Utstyrstråden

Har ikke kjøpt noe enda, men det blir vel snart. Har det meste fra storebror på et år, men må ha litt allikevel. Innkjøpslista ser sånn ut:

Bed side crib
Stokke tripp trapp med nyfødtsete (angra så på at vi ikke kjøpte det til storebror!)
Vogn - klarer ikke bestemme meg for om vi må ha søskenvogn eller ikke da ...
Bilstolpose. Har noen hjemmestrikka, men de går ikke å åpne hele veien så litt upraktiske
Babycall. Kjøper lik som vi har fra før, veldig fornøyd + at der kan vi koble flere babyenheter på foreldreenheten.
Garn til hentesett!!! Viktig! :hilarious:


Og så har jeg så lyst på moseskurv med stativ til å ha som dagsoveseng i stua første tiden, det er så fint + at den "vugga" vi brukte til storebror ikke var sååå god.

Jeg var avhengig av ammepute sist, og er glad jeg hadde kjøpt ei fast/hard ei. Angrer dog på at jeg ikke gikk for cozyfix, syns den ser hakket bedre ut! Har en fra ergobaby nemlig.
Har også div bæretøy: elastisk sjal, meh dai og en bæresele fra Lennylamb (lennyup). Har også en ergobaby 360, men den krever nyfødtinnlegg og jeg syns lennyup-en er mer behagelig for min kropp. Pluss at jeg hater borrelåsen til 360. :p Klær har vi mye av, men kommer til å spe på med litt nytt da endel av det er veldig slitt da det er brukt av 2-4 gutter fra før av (mye arveklær). Seng må vi se an, om storebror er klar for storseng eller ei når bedsiden ikke kan brukes mer. Bilstol har vi, ørten tusen gulpekluter har vi også, og det var et must her. Både gas og i flanell. Sistnevnte syns jeg var best til å ha under for å beskytte mot gulp, og gas til tørking. Babygym og leker har vi også endel av.


Jeg er også glad for at vi hadde kjøpt inn det aller meste på forhånd, mannen får fnatt i butikker og de første ukene syns ikke jeg det var så stas med kjøpesenter der jeg knapt klarte å gå skikkelig, og langt mindre sitte i bil en halvtime. Svetta, lakk brystmelk og var generelt bare lekker. Godt å ha det meste i heimen da ja! :hilarious:

Husker ikke at vi har hatt skikkelig bomkjøp, annet enn at vi har knapt brukt fleecepleddene vi fikk, purelan fikk jeg heldigvis aldri bruk for heller. Velourklær og fleeceklær bruker vi lite, men det er fordi vi har røytebikkjer + at jeg ikke er glad i fleecestoff. :p Vi kjøpte en sengekant da, den brukte jeg noe etter at han ble ganske stor da han en periode vekte seg selv ved å kræsje i sprinklene, men den er for tykk og klumpete - og anbefales ikke å ha slikt til de små uansett. Fjerna den raskt igjen ... Signerer også de som sier at hette og bukser med fot er hat, men sistnevnte vet jeg mange liker. :p Jeg tror det kan funke til vinterbaby da, for da trer jeg sokker utapå buksefoten. Sokkene sitter da dønn fast og de små føttene holder seg gode og varme. Med baby født juni i fjor, til en ekstremt varm sommer, så var ikke det særlig greit med dobbelt lag.


Ja, jeg anbefaler forresten å kjøpe sånn stor tykk gymmatte, gjør gulvtiden triveligere for både liten og stor. :) Godt med en matte med stor plass + god tykkelse, særlig mtp årstiden disse kommer til verden i.
 
Kanskje dere finner noen fine arveklenodium som seng eller vugge, og eventuelt gammelt strikketøy og vognposer? Så lenge det kan vaskes skikkelig kan det godt brukes igjen :) Når jeg fikk mitt første barn fikk jeg en stor solid kurv som dagseng, den hadde en gang vært barnevognkurven som min bestemor og hennes søsken sov i for over 100 år siden :D

Men en del ting bør kjøpes nytt, som f eks madrasser. Bilstol bør kjøpes nytt, hvis dere skal ha flere barn er det ikke mye vits å kjøpe noe brukt uansett, for da er det ikke sikkert levetiden holder til deres neste barn med en brukt stol.

