjøl om det e fysisk umuligt å bli det.

Nei det er faktisk ikke det samme[;)] Og det er fullt mulig å bli fysisk avhengig av hasj. Så jeg vet ikke hvem som har sagt det. jeg hadde kraftige bivirkninger når jeg sluttet.

Då va du psykisk avhengige.

Min gutt fikk vallergan da han var 12 mnd, fikk en kur i 14 dager, merket ikke noe bivirkninger på det!

Jeg er veldig glad vi fikk det, med en mann som jobbet vekke, 2 små under 4år, derav han på 12 mnd som ikke sov i det hele tatt, kun mat mat mat, selv var jeg høygravid og helt utbrent

Jeg levde uten søvn i over et år, så jeg vet godt hvor gal man bli av det og skjønner godt at dere viol prøve når det er det legen foreskriver, men........
Syns derimot det er VELDIG rart at legen vil gi henne vallergan som "siste utvei" når dette har vart i 3

mndr?? Det er jo dessverre ganske vanlig at barn ikke sover i den alderen der, og 3 mndr er ikke lenge syns jeg..
Aller første steg burde jo være å prøve å kutte ut nattamming, evt gi mer/annen mat etc.. Jeg vet om mange som har hatt hell med opp/ned-metoden (ingen skrikekur!)

Det som hjalp hos oss mye var homeopati, da fikk vi ei ny jente!

Vi har vært på Midtimellom, maaange leger, Ullevål, osteopat, akupressur, naprapat, u name it.. Sleit MAX til hu var 13-14 mndr, da begynte hun å sove 3-4 timer i strekk = heaven!!

Selvom det virker umulig så må man nesten ta tiden til hjelp og holde ut, for man klarer det!
Skjønner ikke hvordan jeg klarte over et år når hun våkna hvert 20. minutt og hadde laaange våkenperioder + var bare grinete hele dagen pga lite søvn.. men det gikk på et vis!

Jeg vil ikke kritisere deres beslutning, men jeg vet at det er mange ting å prøve før vallergan, og syns virkelig den legen har valgt en veldig lett "løsning"....

Ønsker dere masse lykke til!

Vi har slitt med søvnen og legging med Emil de siste 2 årene.

Det er utrolig slitsomt, jeg har vært på nippet til sovemedisin mange ganger. Og har uttrykt denne frustrasjonen til leger og helsesøster, men det har aldri vært på tale at noen har ville gi oss det.

Begynn med ordentlig mat og prøv mme, og ha klare leggerutiner. Barnet skal helst ikke taes opp av senga, det skal roes i senga. Det dummeste man gjør er jo å stå opp med de, da tror de jo at man skal opp på natta!

Jeg skjønner ikke hvorfor dere begynner å diskutere sider opp å sider ned om det er avhengihetsskapende!
hvem f. bryr seg??

Ok, en meter at det er det, en annen at det ikke er..
sett dere ned,søk på google,ring legevakta,les i ei bok....
Men værsåsnill å ikke begynn å diskutere det her..
da får dere heller ta det på privaten..

Å lese hunde quoter på om det er avhengihetsskapende eller ikke er utrolig irriterende -.-
Har jo _ikke_ noe med saken å gjøre

ORIGINAL: TinaCeline

Jeg skjønner ikke hvorfor dere begynner å diskutere sider opp å sider ned om det er avhengihetsskapende!
hvem f. bryr seg??

Å lese hunde quoter på om det er avhengihetsskapende eller ikke er utrolig irriterende -.-

Har ikke vært med i diskusjonen så langt.. vært så mange ganger.. men denne måtte jeg bare kommentere.. Selvfølgelig har det noe med saken å gjøre at det er avhengighetsskapende

ORIGINAL: TinaCeline

hvem f. bryr seg??

Klart det har noe med saken å gjøre[8|]

Jaja,uansett..trenger ikke å diskutere ut hele tråen fordetom[&o]

øker risikoen for krybbedød

Man får jo ikke abstinenser av å være psykisk avhengig. Man får jo abstinenser når dritten går ut av kroppen[8|]

Fordi du e psykisk avhengig.

det er allergimedisin!! Et antihistamin som virker søvndyssende...Du kan gå på Vallergran i 20 år uten å bli fysisk avhengig...Pediatriske leger er jo ikke helt på trynet heller når de ordinerer Vallergan til spebarn. De gjør jo det fordi det er trygt og ufarlig[;)]

Det e avhengighetsskapandes :)

Give it a rest Niiitah...
Jeg satser lisensen min på at det ikke er avhengighetsskapende/abstinensfremkallende ol....
Som sagt: En allergimedisin!
Troor jeg våger meg på å si at jeg vet det bedre enn deg[;)]

Det står jo at du kan ble psykisk avhengig.
Kan vera liga ille det som å vera avhengige av någe fysisk.

Man får jo ikke abstinenser av å være psykisk avhengig. Man får jo abstinenser når dritten går ut av kroppen[8|]

Så du mener at de som slutter på amfetamin og heroin også er psykisk avhengig? Jeg bare spør nå. Jeg har lest at mange mener det ikke er mulig å bli fysisk avhengig av hasj[:)]

Nei... amfetamin og heroin bler du jo fysisk avhengige av, akkurat som me tobakk som inneholde nikotin.

