UNN Tromsø pikene

Ingen? :p UL i morgen…
Hei ☺️
Ikke erfaring med dobbeltstimulering, men har nylig hatt innsett i naturlig syklus med et 5 dagers blasto egg (fryseforsøk) Hadde 2 egg på frys etter forsøksrunde 2, men kun det ene av de to som overlevde opptining. Så nå er det bare å vente tålmodig og krysse fingrene for at denne fester segHadde vært den fineste julegaven ❤️ Hvordan gikk det på UL?

Hei ☺️
Ikke erfaring med dobbeltstimulering, men har nylig hatt innsett i naturlig syklus med et 5 dagers blasto egg (fryseforsøk) Hadde 2 egg på frys etter forsøksrunde 2, men kun det ene av de to som overlevde opptining. Så nå er det bare å vente tålmodig og krysse fingrene for at denne fester segHadde vært den fineste julegaven ❤️ Hvordan gikk det på UL?
Får håpe alt går bra å at det blir baby ❤️ Her gikk forsøket i dass gitt… privatklinikk neste

Noen som vet når de stenger for julen, og når de åpner igjen etter jul? Evnt mer konkret når kan første innsett skje etter nyttår?

Hei og overstått jul til dere alle.
Har noen her vært behandlet for polypp, at det kan være en årsak til at egget ikke vil feste seg? Jeg skal nå på videre utredning for en liten polypp de så før insett i forsøk 1 nå da forsøk nr 2 med et insett med fersk ble negativt og egget på frys (blasto) også endte i negativt resultat
(Siden den polyppen var liten valgte de å ikke gjøre noe med den der og da).
Jeg har nå bare et forsøk igjen i det offentlige og vurderer og om jeg skal få satt inn 2 egg neste runde om jeg er heldig å får ut like mange som de 2 forsøkene jeg har bak meg. Og om jeg i tilegg er heldig å får noen på frys er det en super bonus.
Noen som har vært i lignede situasjon? Ble du/dere gravide etter fjerning av polypp? Vet jeg må være positiv, men etter 3 insett og bare negativt resultat blir den positive tankegangen litt fjern for meg. Kjenner jeg sliter mer og mer med abort avgjørelsen jeg og min samboer tok for snart 10 år tilbake. Nå er jeg redd jeg ikke blir gravid igjen. Hadde hvertfall aldri trudd det skulle bli så vanskelig når vi vet at vi har blitt gravide 1 gang sammen. Sist ble jeg det på 123. Var ikke planlagt og vi var heller ikke klar for å ta imot en liten en som vi er nå. Huff.. Vet jeg ikke skal bebreide meg selv for valget vi tok da, men er sårt når man så inderlig ønsker seg en liten en og menstruasjonen møter opp gang på gang. Den er den siste jeg ønsker besøk av nå for tiden. Og bare tanken på at jeg må gjennom nok en runde med alle de sprøytene... Huff. Men jeg kan jo ikke gi opp drømmen!
Alle gode ting er 3

Last edited:
Hei! Få å se om det er flere som er under utredning/behandling ved UNN akkuratt nå? Vi startet utredning i lokalsykehus i mai og forhåpentlig er alle ting og blodprøver på plass nå. De har henvist oss til Tromsø pga azoospermi og neste steg er vel å se med punksjon om det er levende sperm i gjen i pungen.... så spent hvor rask vi få time og videre utredning/kom i gang med behandling i Tromsø!
Kjempe vanskelig å være talmodig :( Hvordan har dere gjort det med sykemelding/egenmelding når dere skulle til Tromsø? Har dere informert arbeidsgiveren om behandlingen og at det blir mer fravær? Jobber turnus og helgevakter og er usikkert hva jeg skal sier til kolleger og leder.

Hei! Helt ny på alle slags baby- og mammaforumer, men skal altså i gang med IVF i Tromsø. Blir 40 i april, så fikk beskjed fra gyn lokalt om at jeg prioriteres. Vi har prøvd aktivt lenge, og etter tre måneder med Letrazol har jeg fått normal eggløsning igjen. Alt bra på hans kant. Veldig spent på dette!

Håper IVF ikke blir nødvendig for oss, vi skal prøve fram til vi får time, og jeg er på dag 21 nå og har en sånn rar følelse i kroppen av at jeg ER gravid. Hadde eggløsning på dag 14, var til UL ifb henvisning videre på dag 17 og hadde 13 mm livmorslimhinne og gode forhold. De kunne ikke utelukke graviditet, så krysser fingrene.

Men om det blir IVF er det mye hodet prøver å forberede seg på: Er det noen andre som bor et stykke unna? Hvor lenge må man regne med å være borte fra jobb ifb uthenting og innsett? Er uthentinga smertefull?