Det e så koselig etter som tiden i svangerskapet går her inne, for da kommer det mange utstyrsinnlegg :D

Helt enig i at det er kjempestas med gamle arveklenodium. Jeg håper vi finner noe slikt. Er ikke like ivrig på 90-talls vogn, seng osv. Vi får se hva som dukker opp:joyful: Skal i alle fall følge med her, for vi trenger helt klart mange ting, og det er en ordentlig jungel av barneutstyr:dead::D
 
Hehe jeg elsket de buksene med fot på, fikk ikke nok av det! :p lille babyen var alltid kald på føttene, og hadde så chunky legger at ingen sokker satt på :hilarious:

Jeg elsket å slike bukser til dattera mi. Sokkene bare falt av hele tiden. Så da var slike bukser perfekte
 
Jeg elsket å slike bukser til dattera mi. Sokkene bare falt av hele tiden. Så da var slike bukser perfekte
Jepp,kjekt for de med kalde føtter :p
 
Her er det jeg vet til nå jeg må ha:

Sengekant
Nest
2 x vognpose I ull til søskenvogna
Søskenvogn
Elastisk bæresjal til nyfødt
Ulldress I 50 og 56
Ullinnlegg til ammebh + ammebh
Pute til babystol
Uro til nye baby sin seng
Tilleggskamera til babycall
Få noen til å strikke babyteppe og hentesett

Resten tror jeg at vi har fra sist :) klær har vi mye kjønnsnøytrale så spiller ingen rolle hva det blir :)
 
Vi har tittet litt på vogn i dag, klarte ikke å dy oss når vi gikk forbi.
Tror det blir Emmaljunga nxt90 :) Kanskje...

Bestevenninna mi har den og jeg forelska meg helt i den. Så jeg har bestemt at vi skal ha den :rolleyes:
 
Vi har tittet litt på vogn i dag, klarte ikke å dy oss når vi gikk forbi.
Tror det blir Emmaljunga nxt90 :) Kanskje...
Vi har faktisk bestilt ny vogn idag, søskenvogn :rolleyes::D
 
I dag har jeg bestilt bbhugme gravidpute fra Babybanden, i euctalyptus. :) Takk for tipset, Vil ha en til!
 
Er opphørssalg på en barnebutikk i Trondheim med 20% på alt Emmaljunga og 30-70% på resten. Ble jaggu handla vogn i dag ettersom det var ett par tusen å spare! Heldigvis hadde de igjen favoritten, Emmaljunga NXT90 outdoor timber :Heartred Tidlig å handle, men tenker at vi sannsynligvis får bruk for den på ett tidspunkt uansett:)
 
Er opphørssalg på en barnebutikk i Trondheim med 20% på alt Emmaljunga og 30-70% på resten. Ble jaggu handla vogn i dag ettersom det var ett par tusen å spare! Heldigvis hadde de igjen favoritten, Emmaljunga NXT90 outdoor timber :Heartred Tidlig å handle, men tenker at vi sannsynligvis får bruk for den på ett tidspunkt uansett:)
Tenkte å ta turen innom selv, er det fortsatt endel varer igjen??
 
Tenkte å ta turen innom selv, er det fortsatt endel varer igjen??

Vi var der på lørdag, da sa de at det de hadde igjen av vogner bare var 1/3 av det de hadde før de startet salget på torsdag. Var fortsatt mye igjen i butikken da vi var der, men ville nok ikke drøyd det alt for lenge
 
Vi var der på lørdag, da sa de at det de hadde igjen av vogner bare var 1/3 av det de hadde før de startet salget på torsdag. Var fortsatt mye igjen i butikken da vi var der, men ville nok ikke drøyd det alt for lenge
Da blir det nok en tur dit i morgen, får dra med meg samboeren etter jobb! Takk for svar, og glad du fant deg vogn. :happy:
 
Vi har det meste fra storebror, men må ha bilstolpose, tripptrapp, bæresjal og småtterier :)
 
Vi lånte endel til første som vi må levere tilbake, så trenger bilstol, tripp trapp og nyfødtsete, bedside seng pluss sikkert noe til.
 
Back
Topp