Utstyrstråden

Vi trodde vi hadde alt..
Helt til vi fant ut at vi venter tvillinger.
Nå må vi til og med ha ny bil. En vi kan få tre barneseter i der bak..
 
Last edited:
Vi må kjøpe absolutt alt, har ingenting. Jeg var egentlig ferdig med å få barn etter minstemann på 7 år, så solgte og gav bort alt :p

Så fikk jeg ny kjæreste som ikke hadde barn fra før, og tankene om baby kom på nytt etterhvert.

Vi kjøpte oss ny bil nå nettopp da vi trengte større plass, så den største utgiften har vi heldigvis gjort unna :)

Blir nok å kjøpe en god del brukt da det ser helt nytt ut og det er mye penger å spare. Blir nok å få en del fra besteforeldrene også kjenner jeg de rett ;)
 
Har en del fra før men tørr ikke kjøpe noe før TUL. Jeg er så redd for at det ikke skal være noe liv i magen.

Men gleder meg veldig til å eventuelt handle litt småting❤️
 
Har det meste etter han vi har på 10 måneder. Må evt ha noen jenteklær om det blir jente. Og kanskje en søskenvogn og en bæresele.

Beste kjøping ting vi har fra første:
Ammepute, cozyfix
Nyfødt setet til tripp trapp stolen
Tynne ullklær
Babynestet i vugga
Babygym

Ting jeg ikke anbefaler:
Hettedresser/gensere. Som en skrev over her er bare hetter i veien.
Bukser med bein i
Vær obs på luer. Finnes så mange typer som bare sklir ned i øynene.
Sko trengs ikke før de kan gå
Signeres den! Hettegensere og bukser med fot på! Kjempedumt
Hehe jeg elsket de buksene med fot på, fikk ikke nok av det! :p lille babyen var alltid kald på føttene, og hadde så chunky legger at ingen sokker satt på :hilarious:
 
Hehe jeg elsket de buksene med fot på, fikk ikke nok av det! :p lille babyen var alltid kald på føttene, og hadde så chunky legger at ingen sokker satt på :hilarious:

Vi har vel alle ulike erfaringer. Sikkert greit for å holde varmen, men blir jo for smått med engang :confused013
 
Vi trenger alt siden dette er første, inkludert ny bil har stor hund og buret tar jo hele bagasjen!

Bilen er vi på jakt etter nå, ikke så lett å finne en med stort nok bagasjerom, tar imot tips om noen har samme erfaring?

Ellers har jeg kjøpt en body. Måtte bare kjøpe noe. Resten venter vi med til etter oul ☺️
 
Vi har ingenting, da dette er første for oss :) Men får helt sikkert låne en hel del av svigerinnen min som fikk i fjor, pluss at mamma allerede har funnet frem alt av barneklær fra jeg var liten. Så får jo satse på en jente, så vi kan bruke alt av klærne derfra og ikke bare bodyer :happy: Burde kanskje skaffe oss ny bil også, men det er ikke på noen prioriteringsliste. Vi har en golf nå, og den har overraskende god plass.
 
Vi har det meste etter eldstemann, men det er noen småting jeg kunne tenke meg, bl.a. bæresjal. Og så blir det sikkert litt nye klær, særlig hvis det skulle vise seg å være jente :)

Vi trenger alt siden dette er første, inkludert ny bil har stor hund og buret tar jo hele bagasjen!

Bilen er vi på jakt etter nå, ikke så lett å finne en med stort nok bagasjerom, tar imot tips om noen har samme erfaring?
Vet ikke hvor stor hund dere har, men da vi fikk førstemann hadde vi boxer, og fikk plass til både bilbur og bugaboo buffalo i Skoda octavia :) (tror kanskje vi måtte ha bagdelen til vognen inni bilen, men husker ikke helt).
 
Vet ikke hvor stor hund dere har, men da vi fikk førstemann hadde vi boxer, og fikk plass til både bilbur og bugaboo buffalo i Skoda octavia :) (tror kanskje vi måtte ha bagdelen til vognen inni bilen, men husker ikke helt).

Vi har en labrador på 35 kg. Ser litt på SUV, men klarer ikke å bli enige :happy090
 
Har det meste etter 2 åringen. Men skal kjøpe bilstolpose siden babyen kommer på vinteren og ny babybilstol. Blir sikkert noen nye klær også dersom det blir jente:)
 
Vi har en labrador på 35 kg. Ser litt på SUV, men klarer ikke å bli enige :happy090
Jeg anbefaler generelt ikke suv fordi denne biltypen som regel har liten plass mellom baksetene og forsetene. Så det vil si at man må ha forsetene kjørt godt frem for å få plass til bakovervendt bilstol, spesielt stol nr 2! Kommer selvfølgelig an på hvor lang dere er i beina da :)

Vil heller anbefale en av de større stasjonsvognene da, Mondeo eller octavia f eks.
Vi skal ha flerbruksbil for å få optimalt med plass til tre barn og hund, typen som har tredelt baksete. Da får vi også så stort bagasjerom at det vil gi plass til mye bagasje i tillegg til hundeburet. Vi er foreløpig uten hund og skal få en som er litt mindre enn deres, men den forrige hunden vi hadde var så stor og vi gidder ikke bytte ut bilburet :p
 
