Utstyrstråden

Fossjinta

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Januarlykke 2020
Oktobergull 2022
Det er fortsatt litt tidlig å begynne med innkjøp, men jeg er en person som elsker å planlegge, skrive lister og søke etter klær og utstyr for å finne best mulig pris :)

Har du allerede kjøpt noe til nurket i magen? Eller lengter du etter å starte?

Hva tenker du er nødvendig å kjøpe først, hva ønsker du deg, har du vært gravid før? Hva ble ikke brukt? Og har du mye etter andre barn?
 
Dette har jeg:
Mye klær fra de to andre barna mine
Ammepute
Brystpumpe
Ammeinnlegg i ull
Sengetøy
Sengekant/himmel
Dundyne til vogn og seng
Bilstolpose fra voksi
EasyGrow vognpose
Tepper
Babycall med video
Bæresele

Er det jeg kommer på i farta ☺️
Mangler store ting som:

Vogn
Bilstol
Seng
Badebalje
Vippestol
Babynest
 
Dette er hva du IKKE trenger etter min mening:
- Gensere med hette fram til ungen kan gå (helt idiotisk da hetta bare er i veien!)
- Kjoler er bare teit (greit i selskap), men bare plagsomt i hverdagen når du skal bære ungen osv. Den blir bare krølla opp til under armhulene på babyen.
- bukser med føtter (de vokser fort ut av buksene pga føttene på buksa fort blir for små, men buksen kunne egentlig passet mye lenger hadde den ikke hatt føtter)

Vi har allerede en datter, så har det meste vi trenger etter henne. Får vi en gutt, kjøper jeg inn litt «gutteklær». Og så syr jeg en sengeslange og lager en uro med guttefarger. Tenker også å strikke masse tøy til babyen, lærte meg ikke å strikke ordentlig før i år og har lite strikket tøy for 0-18 mnd.

Ellers er det noen ting vi trenger fordi med dattera lånte vi det av noen andre, men nå vil vi kjøpe inn selv siden vi skal ha flere barn:
- ammepute (cozyfix!)
- vevd bæresjal
- newborn seat til tripp trapp stol
- bedside crib
- bbhugme som gravid pute (den er ræva å bruke som ammepute, alt for myk!)
- babynest (hadde ikke med første, og savnet en slik veldig)
- vippestol


Ikke kjøpt noe til babyen i magen, men gleder meg til det. Har allerede strikket ferdig hentesett og en romper da :yuck:
 
Det eneste jeg mangler til den lille spiren er;
  • Madrass 40x90
  • Madrass 60x120
  • Sprinkelseng (mulig nr1 fortsatt sover i sin, 15 mnd mellom)
  • Bilstol
  • Babynest
  • Babycall
  • Bytte fra enkel til søskenvogn
  • Tripp trapp stol
  • Litt rosa/lilla klær om det blir jente
Resten har vi, da lillemann er 6,5mnd nå:Heartblue

Kommer til å kjøpe en ting hver lønning slik at ventetiden ikke blir så altfor lang:Heartred evt klær fra oul
 
Vi trenger egentlig INGENTING:hilarious:
har alt etter jenta på 2.5 år og jeg får klaus om vi får et eneste kosedyr til:hilarious:
Større hus hadde vært kjekt da..


Beste kjøpet jeg gjorde med henne var BBhugme pute, hadde ingen bekkensmerter når jeg sov med den, men hadde vondt med engang om jeg ikke brukte den en natt, fra ca 20 uker på vei. Og Caboo close bæresele, den skal jeg ha med på føden neste gang.
 
Last edited:
Jeg har ikke kjøpt inn noe enda, er bare 5 + 3. Kommer ikke til å kjøpe inn noe før etter TUL, og ingen store ting før etter OUL.

Vi har noen ting etter førstemann, men har solgt eller gitt bort det aller meste, fordi vi egentlig ikke planla å få flere.

Jeg lyttet til råd og kjøpte bare inn det aller mest nødvendige med førstemann. Det var feil for oss – vi endte opp med å trenge ALT jeg hadde notert på innkjøpslisten og kunne like gjerne kjøpt inn alt på forhånd. :D I stedet måtte mannen min fly på senteret nesten hver kveld etter jobb. :p

Derfor tenker jeg å handle inn ALT før fødselen denne gangen. Kommer til å bruke innkjøpslisten til førstemann, men prøve noen nye merker osv. Derfor er det kjempefint med tips her inne! :)
 
Jeg har tenkt å snylte på alt etter min søster og svigerinne. De fikk alt etter våre unger så nå tenker jeg og hente ting tilbake. Har fått nedside Crib allerede. Så satser på at jeg får vogn ect også. Hvis ikke sa en venninne at hun hadde en vogn. Prøver å gjøre denne ungen litt lavkost.
 
