Våre symptomer

Ønsker ikke å skremme deg, men jeg hadde en MA der formen var upåklagelig, og symptomer avtok. Hadde småblødninger men aldri mye og aldri smerter. Ble oppdaget på TUL i uke 11 og hadde dødd i uke 5-6 :( ring fastlegen og be å få komme inn. Så slipper du å bekymre deg! Lest om flere som det har gått bra for også, så håper alt er bra ❤️
Håper jo at det går bra. Er første gang jeg er gravid så er nytt for meg alt dette. Snakket med jordmor tidligere denne uka og forklarte hvordan det var. Og fikk beskjed om å ta det med ro siden det ikke har kommet noe mer :)

Uke 11 (10+3) og her har det meste av symptomer forsvunnet nå

Kveldstrøtt, og vonde nipler, men ikke kvalm, brekninger eller dau etter jobb lenger. Kan også ha på bh/ligge på siden uten å hyle av smerte! Hehe.

Kroppen er rar.! Men glad for å være i god form, og ikke hatt så ille til nå. ❤️ Satser bare på lille bønna der inne har det fint

Ikke så veldig kvalm lenger, håper det fortsetter sånn. Bare dødstrøtt hele tiden og ekstremt sensitiv luktesans. Avsmak for veldig mye rart, og "cravings".

Jeg er 9+2 og skikkelig kvalm, spyr mange ganger on dagen, ømme bryster og stuptrøtt. I forrige svangerskap var jeg kvalm og spydde hele veien. Den gang trøstet jeg meg i starten om at det skulle gå over rundt uke 12. denne gange. Har jeg liksom ikke den trøsten, og det tærer litt på. Er det noen av dere som har født før, som hadde to veldig forskjellige svangerskap selv om de første ukene var like ?

Mye kynnere lignende greier og forsatt kvalm, uke 11+0 :wacky: og litt fostoppa

Dette er iallefall ikke likt det forje hittil!
Jeg er 9+2 og skikkelig kvalm, spyr mange ganger on dagen, ømme bryster og stuptrøtt. I forrige svangerskap var jeg kvalm og spydde hele veien. Den gang trøstet jeg meg i starten om at det skulle gå over rundt uke 12. denne gange. Har jeg liksom ikke den trøsten, og det tærer litt på. Er det noen av dere som har født før, som hadde to veldig forskjellige svangerskap selv om de første ukene var like ?

Føler de fleste symptomer er borte nå. Er 10+4 nå.
Puppene er ikke like ømme og virker som om de er hakket mindre igjen.
Magen er ikke like oppblåst, sulten har avtatt litt og energien er litt tilbake.
Kiler mye i livmora da, så den vokser vel enda
Satser på at bolla har det bra og at jeg bare er heldigere denne gangen enn sist. Da kastet jeg opp hver dag til uke 13 og levde så og si på snickers-is siden det var det eneste som smakte greit på vei opp også

Er så kjedelig denne pulsen når den har økt. Hver kvelde ligger jeg å ruller i senga til en gang mellom 1-2. får ikke ro i kroppen og hvilepulsen er da på 70-80 :hungover: (Har vanligvis 50-55)
Så kan være kjempetrøtt men roen kommer ikke, vært sånn nu i et par uker:shifty:

Flere som er oppe om natten og tisser? Her er det 2 ganger hver eneste natt. Holder det ikke med den trøttheten man har fra før av, liksom? :hilarious:

Her er plutselig de fleste symptomene blitt borte. Har vært kvalm, hatt ømme pupper, vært forstoppet og hatt mye luft, men plutselig startet på et bedre liv nå :smiley-bounce016
Vært på privat ul i dag for å se at alt er i orden og så en frisk og leken bamsemums :happy093
Bekkenet spøker litt da, og har litt ligamentsmerter, men så lenge jeg slipper å være kvalm og forstoppet!

Kvalm
Tett i nesa
Ekstremt trøtt
Bevegelse i magen

Flere som er oppe om natten og tisser? Her er det 2 ganger hver eneste natt. Holder det ikke med den trøttheten man har fra før av, liksom? :hilarious:
En gang om natten, selv om jeg prøver å tisse rett før jeg legger meg! Veldig slitsomt når man i tillegg er ekstra trøtt og har lyst å sove lenge :wacky:

Her er plutselig de fleste symptomene blitt borte. Har vært kvalm, hatt ømme pupper, vært forstoppet og hatt mye luft, men plutselig startet på et bedre liv nå :smiley-bounce016
Vært på privat ul i dag for å se at alt er i orden og så en frisk og leken bamsemums :happy093
Bekkenet spøker litt da, og har litt ligamentsmerter, men så lenge jeg slipper å være kvalm og forstoppet!
Så heldig du er!! Gleder meg til den dagen, tipper det blir når jeg nærmer meg 2. Trimester. Hvor lang er du på vei? :)

Jeg er nå 8+3 og er sykemeldt pga. ekstrem svangerskapskvalme. (Samme som sist gang). Alt av lukter er svært intense og jeg brekker meg og kaster opp av alle forandringer i lukten. Tanken på mat virker motbydelig samtidig som jeg skifter på å være sulten og ikke ville ha mat. Ingenting frister, men når jeg klarer å få i meg mat forsøker jeg å få i meg noe som har mye fett og proteiner, så kroppen får mest mulig næring i den korte perioden jeg klarer å holde på det før det komme opp igjen. :hilarious: Foreløpig har jeg gått ned nesten 2 kg. (noe som egentlig ikke gjør noe fordi jeg er overvektig fra før av). Jeg har heldigvis ikke ømme pupper, men tror det kan være fordi jeg fortsatt ammer..?:bored:
Men jeg gleder meg til kvalmen avtar og jeg får mer energi! Sist skjedde ikke det før i uke 15.. :shifty: MEN! Heldigvis kommer det en fantastisk premie på slutten!:Heartbigred

Back
Topp