Våre symptomer

Kvalm m brekninger hver kveld, supertrøtt, legger på meg fort fordi jeg spiser hele tiden for å holde kvalmen i sjakk, veldig ømme bryst. Syns egentlig formen er ganske jævlig haha! Men men :Heartred

Kvalm m brekninger hver kveld, supertrøtt, legger på meg fort fordi jeg spiser hele tiden for å holde kvalmen i sjakk, veldig ømme bryst. Syns egentlig formen er ganske jævlig haha! Men men :Heartred
Ja - og en god del vondt i hodet! :wacky:

Begynt å få en del vondt i hodet... tydeligvis typisk i starten av 2. trimester (16 uker nå), men er sååå irriterende... og tar jo ikke smertestillende :sad010

Begynt å få en del vondt i hodet... tydeligvis typisk i starten av 2. trimester (16 uker nå), men er sååå irriterende... og tar jo ikke smertestillende :sad010
Hos meg også begynte hodeverken når 2. trimester startet. Måtte ty til paracet en gang om dagen i begynnelsen. Men nå er kvalmen endelig helt borte ("bank i bordet") så da tar jeg heller en kopp kaffi som hjelper godt for min hodeverk. 1 kopp ca i 11 tida, klarer å holde med gående lenge. Håper hodeverken forsvinner fort hos deg, er så ufattelig tungt. :smiley-angelic001

Sender min sympati til dere med hodepine her har den vært tilstede i mange uker og grunnen til sykmelding. Er bedre men kommer raskt tilbake om det er for mange ærend iløpet av en dag. Gikk mye i paracet i første trimester, har enda holdt det i sjakk i andre, men frykter det blir anerledes når jeg starter litt på jobb i morgen.

Samme her. Masse hodepine for tiden. Føler jeg våkner med hodepine og legger med med det. Prøver unngå smertestillende men har vel tatt en Paracet

Last edited:
Samme her. Masse hodepine for tiden. Føler jeg våkner med hodepine og legger med med det. Prøver unngå smertestillende men har vel tatt en Paracet
Sender min sympati til dere med hodepine her har den vært tilstede i mange uker og grunnen til sykmelding. Er bedre men kommer raskt tilbake om det er for mange ærend iløpet av en dag. Gikk mye i paracet i første trimester, har enda holdt det i sjakk i andre, men frykter det blir anerledes når jeg starter litt på jobb i morgen.
Hos meg også begynte hodeverken når 2. trimester startet. Måtte ty til paracet en gang om dagen i begynnelsen. Men nå er kvalmen endelig helt borte ("bank i bordet") så da tar jeg heller en kopp kaffi som hjelper godt for min hodeverk. 1 kopp ca i 11 tida, klarer å holde med gående lenge. Håper hodeverken forsvinner fort hos deg, er så ufattelig tungt. :smiley-angelic001
Har klart å holde meg unna paracet enn så lenge. Føler kanskje jeg heller bør sykemelde meg enn å ta smertestillende, hehe. Jobber fortsatt fulltid og har hatt masse å gjøre i det siste, i tillegg til sosiale ting (julebord og middager med venner). Men tenkte å logge av tidlig i dag og slappe av resten av dagen, heldigvis var sjefen helt enig :Heartred Tusen takk!

Masse god bedring til dere også, skal ikke være lett det her :laughing002:Heartred

Åå samme! Slitt med det siden jeg ble gravid. Måtte bruke otrivin for å klare puste og sove på natten. Men nå prøver jeg slutte for er redd bli avhengig :hilarious:
Jeg også. Har prøvd å gå over til saltvannsspray men det funker jo ikke i nærheten av like bra. Prøver å holde meg til otrivin 1 gang om dagen (kvelden) for å få sove :inpain: satser på at det går bra.

Jeg også. Har prøvd å gå over til saltvannsspray men det funker jo ikke i nærheten av like bra. Prøver å holde meg til otrivin 1 gang om dagen (kvelden) for å få sove :inpain: satser på at det går bra.
Ja kjøpe sånn saltvannsspray selv, men den gjorde jo ingenting haha. Anbefaler bruke otrivin til barn da om vi først må bruke, den er litt mildere og kanskje mindre sjangs for avhengighet :laughing002

Har vært tett i nesa siden før jeg visste at jeg var gravid, og er 16+3 nå.. har glemt hvordan det føles å faktisk puste ordentlig. Ikke rørt nesespray, men brukt saltvann noen få ganger :Heartred

13+0
Føler kvalmen har begynt å gi seg littegrann. Klarer å spise litt mer og. Har gått ned 5kg, men her stopper det nok, hvis ikke det plutselig blir verre igjen da.
Tett nese, konstant dotter i ørene og nysing.
Pleide å sovne hvor som helst og når som helst, nå klarer jeg ikke å sovne på flere timer. Eller så våkner jeg plutselig midt på natta og er lysvåken.
Make it make sense :happy118

Altså jeg blir gal av å være tett i nesa konstant! Har vært i over en måned nå :dead:
Samme her, tett i nesa og mye nysing siden før jeg fikk positiv test..
Vet ikke om det er graviditeten eller vinteren som har skylda da, bruker bestandig å nyse mue på vinter, men kan ikke huske å ha vært så tett før..

Trodde jeg var ferdig med kvalmen nå, men så tok jeg kollektivtransport i morgest. Det satt ei som lukta røyk ved siden av meg, og noen som hadde spist salami nylig i nærheten. Da ble jeg skikkelig god og kvalm! :grumpy:

Back
Topp