:) Utstyrstråd - bilder

De har også emmaljunga i Drammen , på Gerd T Martinsen :)

Vi fikk vite at vi venter en liten gutt i går <3

Etter OUL i går tok vi oss en tur innom flere babybutikker for å kikke på vogn, snarere finne ut hvilken farge og modell fra Emmaljunga vi liker begge to. Jeg vil ha en litt snerten, lett vogn (City dou) og min samboer en "skikkelig" Mondial med det tyngste understellet :P Så vogn fikk vi ikke kjøpt som planlagt men pga bestillingstid må vi snart bestemme oss.

Men litt shopping ble det selvsagt allikevel da vi var i storbyen. Selv om jeg feiget ut da vi så på babyklær, den delen blir
vanskelig tror jeg :p

Vis vedlegget 46092
Så søt balje!! Hvor er den fra ??:)

Vi også har tenkt og fra pris på emmajunga vogn i Sverige :) veldig spent på om det er mye å spare

Du sparer ikke så mye på selve vogna, kanskje 1-2000 kr pga sverige har jo SEK, men det koster jo å kjøre også. En får ikke % trekk på emmaljunga vogner, er ingen forhandlere om har lov å gi det. Det vi vil spare penger på er alt ekstra utstyret, som bilstolen, basen,adapteret til vogna, stelleveska osv.

jeg savner faktisk en app som har oversikt over utstyr man trenger til babyen, som man kan huke av og notere hva man har kjøpt ol... Hvorfor har ingen tenkt på det før? :P

jeg savner faktisk en app som har oversikt over utstyr man trenger til babyen, som man kan huke av og notere hva man har kjøpt ol... Hvorfor har ingen tenkt på det før? :p

Du finner mangen nettsider hvor det står de mest nødvendige tingene og klærne, så kan du bare skrive ned å huke av i en bok/lapp ;)

Jeg og mannen bruker Wunderlist, vi har laget en egen babyliste hvor vi har skrevet inn alt vi trenger til babyen. Vi har begge tilgang på den og kan se lett hvilke ting som er "ticket" av og hvilke vi fremdeles har igjen å kjøpe. Veldig praktisk :)

Da har jeg fått tilbudet fra Sverige, dette kan jeg få for 17 000 SEK (16048 NOK) + at vi får en gratis overnatting på hotell, the big questions is; go for it or not? :p

185953.jpg

198266.jpg

198086.jpg

198314.jpg

191008.jpg

153190.jpg
153193.jpg

images

Lekkert ja, men mye penger :p

Nå koster jo vogna ca 9000 alene, synes du får mye for pengene jeg :)

Selve vogna med understellet koster 9290 SEK. Spm. er jo om det er verdt turen. Tenker at finner jeg stellebord osv så er jo det også billigere i sverige å kan spare på det, pluss at jeg og mannen får oss en tur vekk. Nå har jeg ikke funnet ut hvor mye alt dette koster i Norge...

Edit: slik jeg har reknet det ut å følgt emmaljunga`s prisliste, sparer vi knappe 1000 spenn....koster jo mye mer i reise

Last edited:
Vil bare si at emmaljunga sitt sete er veldig bra. Vi har det. Lite og fint. Barnet "knekker" heller ikke nakken oppi der. (Altså at hode virker litt fremmover bøyd.) noe bekjente har opplevd med maxi cosi.

Ja, har lurt på erfaringer om setet. Når jeg googler så finner jeg bare noe gammel fra 2009, blant annet en test der den fikk trykkarakter??

Så fant jeg bilde av stellekommoden vi har lyst på :D 2049097ce2cb38b5382391327770717f-image.jpeg

Synes det var masse for 16000kr, masse dyre ting. Barnevogn, stelleveske og bilstoler er dyrt. Synes du skal gå for det, er jo også kjekt å få en kjærestetur med på kjøpet. Er jo litt viktig med litt kjærestetid også før det kommer en liten til ;)

Synes det var masse for 16000kr, masse dyre ting. Barnevogn, stelleveske og bilstoler er dyrt. Synes du skal gå for det, er jo også kjekt å få en kjærestetur med på kjøpet. Er jo litt viktig med litt kjærestetid også før det kommer en liten til ;)

Tenker å dra inn på den lokale butikken her som selger Emmaljunga slik at jeg får et prisoverslag fra de, i tillegg til at vi har funnet stellekommoden vi likte der, om det er mulig med et kupp :)

Back
Topp