Våre symptomer

Sett bort i fra kvalmen som fremdeles her her, så har et av mine tydeligeste graviditetstetn innruffet. Nemmelig neseblod... Rundt denne tid i begge mine andre svangerskap har jeg fått neseblod, så intet unntak.. Det er ikke mye, men såpass at det danner seg en irriterende skorpe.. Er heldigvis et lite problem :wacky:
 
Sett bort i fra kvalmen som fremdeles her her, så har et av mine tydeligeste graviditetstetn innruffet. Nemmelig neseblod... Rundt denne tid i begge mine andre svangerskap har jeg fått neseblod, så intet unntak.. Det er ikke mye, men såpass at det danner seg en irriterende skorpe.. Er heldigvis et lite problem :wacky:
Denne støtter jeg 100%! Selvom det er lite, noooe såå plagsomt. :laughing002
 
Har stort sett vært kvalm konstant siden uke 6, men det gikk plutselig (nesten) over 10+1. Selv om det var en lettelse er det også skummelt mtp. MA. Håper det bare skyldes nedgang i hcg ❤️ Flere dette har skjedd med på denne tiden?
 
Har stort sett vært kvalm konstant siden uke 6, men det gikk plutselig (nesten) over 10+1. Selv om det var en lettelse er det også skummelt mtp. MA. Håper det bare skyldes nedgang i hcg ❤️ Flere dette har skjedd med på denne tiden?
Jeg er 10+3 og har nesten ingen symptomer lenger heller. Håper også at det bare er godt tegn :smiley-angelic001
 
Det kommer nå mye blod med store klumper. Jeg har ringt til legevakten og de mente de kan ikke gjøre noe…
Kan de ikke ta ultralyd? Hvis det i verste fall er SA så kan de ikke stoppe det, men ikke ta en titt heller? Hva sa de du skal gjøre, vente til i morgen? Uff :Heartpink
 
Sliter med litt hyppigere migrene etter jeg ble gravid:grumpy:
Samme her.. føler anfallene er mer intense og etter jeg ble gravid
Dette er fjerde dagen jeg våkner med panne hodepine... og jeg har sovet siden 19 i går kveld. Da var det så ille at jeg grein... jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre for å bli bedre, paracet hjelper ikke et fnugg, prøver jo likevel. Men nei... og så blir jeg så ødelagt etter en rolig fridag, skjønner ikke hva jeg skal gjøre.

Edit: 5.dagen faktisk
 
Last edited:
I går merket jeg denne trøttheten "alle" snakker om. Sov først helt til kl. 9 (våkner vanligvis før 8.)
Så måtte jeg sove en times tid midt på dagen, noe jeg aldri gjør!
 
Har stort sett vært kvalm konstant siden uke 6, men det gikk plutselig (nesten) over 10+1. Selv om det var en lettelse er det også skummelt mtp. MA. Håper det bare skyldes nedgang i hcg ❤️ Flere dette har skjedd med på denne tiden?

Fra Libero sin oversikt over uke 11 :love2
 

Vedlegg

  • IMG_4946.png
    IMG_4946.png
    399,5 KB · Visninger: 47
Dette er fjerde dagen jeg våkner med panne hodepine... og jeg har sovet siden 19 i går kveld. Da var det så ille at jeg grein... jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre for å bli bedre, paracet hjelper ikke et fnugg, prøver jo likevel. Men nei... og så blir jeg så ødelagt etter en rolig fridag, skjønner ikke hva jeg skal gjørw

Uff, det høres helt forferdelig ut.. jeg har ikke så god peiling dessverre, men der står noe tips her inne man kan prøve https://www.libero.no/barnet-ditt/artikler/gravid/gravid-og-hodepine/,
og nederst der står det også:

Når skal du søke hjelp?​

Hvis ikke disse rådene hjelper, er det viktig å søke hjelp. Det samme må du hvis det oppstår en ny form for hodepine som du ikke kjenner igjen, at den blir verre, ikke går over eller blir til migrene hvis du ikke har hatt det før.

Hvis du får pannehodepine/trykk foran øynene eller flimring/synsforstyrrelse, kan dette være tegn på svangerskapsforgiftning- spesielt hvis du også føler press øverst i magen eller uvelhet. Kontakt lege eller jordmor for å få en kontroll.
 
Uff, det høres helt forferdelig ut.. jeg har ikke så god peiling dessverre, men der står noe tips her inne man kan prøve https://www.libero.no/barnet-ditt/artikler/gravid/gravid-og-hodepine/,
og nederst der står det også:

Når skal du søke hjelp?​

Hvis ikke disse rådene hjelper, er det viktig å søke hjelp. Det samme må du hvis det oppstår en ny form for hodepine som du ikke kjenner igjen, at den blir verre, ikke går over eller blir til migrene hvis du ikke har hatt det før.

Hvis du får pannehodepine/trykk foran øynene eller flimring/synsforstyrrelse, kan dette være tegn på svangerskapsforgiftning- spesielt hvis du også føler press øverst i magen eller uvelhet. Kontakt lege eller jordmor for å få en kontroll.
Tusen takk for link!

Ja vi snakket om dette da jeg var hos gyn på fredag, hun var bekymret for denne hodepinen jeg har nå siden den er ny og sterk (jeg bruker ikke å ha hodepine). Jeg har noen risikofaktorer for blodpropp, så jeg skal ikke la det gå for lenge uten å få sjekket i det. Men håper jo jeg slipper hele det styret og henvisning til nevrolog, for jeg håper jo og tror det bare er "ingenting". Men syns hverdagen nå er vanskelig og gruer meg for alt jeg må gjøre hver dag
 
Har stort sett vært kvalm konstant siden uke 6, men det gikk plutselig (nesten) over 10+1. Selv om det var en lettelse er det også skummelt mtp. MA. Håper det bare skyldes nedgang i hcg ❤️ Flere dette har skjedd med på denne tiden?
Samme skjedde hos meg. Men kom tilbake i dag, 10+6 :knegg:
 
Tusen takk for link!

Ja vi snakket om dette da jeg var hos gyn på fredag, hun var bekymret for denne hodepinen jeg har nå siden den er ny og sterk (jeg bruker ikke å ha hodepine). Jeg har noen risikofaktorer for blodpropp, så jeg skal ikke la det gå for lenge uten å få sjekket i det. Men håper jo jeg slipper hele det styret og henvisning til nevrolog, for jeg håper jo og tror det bare er "ingenting". Men syns hverdagen nå er vanskelig og gruer meg for alt jeg må gjøre hver dag

Jeg ser den.. skal ikke være sånn at man gruer seg til dagen, jeg ville bare bestilt time til lege så fort som mulig. Jo fortere du får hjelp, jo fortere går det forhåpentligvis over også :Heartred
 
Back
Topp