Hei! Helt ny på alle slags baby- og mammaforumer, men skal altså i gang med IVF i Tromsø. Blir 40 i april, så fikk beskjed fra gyn lokalt om at jeg prioriteres. Vi har prøvd aktivt lenge, og etter tre måneder med Letrazol har jeg fått normal eggløsning igjen. Alt bra på hans kant. Veldig spent på dette!

Håper IVF ikke blir nødvendig for oss, vi skal prøve fram til vi får time, og jeg er på dag 21 nå og har en sånn rar følelse i kroppen av at jeg ER gravid. Hadde eggløsning på dag 14, var til UL ifb henvisning videre på dag 17 og hadde 13 mm livmorslimhinne og gode forhold. De kunne ikke utelukke graviditet, så krysser fingrene.

Men om det blir IVF er det mye hodet prøver å forberede seg på: Er det noen andre som bor et stykke unna? Hvor lenge må man regne med å være borte fra jobb ifb uthenting og innsett? Er uthentinga smertefull?
Dette er meg (nå med brukerprofil!)

Oiii håper at dere er heldige og ikke må til Tromsø for ivf 1984håp. Krysser fingrene at du er gravid! Vi har endelig fått time ved Unn neste tirsdag til samtale. Er kjempe spent hva tid vi endelig kommer i gang! Har bestemt meg at jeg gi beskjed til nærmeste leder at det blir en del fravær når vi starter. så vurderer jeg underveis hvordan formen er om jeg også forteller noen kollegaer.... googlet meg fram: det blir iallefall dagen før uthenting av egg at man får sykmelding og hvis de setter inn i samme syklus altså 2 dager isj etter uthenting med reise vei og sånn kommer jeg til å spørre om sykmelding inntil da. Noen som vet mer som har vært gjennom dette? Hvordan har det vært med pasientreise? Dekker de pasienthotell i Unn?

Oiii håper at dere er heldige og ikke må til Tromsø for ivf 1984håp. Krysser fingrene at du er gravid! Vi har endelig fått time ved Unn neste tirsdag til samtale. Er kjempe spent hva tid vi endelig kommer i gang! Har bestemt meg at jeg gi beskjed til nærmeste leder at det blir en del fravær når vi starter. så vurderer jeg underveis hvordan formen er om jeg også forteller noen kollegaer.... googlet meg fram: det blir iallefall dagen før uthenting av egg at man får sykmelding og hvis de setter inn i samme syklus altså 2 dager isj etter uthenting med reise vei og sånn kommer jeg til å spørre om sykmelding inntil da. Noen som vet mer som har vært gjennom dette? Hvordan har det vært med pasientreise? Dekker de pasienthotell i Unn?
Hei!
Takk skal du ha <3 Tok tidligtest i dag, og den var negativ Har fått brev fra UNN og skal ta en del blodprøver på dag 2-3 i syklus aller først. Måtte du også det?

Masse lykke til med samtale, satser på at du får svar på alle spørsmål der også. Ifølge info på UNN sine nettsider får du dekt pasientreiser og opphold og sykemelding for oppholdet hvis du ikke bor nært, men mannen får ikke sykemelding, og maks ett døgn dekt.

Uff det var synd å høre at testen var negativ. Måtte ta hormon blodprøver i begynnelsen av syklus og så dag 14 eller sånn. Det var fastlegen som har ordner det i februar. Deretter fikk vi untersøkelse ved lokalsykehus i mai og så var det en haug med blodprøver som mannen min måte ta siden det ikke var spermier i sæd i det hele tatt. Det tok tid med gentesting etc over sommeren slik at jeg håper vi kommer nå endelig i gang med behandling.

Uff det var synd å høre at testen var negativ. Måtte ta hormon blodprøver i begynnelsen av syklus og så dag 14 eller sånn. Det var fastlegen som har ordner det i februar. Deretter fikk vi untersøkelse ved lokalsykehus i mai og så var det en haug med blodprøver som mannen min måte ta siden det ikke var spermier i sæd i det hele tatt. Det tok tid med gentesting etc over sommeren slik at jeg håper vi kommer nå endelig i gang med behandling.
Ja, i dag kom mensen for fullt, rart hvor mye følelser som kommer. Men vi fortsetter å prøve. Jeg tok også masse blodprøver (2. og 22. dag i syklus) under utredning for infertilitet, tidligere i år, men har blitt bedt om å ta nye prøver nå som de skal se på i Tromsø, så er satt opp til time der jeg bor nå på fredag. Om ikke annet fikk jeg tatt blodprøvene raskt, nå når mensen kom. Veldig glad syklusdag 2-3 ikke var i ei helg.