Så du mener at de som slutter på amfetamin og heroin også er psykisk avhengig? Jeg bare spør nå. Jeg har lest at mange mener det ikke er mulig å bli fysisk avhengig av hasj[:)]

Nei... amfetamin og heroin bler du jo fysisk avhengige av, akkurat som me tobakk som inneholde nikotin.

Okai[:)] Jeg har faktisk ikke hørt før i dag at man ikke kan bli fysisk avhengig av hasj. Jeg har alltid trodd jeg var det.

Når man ikke får tak i hasj.. og blir eitranes forbanna.. når man ikke får.. så slår man.. eller man ødelegger møbler/vegger osv.. hvordan avhengig er man da?? Spør egentlig Niiitah[8D]

Fra felleskatalogen:

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/V/Vallergan_sanofi-aventis_84393/89657.html

HVA VALLERGAN ER, OG HVA DET BRUKES MOT

Vær oppmerksom på at legen kan ha forskrevet legemidlet til en annen bruk og/eller med en annen dosering enn angitt i pakningsvedlegget. Følg alltid legens forskrivning som er angitt på apoteketiketten.

Vallergan virker mot allergier og er sterkt beroligende og søvndyssende. Vallergan er ikke vanedannende.

Vallergan brukes mot forbigående og kortvarige søvnvansker. Brukes også ved søvnforstyrrelser som opptrer i avvenningsfasen hos narkomane og alkoholikere. Som hjelpemiddel ved søvnvansker hos barn. Brukes også ved kløe ved forskjellige hudlidelser og hos barn som dempende/beroligende middel før operasjon.

ORIGINAL: Ditee

Fra felleskatalogen:

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/V/Vallergan_sanofi-aventis_84393/89657.html

HVA VALLERGAN ER, OG HVA DET BRUKES MOT

Vær oppmerksom på at legen kan ha forskrevet legemidlet til en annen bruk og/eller med en annen dosering enn angitt i pakningsvedlegget. Følg alltid legens forskrivning som er angitt på apoteketiketten.

Vallergan virker mot allergier og er sterkt beroligende og søvndyssende. Vallergan er ikke vanedannende.

Vallergan brukes mot forbigående og kortvarige søvnvansker. Brukes også ved søvnforstyrrelser som opptrer i avvenningsfasen hos narkomane og alkoholikere. Som hjelpemiddel ved søvnvansker hos barn. Brukes også ved kløe ved forskjellige hudlidelser og hos barn som dempende/beroligende middel før operasjon.

Det anbefales ikke å brukes til barn under 2 år.. det står det også der... det glemte du å få med..

ORIGINAL: Cecilieee

Hei! Jeg bare lurer på om dere har prøvd Melatonin? Det er et hormon kroppen produserer naturlig for at vi skal sove, og blir ofte brukt mot jet-lag av folk som reiser mye. Vi bruker det til datteren vår som er 11 måneder. Riktignok fungerer det ikke optimalt på henne (som du kanskje skjønner er hun våken nå[;)]), men det kan jo være verdt å prøve istedenfor Vallergan.

Smart tips![:)] hilsen ei som har en gutt med soveproblem.

Nei,men nå er vel ikke du lege heller?Legemiddelet er faktisk en gammel allergi medsisin som de sluttet og bruke mot allergi siden det gjør at man blir trett. Det er heller ikke avhengighetskapende. Når man har prøvd alt og ungen ikke sover, så er det ikke rart man tenker i de baner! Dette er heller ikke noe man får bruke over lengere tid, man bruker det ca 3-4 uker og funker det ikke bør barnet bli utredet. Dette vet jeg for jeg har spurt legen min nemelig[;)]

Da bør du lese her frøken: http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/V/Vallergan_sanofi-aventis_84393/89658.html

ORIGINAL: 3xS

ville aldri gitt mitt barn vallergan eller annen sovemedisin! håper det ordner seg for dere. kanskje ho er våken på natt fordi ho er så glad i mm? at deet hadde vært bedre å gitt ho det på dagen og latt være på nattan? aner ikke jeg assa.. men krysser fingrene for dere. (UTEN medikamenter)

Min bror sov ikke før det året han fylte tre år(sov to timer i døgnet,. Maks!). Hvis du hadde vært våken i tre år,tviler jeg sterkt på at du hadde sagt det samme[;)]

Masse lykke til HI! Håper du finner den rette løsningen for deg[:)]

Som om jeg skulle sagt det selv!

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

Aldri i verden om ungen min skulle hatt det!!!

Da skulle øverste hold en plass isåfall krevd det for "barnets beste" og pålagt meg å gi det!!!

Hvis det er snakk om at søvnen går ut over helsa til barnet så hadde jeg krevd sjekk i det vide og brede for da er det vel en grunn til at ting er som de er!

Skjønner at det må være helt forferdelig at hun ikke sover altså!

For at barnet skal bli sjekket fra topp til tå, må man faktisk prøve medisin først. Sånn er enkelte leger.

Back
Topp