Jeg anbefaler generelt ikke suv fordi denne biltypen som regel har liten plass mellom baksetene og forsetene. Så det vil si at man må ha forsetene kjørt godt frem for å få plass til bakovervendt bilstol, spesielt stol nr 2! Kommer selvfølgelig an på hvor lang dere er i beina da :)

Vil heller anbefale en av de større stasjonsvognene da, Mondeo eller octavia f eks.
Vi skal ha flerbruksbil for å få optimalt med plass til tre barn og hund, typen som har tredelt baksete. Da får vi også så stort bagasjerom at det vil gi plass til mye bagasje i tillegg til hundeburet. Vi er foreløpig uten hund og skal få en som er litt mindre enn deres, men den forrige hunden vi hadde var så stor og vi gidder ikke bytte ut bilburet :p

Er det vi begynner å innse etter å ha vært flere steder og sett på flere ulike i går og i dag. Godt vi har god tid sier jeg bare :)
Tusen takk for tips!
 
Er det vi begynner å innse etter å ha vært flere steder og sett på flere ulike i går og i dag. Godt vi har god tid sier jeg bare :)
Tusen takk for tips!
Et annet tips er at når dere prøver bil, hiv inn hunden og barnevogna og bilstolen! :p hvis dere ikke har kjøpt enda får dere låne hos forhandlere for å prøve i bilen, gull verdt for å se om det går :hilarious:
 
Et annet tips er at når dere prøver bil, hiv inn hunden og barnevogna og bilstolen! :p hvis dere ikke har kjøpt enda får dere låne hos forhandlere for å prøve i bilen, gull verdt for å se om det går :hilarious:

Det er lurt, vi har prøvd med buret og en stor koffert i den jeg ønska meg bare for å få følelsen av plassen. Men den blir det ikke lenger :shifty: :happy090
Får sjekke ut de du nevnte og typ Citröen picasso neste uke.
 
P
Det er lurt, vi har prøvd med buret og en stor koffert i den jeg ønska meg bare for å få følelsen av plassen. Men den blir det ikke lenger :shifty: :happy090
Får sjekke ut de du nevnte og typ Citröen picasso neste uke.
Picasso er i hvert fall romslig og god tel komboen barn og hund :D
 
Vi mangler ALT!:hilarious: Vårt første barn. Kjæresten mener vi kommer til å finne mye av det vi trenger på gården(ting etter hans søsken), men det er tross alt 24 år siden hans minste søster ble født... Jeg kommer nok til å stå hardt på at vi bør kjøpe det aller meste nytt/arve fra noen som har fått barn i nyere tid. Gleder meg til å begynne innkjøp, og kommer til å behøve masse tips! Har ikke peiling på det å ha barn i hus:dummy: Her blir det ikke handlet noe før etter OUL(er planenen):)
 
Vi mangler ALT!:hilarious: Vårt første barn. Kjæresten mener vi kommer til å finne mye av det vi trenger på gården(ting etter hans søsken), men det er tross alt 24 år siden hans minste søster ble født... Jeg kommer nok til å stå hardt på at vi bør kjøpe det aller meste nytt/arve fra noen som har fått barn i nyere tid. Gleder meg til å begynne innkjøp, og kommer til å behøve masse tips! Har ikke peiling på det å ha barn i hus:dummy: Her blir det ikke handlet noe før etter OUL(er planenen):)
Kanskje dere finner noen fine arveklenodium som seng eller vugge, og eventuelt gammelt strikketøy og vognposer? Så lenge det kan vaskes skikkelig kan det godt brukes igjen :) Når jeg fikk mitt første barn fikk jeg en stor solid kurv som dagseng, den hadde en gang vært barnevognkurven som min bestemor og hennes søsken sov i for over 100 år siden :D

Men en del ting bør kjøpes nytt, som f eks madrasser. Bilstol bør kjøpes nytt, hvis dere skal ha flere barn er det ikke mye vits å kjøpe noe brukt uansett, for da er det ikke sikkert levetiden holder til deres neste barn med en brukt stol.

Det e så koselig etter som tiden i svangerskapet går her inne, for da kommer det mange utstyrsinnlegg :D
 
Vi har nok det meste etter sønnen vår på ett år. Men vi trenger en seng til og litt varmere klær til nyfødt (da sønnen vår ble født var det 30 varmegrader:joyful:). Og bilstolpose. Tenker også på å kjøpe søskenvogn og har begynt å se på Bugaboo donkey.
Jeg gleder meg også til å prøve slyngevuggen fra Natures Sway til dagsoving. Vi kjøpte denne litt sent til sønnen vår.
 
Kjente umiddelbart etter positiv test at jeg fikk en trang til å sjekke nettbutikker og kjøpe/selgegrupper etter de vi trenger :hilarious: har hatt ekstrem trang til nesting i de tidligere svangerskapene, beste måten å slappe av på :rolleyes:
 
Back
Topp