Våre Symptomer

Uggen og sulten! Nå er dette min 3. men jeg har veldig lite ligamentsmerter. Flere som venter nr 3 eller mer som opplever det? Med nr 2 kjente jeg det skikkelig tidlig. Det røsket og dro hele tiden i starten. Blir jo nesten bekymret, men er jo bare 15 mnd siden sist fødsel :joyful:

Uggen og sulten! Nå er dette min 3. men jeg har veldig lite ligamentsmerter. Flere som venter nr 3 eller mer som opplever det? Med nr 2 kjente jeg det skikkelig tidlig. Det røsket og dro hele tiden i starten. Blir jo nesten bekymret, men er jo bare 15 mnd siden sist fødsel :joyful:
Jeg venter nr 3 og ligamentsmerter er et av de få symptomene jeg har. Det er dog 7 år siden sist jeg var gravid :hilarious:

Min nr 3 også og har svært lite murring og stikking denne gangen. Hadde mye mer sist. Nå er nr 2 1 år og 3 mnd så vet ikke om det har noe å si

12+3 og så sinnsykt trøtt idag. Har sovet 7 timer i natt, noe som veldig bra! Nå er klokken 11 og jeg har allerede sovet en formiddagslur på 1,5 time :banghead::laughing002

12+3 og så sinnsykt trøtt idag. Har sovet 7 timer i natt, noe som veldig bra! Nå er klokken 11 og jeg har allerede sovet en formiddagslur på 1,5 time :banghead::laughing002
12+1, usikker på om jeg faktisk har sovet like lenge som klokka sier, for føler jeg har vært mye våken (kl sier 8,5t), føler meg helt tappet for energi i hvert fall :sleep002 Håper vi begge får litt mer energi snart :Heartred

Noen som får skikkelig vondt på siden av puppen plutselig? De har vært en del ømme, men noen ganger, gjør det såå vondt på siden. Tror det som oftest skjer hvis jeg har ligget på siden. Sikkert helt normalt, bare veldig ubehagelig.
Ja. Jeg har hatt det i flere uker. Kun på venstre siden. Skal sies at den siste uka kommer det og går veldig.

12+1, usikker på om jeg faktisk har sovet like lenge som klokka sier, for føler jeg har vært mye våken (kl sier 8,5t), føler meg helt tappet for energi i hvert fall :sleep002 Håper vi begge får litt mer energi snart :Heartred
Min erfaring er at de klokkene ikke stemmer. Min klokke kan si at jeg har sovet hele natten når jeg i realiteten har vært inne hos småen 2-3 ganger ila natten. Får håpe det ja :Heartred Jeg tenker jo at alle disse symptomene skal forsvinne når man har passert den magiske grensen, 12+0, men hos mange varer de jo lengre :laughing002

Min erfaring er at de klokkene ikke stemmer. Min klokke kan si at jeg har sovet hele natten når jeg i realiteten har vært inne hos småen 2-3 ganger ila natten. Får håpe det ja :Heartred Jeg tenker jo at alle disse symptomene skal forsvinne når man har passert den magiske grensen, 12+0, men hos mange varer de jo lengre :laughing002
Ja, jeg har også varierende erfaring med søvnregistrering på klokka. Men, formen er nå lik uavhengig av hva klokka sier :laughing001:sleep002 Haha, ja, jeg krysser fingrene for at formen i det minste blir stigende snart, en gang i løpet av de neste tre ukene (lengden på sykmeldingen min), at noe energi kan komme tilbake så jeg orker å være vanlige dager på jobb igjen!