Kjenner ikke til situasjonen med lite sperm og gentesting, men må dere bruke sæddonor da? Eller henter de ut sperm fra ham og egg fra deg? Håper det blir en bra samtale for dere på tirsdag og at det ikke tar altfor lang tid før dere er i gang. Fortell gjerne hvordan det gikk og hvordan du føler du ble møtt der

Hei! Jeg har masse spørsmål da jeg blir henvist til Tromsø i disse dager. Tok det lang tid fra henvisningen ble sendt til du hørte noe? Jeg krysser også fingrene for at vi slipper, men prøver å forberede mentalt i tilfelle.

Masse lykke til både med prøving før og eventuelt besøk i Tromsø hvis det trengs! :Heartpink

Hei! Jeg har masse spørsmål da jeg blir henvist til Tromsø i disse dager. Tok det lang tid fra henvisningen ble sendt til du hørte noe? Jeg krysser også fingrene for at vi slipper, men prøver å forberede mentalt i tilfelle.

Masse lykke til både med prøving før og eventuelt besøk i Tromsø hvis det trengs! :Heartpink
Hei, og tusen takk ❤️ Jeg er nok like ny i dette som deg, og har ikke svar på så mye. Vi ble henvist i begynnelsen av september og to dager seinere sendte de brev fra Tromsø med et skjema (om egen helse) som samboer og jeg måtte fylle ut og en rekvisisjon på blodprøver som skulle tas på 2.-3. mensdag. Tok litt over ei uke for brevet å komme fram hit til distriktet

Har ennå ikke fått time i Tromsø, men snakket med ei dame på telefonen der, som sa at vi sikkert hørte noe når de fikk svar på blodprøvene. Svarene på prøvene sier vel noe om hva slags medisiner de vil at jeg skal ta før innsett, tipper jeg. Vi bor såpass langt unna at jeg tror vi får en videokonsultasjon først, men er ikke sikker, det var noe de sa i Kirkenes at Tromsø har pleid å gjøre.

(Jeg er allerede utredet for infertilitet i Kirkenes, så vi har blitt testet alle veier + HSG-røntgen og Letrozol i noen måneder. Jeg er 39, og fikk beskjed i Kirkenes om at jeg blir prioritert til IVF pga alder, så det er nok derfor det har gått såpass fort.)

Hei, og tusen takk ❤️ Jeg er nok like ny i dette som deg, og har ikke svar på så mye. Vi ble henvist i begynnelsen av september og to dager seinere sendte de brev fra Tromsø med et skjema (om egen helse) som samboer og jeg måtte fylle ut og en rekvisisjon på blodprøver som skulle tas på 2.-3. mensdag. Tok litt over ei uke for brevet å komme fram hit til distriktet

Har ennå ikke fått time i Tromsø, men snakket med ei dame på telefonen der, som sa at vi sikkert hørte noe når de fikk svar på blodprøvene. Svarene på prøvene sier vel noe om hva slags medisiner de vil at jeg skal ta før innsett, tipper jeg. Vi bor såpass langt unna at jeg tror vi får en videokonsultasjon først, men er ikke sikker, det var noe de sa i Kirkenes at Tromsø har pleid å gjøre.

(Jeg er allerede utredet for infertilitet i Kirkenes, så vi har blitt testet alle veier + HSG-røntgen og Letrozol i noen måneder. Jeg er 39, og fikk beskjed i Kirkenes om at jeg blir prioritert til IVF pga alder, så det er nok derfor det har gått såpass fort.)
Blir spennende å følge med deg da, selv om jeg krysser fingrene for at dere klarer naturlig!

Jeg regner med det kanskje tar litt lengre tid for oss da, tviler på at vi får noe prioritering siden jeg er litt yngre. Gynekologen har endelig funnet medisin som gir meg eggløsning, så krysser alt jeg har for at det går bra ila de neste månedene.

Jeg bor et godt stykke sør for Tromsø, så videokonsultasjon hørtes jo veldig bra ut. Håper de gjør det på oss også!

Blir spennende å følge med deg da, selv om jeg krysser fingrene for at dere klarer naturlig!

Jeg regner med det kanskje tar litt lengre tid for oss da, tviler på at vi får noe prioritering siden jeg er litt yngre. Gynekologen har endelig funnet medisin som gir meg eggløsning, så krysser alt jeg har for at det går bra ila de neste månedene.

Jeg bor et godt stykke sør for Tromsø, så videokonsultasjon hørtes jo veldig bra ut. Håper de gjør det på oss også!
Jeg har fått eggløsning naturlig igjen etter tre måneder med Letrozol, så det hadde jo vært fantastisk om vi fikk det til uten hjelp ❤️

Trodde jeg var gravid (og de kunne ikke utelukke det på ultralyd) da jeg ble henvist, men fikk mensen forrige uke, så har begynt å gi opp håpet litt. Vi har prøvd veldig lenge på egenhånd uten hell.

Får dere opp henvisning til IVF i Helsenorge? Jeg venter og venter, men lurer på om jeg venter forgjeves. Jeg er henvist til behandling, ikke utredning. Utredet hos privat gyn.

Back
Topp