Våre symptomer

KALD

Den ømheten høres veldig lik ut. Husker det var ille å gå med gensere sist, mens nå må jeg liksom kjenne etter..noe der har vokst om ikke anna da, haha:hilarious:

Jeg er etter egne beregninger 6+4, men skjedde første mnd etter p-pilleslutt, så vet ikke sikkert. Er det lang ventetid på ul der du bor da? Jeg ringte jordmor forrige uke (fikk beskjed om å si fra tidligere denne gangen, siden jeg ikke dro på noen time før uke 15 sist:laughing002), og da fikk jeg time til vanlig kontroll nå på torsdag, pluss at hun sa hun hadde vakt så hun kunne ta en ul på lørdag. Kjenner det er veldig greit å ikke måtte gå mange uker til før vi vet noe. Er jo såklart alltids en risiko videre og, men betryggende å vite at alt er ok så langt i alle fall!
Ja, jeg veit. Og å få dusjstrålen på, det var krise det :hilarious: Men at de har vokst er jo godt tegn da!

Oi, så heldig du er med at det klaffet så raskt.
Altså, jeg bestiller privat i en annen kommune. Lite tilbud i kommunen her, i tillegg er kommunen uten jordmor, så gravide her lurer litt på hvor de skal gjøre av seg for å få svangerskapsoppfølging. Jeg har krav på ekstra oppfølging også, pga svangerskapsforgiftning sist.
Åå, så kjekt da! Da er det jo ikke lenge til første kontroll, og i tillegg ul i helga, så herlig! Da krysser jeg fingrene i massevis. Og ja, som du sier, kan skje ting seinere og, men er jo alltid godt å se et lite bankende hjerte :Heartred Haha, kanskje greit å komme i gang med kontrollene litt før uke 15 :laughing002

3+2, og jeg registrerer at luktesansen begynner å ta seg opp… lukta av middagsrestene til samboeren var kvalmende, og hunden på siden her stinker!

5+2. "Mensenkrampene" har avtatt, men kjenner på noe annet merkelig i stedet på samme plass, klarer ikke en gang beskrive ubehaget. o_O Blir veldig fort sliten i korsrygg, og litt mensenlignende smerter i korsrygg. Fryser MYE. Periodevis øm i brystene. Og KVALM. Kvalmen har sneket seg på mer og mer for hver dag. I går og i natt var jeg kvalm hele f* tiden om jeg bare rørte på meg, og nå har jeg for første gang hatt date med doskåla... :hungover:

Hadde en tung helg med lite matlyst og en del kvalme, sliten og trøtt hele dagen. I går (6+2) var det som om kroppen min plutselig fungerte igjen og symptomene avtok drastisk. Selvfølgelig gjorde det meg bare mer bekymret, men i dag er mangel på matlyst tilbake så det er et godt tegn. Puppene er heldigvis fortsatt vonde så får bare holde fast i at det er vanlig at symptomer kommer og går.

Vond korsrygg her, skikkelig støl.. flere som har det sånn?
Jaaaa :sad010 Får ikke til å bøye meg ned, gjør skikkelig vondt. Kan man få bekkenløsning så tidlig? Jeg har to barn fra før av men er 9 år siden sist jeg var preggis. Hadde oxo da problemer med bekken/korsnryggen

Jaaaa :sad010 Får ikke til å bøye meg ned, gjør skikkelig vondt. Kan man få bekkenløsning så tidlig? Jeg har to barn fra før av men er 9 år siden sist jeg var preggis. Hadde oxo da problemer med bekken/korsnryggen
Jeg tror det er noe som kalles hormonell bekkenløsning? Er 9 år siden jeg var gravid sist også :joyful: tror i allefall ikke det er farlig med støl korsrygg. Er mye som skjer i kroppen nå. Klem til deg:Heartred

Jeg har hatt utrolig mye problemer med sterke mensensmerter i magen i ca 2 uker nå (jeg er 6+1), skal på ultralyd i morgen, håper på det beste :(

Er 5+2 i dag og minimalt med symptomer… bare litt murring her og der, ingen kvalme og normalt energi nivå. Bekymrer mg veldig! Flere som har det slik?
Jeg har det sånn denne uka. Forrige uke synes jeg at jeg hadde mye mer symptomer. Denne uka har jeg mest sannsynlig festeblødning. Har snakket med lege. Men lite andre symptomer. Bortsett fra ømme pupper.

Flere som er støl i livmor? 4+2 idag. Hadde i tillegg en liten episode ikveld med menssmerter, men det gikk over.. mer enn murring liksom..

Er stuptrøtt på dagtid og har litt ømme pupper. Men kjenner virkelig ikke noe i livmorområdet, ingen strekk og sånt som jeg har kjent tidligere... Det gjør meg litt bekymret :/

6+1. Jeg har kvalmen oppe i halsen hele tiden. Har bare lyst på raske karbohydrater, for da er kvalmen borte en liten stund mens jeg spiser. Det kan bli gøy etterhvert. Pluss at jeg gråter og ler om hverandre for alt mulig rart.

5+4 nå og har nesten ingen symptomer! Bortsett fra ømme bryster og liten blødning. Prøver å ta det med ro men ikke så lett :p

Ikke så kvalm nå, men ekstremt vondt «midt i» ryggen! Strekker også i livmora.. og har definitivt forbedret luktesans;)

6+1. Jeg har kvalmen oppe i halsen hele tiden. Har bare lyst på raske karbohydrater, for da er kvalmen borte en liten stund mens jeg spiser. Det kan bli gøy etterhvert. Pluss at jeg gråter og ler om hverandre for alt mulig rart.
6+1 her og, og kvalm som deg. Drikker innmari mye ingefær+sitronte fra lipton, det hjelper litt (men blir sikkert lei og kvalm av det innen kort tid). Andre tips for denne kvalmen med unntak av å spise? Spiste på meg mange kilo sist, bare for å holde den verste kvalmen unna..

6+1 her og, og kvalm som deg. Drikker innmari mye ingefær+sitronte fra lipton, det hjelper litt (men blir sikkert lei og kvalm av det innen kort tid). Andre tips for denne kvalmen med unntak av å spise? Spiste på meg mange kilo sist, bare for å holde den verste kvalmen unna..
Skal prøve med te jeg også, alt for å unngå stor vektoppgang. Jeg har dessverre ikke så mange tips, vet at noen synes det hjelper med salte kjeks. Det funker ikke for meg denne gangen. Jeg skal til legen neste uke, så tror jeg spør om han har noen gode idéer!

Forrige svangerskap fikk jeg beskjed om å være forsiktig med ingefær,

Murringer nesten hele tiden, oppblåst, ekstra trøtt, drømmer veldig mye, våkner mellom kl 5 og 6 hver morgen for å tisse. Litt kvalm på ettermiddag/kveld, spesielt hvis jeg er sulten. Ømme pupper og større pupper. Litt hodepine. Og jeg er utrolig fjern! Null konsentrasjon og hukommelse.. I tillegg til en litt for god luktesans. 5+5 nå, så frykter at det kommer flere bivirkninger etter hvert :welcome

Back
Topp