Når ga mensmurringene seg hos dere? Føler ikke på dem like ofte som før, er 9+6 nå… blir litt nervøs for at det ikke skjer noe der nede

Min nr 3 også og har svært lite murring og stikking denne gangen. Hadde mye mer sist. Nå er nr 2 1 år og 3 mnd så vet ikke om det har noe å si
Godt vi er flere :joyful: Mye er nok sikkert tøyd og bøyd ut allerede der nede etter 2 barn :angelic:

Når ga mensmurringene seg hos dere? Føler ikke på dem like ofte som før, er 9+6 nå… blir litt nervøs for at det ikke skjer noe der nede
Jeg har omtrent ikke hatt det,men dette er mott tredje svangerskap ;) kjenner mer ligament-smerter,ikke ofte,men hvis jeg f eks ligger feil og nyser blir det veldig vondt.

Erfaringsmessig er slike smerter noe som kommer og går :)

Hadde to uker med kvalme som ga seg med mat. Ellers er det en god del stikking og migrene. Er sjukt andpusten også, veldig spesielt. Er så sår i brystene at jeg våkner av smerte når jeg snur meg i senga og de tar borti noe

Pleier å hikke ganske sjeldent, men føler nå at jeg hikker veldig ofte! Gjelder det flere her eller er det bare tilfeldig?

Jeg er 13+3 og har helt sykt vondt i bekken allerede! Er førstegangs så aner ikke åssn forløpet her er.. kan man trene seg ut av disse smertene så tidlig? Går de over? Ser nesten ingen annen vei enn sykemelding nå! Har vært helt symptomfri fram til nå kun bittelitt kvalme:(

Jeg er 13+3 og har helt sykt vondt i bekken allerede! Er førstegangs så aner ikke åssn forløpet her er.. kan man trene seg ut av disse smertene så tidlig? Går de over? Ser nesten ingen annen vei enn sykemelding nå! Har vært helt symptomfri fram til nå kun bittelitt kvalme:(
Jeg synes det hjelper å sove med en pute mellom bena, fysioen jeg går til sa det var viktig at puta gikk fra mellom knærne og ned til mellom anklene. Og så kan det kanskje være lurt å ta kontakt med en fysio (undersøk hvilke i nærheten av deg som har avtale med det offentlige så koster det ikke så mye), da kan du få øvelser tilpasset deg :)

Jeg synes det hjelper å sove med en pute mellom bena, fysioen jeg går til sa det var viktig at puta gikk fra mellom knærne og ned til mellom anklene. Og så kan det kanskje være lurt å ta kontakt med en fysio (undersøk hvilke i nærheten av deg som har avtale med det offentlige så koster det ikke så mye), da kan du få øvelser tilpasset deg :)
Tusen takk for tips!

Jeg slet skikkelig med bekkenet i første svangerskap. Fra uke 12 og det ble verre og verre for hver eneste uke til tross for all mulig behandling. Nå i andre svangerskap begynte jeg å kjenne det i uke 8 ca. Jordmor fortalte meg at det ikke hjelper med behandling så lenge man ikke i tillegg lytter til kroppen (ro og hvile FØR smertene kommer, det er jo ikke så lett å vite når man skal gi seg). Jeg vet ikke hva som er riktig, men det kan være hun har et poeng. Jeg svidde av over 10 000 kr på behandling og hjelpemidler i forrige svangerskap uten at det hjalp, men da gjorde jeg i tillegg alt jeg kunne for å leve normalt til tross for store smerter (full jobb, sosial, husarbeid, turer osv) :banghead: Denne gangen skal jeg ta jordmor sitt råd og prøve å lytte til kroppen, men jeg er ikke flink til det. Skal til fysio som er spesialist på bekkenplager hos gravide om ca 2 uker. Vil anbefale deg å snakke med jordmor og oppsøke en fysio som er god på bekkenplager/kvinnehelse, før du setter i gang med tiltak du tror kan hjelpe, så du ikke risikerer og gjøre vondt verre :happy: For eksempel: Forrige svangerskap leste jeg et sted at det var bra å gå i ulendt terreng med bekkenplager så jeg gjorde det men det resulterte i enda mer smerter - kiropraktor jeg gikk til da sa at dette overhodet ikke var riktig. Ikke noe kjekt med disse smertene, håper du kan få hjelp :Heartred

Back
Topp