Jeg har solgt alt etter gutta mine, så må kjøpe alt nytt. (Håper jeg finner det meste på Finn:angelic:)
 
Vi har det aller meste etter kommende storesøster tror jeg. Er nok ikke mye utenom vi kommer til å trenge hvertfall :)
 
Her blir det meste nytt, - og vi trenger alt! Da jeg var en ung mor for 11 år siden handla jeg alt brukt pga økonomien. Nå er heldigvis den bedre og lillefrø i magen er min samboers første, så vi gleder oss til å gå i butikken for å prøve oss frem til hva vi vil ha.
 
Vi har det meste vi trenger, men litt nye innkjøp blir det vel :p
Vi skal ha en god meh dai, flere tøybleier i nyfødtstørrelse og bærejaķke til meg :D alt kan godt kjøpes brukt også, så lenge jeg finner tak i det jeg vil ha :smug:
Vi må forsåvidt også kjøpe inn klær i nyfødtstørrelsene igjen, for det har vi faktisk ikke tatt vare på :rolleyes:
 
Vi trenger ALT, ettersom dette (forhåpentligvis) blir vår 1. :p <3
Det eneste vi har kjøpt er en nattlampe, den fant vi på en ferietur for noen år siden og var for perfekt til at vi kunne gå forbi :p
Tør ikke kjøpe noe enda, men har begynt å spare og håper virkelig denne sitter og at vi kan starte innkjøp etterhvert <3
 
Har ikke igjen noe fra jentene.
Men svigermor shoppet i februar og har lagret det til vi skulle klare det igjen.
Seng
Lekegrind
Masse klær

Så det er en start :)
 
Har det meste etter han vi har på 10 måneder. Må evt ha noen jenteklær om det blir jente. Og kanskje en søskenvogn og en bæresele.

Beste kjøping ting vi har fra første:
Ammepute, cozyfix
Nyfødt setet til tripp trapp stolen
Tynne ullklær
Babynestet i vugga
Babygym

Ting jeg ikke anbefaler:
Hettedresser/gensere. Som en skrev over her er bare hetter i veien.
Bukser med bein i
Vær obs på luer. Finnes så mange typer som bare sklir ned i øynene.
Sko trengs ikke før de kan gå
 
Dette er hva du IKKE trenger etter min mening:
- Gensere med hette fram til ungen kan gå (helt idiotisk da hetta bare er i veien!)
- Kjoler er bare teit (greit i selskap), men bare plagsomt i hverdagen når du skal bære ungen osv. Den blir bare krølla opp til under armhulene på babyen.
- bukser med føtter (de vokser fort ut av buksene pga føttene på buksa fort blir for små, men buksen kunne egentlig passet mye lenger hadde den ikke hatt føtter)

Vi har allerede en datter, så har det meste vi trenger etter henne. Får vi en gutt, kjøper jeg inn litt «gutteklær». Og så syr jeg en sengeslange og lager en uro med guttefarger. Tenker også å strikke masse tøy til babyen, lærte meg ikke å strikke ordentlig før i år og har lite strikket tøy for 0-18 mnd.

Ellers er det noen ting vi trenger fordi med dattera lånte vi det av noen andre, men nå vil vi kjøpe inn selv siden vi skal ha flere barn:
- ammepute (cozyfix!)
- vevd bæresjal
- newborn seat til tripp trapp stol
- bedside crib
- bbhugme som gravid pute (den er ræva å bruke som ammepute, alt for myk!)
- babynest (hadde ikke med første, og savnet en slik veldig)
- vippestol


Ikke kjøpt noe til babyen i magen, men gleder meg til det. Har allerede strikket ferdig hentesett og en romper da :yuck:


Signeres den! Hettegensere og bukser med fot på! Kjempedumt
 
Søsteren min har nett hatt ei jenta. Og eg har hatt to gutter og søsteren min en gutt. Så klær tror eg vi har myye av :) utstyr er jeg usikker på hva vi skal kjøpe nytt og ka vi vil bruke av det vi har. Denne står i stuen min, har ikke orket å bære den på lofte etter søsteren min leverte den tilbake :hilarious: mulig den bare blir stående te januar og :joyful:
 

Vedlegg

  • CAA51C21-BE67-45CF-BD6F-4D09927C0438.jpeg
    CAA51C21-BE67-45CF-BD6F-4D09927C0438.jpeg
    29,2 KB · Visninger: 24
Har foreløpig bare gått helt amok på klær! Vet jo ikke kjønn, men likevel handlet inn :hilarious: noe jenteklær, men mest gutteklær, så vi får satse på gutt :hilarious: Klarte bare ikke la være..
 
Vi har det aller meste fra storesøster. Klærne kommer imidlertid ikke til å passe etter sesong, siden hun ble født i mai. Vi arver mye, men de barna vi arver etter, er også født på vår og sommer, så det blir nok litt klesinnkjøp.

Det eneste jeg vet at jeg vil unne meg denne gangen er en bbhugme ammepute (den lille, som ikke er gravidpute). Jeg prøvde en på helsestasjonen sist, og den er perfekt for nyfødt baby og mine bittesmå pupper.
 
Her blir nok alt nytt, da dette er nr 1.:)
Min storeøster fikk sistemann for 6 år siden, så hun har kvittet seg med alt :sorry:
 
Back
Topp