UNN Tromsø pikene

Jeg skal ha frysinsett i slutten av september/begynnelsen på oktober. Har 2 på frys og bedt om å få sette inn begge siden dette er siste sjans offentlig. Tiden vil vise om de innvilger det ønsket da.
Spennende da. Skal starte forsøk nr 2 rundt samme tid. Men må gjennom ny runde med stimulering her da vi ikke fikk noen egg på frys. Krysser fingrene for at du får satt inn begge eggene. ❤️

Hei!
Har nå hatt vårt første IVF insett, men fikk spotting på dag 11 etter insett og har hatt lett blødning på dag 12 og 13 så her er alt håp ute for denne gangen. Er så lei meg. Hadde god magefølelse helt frem til blødningen kom. Hadde hørt at mensmurringer ikke trengte bety at tr var tilbake, men selv om jeg ikke har hatt "vanlig" blødning som jeg pleier ha ved menstruasjon (kun lett og spotting denne gangen). G-test kveld dag 12 var blendahvit og samme resultat på morgen urin dag 13. Festeblødning kan jeg ikke tenke kan kommer så sent? Satt inn et 8-delt egg på dag 3 etter uttak. Hadde 9 egg ut, men kun 2 som ble befruktet og delte seg. Egget jeg ikke fikk satt inn har jeg ikke fått noe info om i ettertid så regner med det ikke overlevde frem til dag 5.

Noen som vet hvor lenge man må vente på å starte på forsøk nr 2? Blir jo ny runde med stimulering her med mindre jeg har et egg på frys da som de har glemt å informere meg om
Hei
Sender min medfølelse til deg ❤❤ Vet hvor trist det er med mislykket forsøk. Jeg har hatt to IVF på UNN i 2021, og da måtte jeg ha en pausesyklus uten hormonbehandling før ny IVF. Så kunne heller ikke ha ny IVF-runde rett etter fryseforsøk pga. Utrogestanen jeg fikk selv om det var naturlig syklus. I min første IVF fikk jeg ingen embryoer på frys, trodde jeg skulle få beskjed, men hørte ingenting før jeg snakket med dem på tlf etter negativ test. Neste IVF fikk jeg noen på frys og da kom brevet ganske raskt etter dag 5. Så du kan nok gå ut i fra at det ikke ble noen frosne. Jeg gikk av litt forskjellige årsaker over til privatklinikk i Oslo i år. De ringte meg to ganger mellom uttak og innsett for å informere om utviklingen av embryoene og avtale innsett og fikk vite på dag 5 om det ble noen på frys, så følte meg absolutt mer informert der, men med den prisen det er så betaler man jo for servicen også. Forstår godt at det offentlige ikke har ressurser til å ringe så ofte, men det er bare litt kjedelig å ikke få vite om det ble noen på frys.
Masse lykke til på neste IVF ❤

Hei
Sender min medfølelse til deg ❤❤ Vet hvor trist det er med mislykket forsøk. Jeg har hatt to IVF på UNN i 2021, og da måtte jeg ha en pausesyklus uten hormonbehandling før ny IVF. Så kunne heller ikke ha ny IVF-runde rett etter fryseforsøk pga. Utrogestanen jeg fikk selv om det var naturlig syklus. I min første IVF fikk jeg ingen embryoer på frys, trodde jeg skulle få beskjed, men hørte ingenting før jeg snakket med dem på tlf etter negativ test. Neste IVF fikk jeg noen på frys og da kom brevet ganske raskt etter dag 5. Så du kan nok gå ut i fra at det ikke ble noen frosne. Jeg gikk av litt forskjellige årsaker over til privatklinikk i Oslo i år. De ringte meg to ganger mellom uttak og innsett for å informere om utviklingen av embryoene og avtale innsett og fikk vite på dag 5 om det ble noen på frys, så følte meg absolutt mer informert der, men med den prisen det er så betaler man jo for servicen også. Forstår godt at det offentlige ikke har ressurser til å ringe så ofte, men det er bare litt kjedelig å ikke få vite om det ble noen på frys.
Masse lykke til på neste IVF ❤
Takk ❤️
Masse lykke til til deg/dere også.

Hei :) jeg havnet visst her igjen da vi har bestemt oss for å bruke siste forsøket i Tromsø. Amh var på 6 sist, så spent på hva den ligger på nå :) trodde det va veldig dårlig jeg mtp alderen, men det var visst ikke så dårlig likevel :o vi venter på papirene først som skal sendes inn osv, så starter vi så snart som mulig ser det ut som :)

Hei :) jeg havnet visst her igjen da vi har bestemt oss for å bruke siste forsøket i Tromsø. Amh var på 6 sist, så spent på hva den ligger på nå :) trodde det va veldig dårlig jeg mtp alderen, men det var visst ikke så dårlig likevel :eek: vi venter på papirene først som skal sendes inn osv, så starter vi så snart som mulig ser det ut som :)
Masse lykke til :Heartred

Heisannhoppsann! :) er det noen her som husker hvor lang tid det tok etter papirene blir sendt inn å til mulig oppstart sånn ca? Har visst glemt mye av på ett år :p skulle ikke vært mulig, men var vel i en giga hormonboble vil jeg tro :p er det kanskje noen her som er i samme løypa? ❤️

Tok ca 2 uker fra vi sendte inn papirene til de ringte og sendte en plan. Men da var det sommerferie på de først, før første mens kunne ringes inn.

Hei! Hvor lang tid gikk det fra dere fikk henvisning sendt til unn og til dere ble kalt inn?

Henvisning ble sendt i oktober i fjor, å første runde med ivf fikk jeg i august..
Så for meg tok det 10 mnd før jeg fikk begynne med behandling.
Men første videosamtale hadde jeg med di 5 mnd etter Henvisning :)
Oi det tok jo sin tid! Håper det klaffer med letrozol for min del så jeg slipper å vente så lenge :oops:

Ja da får vi satse på at formen sin bi bedre snart:) e så tungt når den e dårlig:-/

Nei, bare "støtte medisin" :) så blir i naturlig syklus:) så får vi se om det klaffe på første forsøk denna gang:)
Sist satt den på første forsøk i naturlig syklus, mens ferskforsøket jikk galt ca i uke 7
Hvordan går det med deg lille.meg? :Heartred

Hvordan går det med deg lille.meg? :Heartred
Imårra e æ 8 uke på vei va å så lille spira på tul på mandag, å alt så fint ut:-) kvalm å uggen, men me fult kjør på jobb å lillegutt på 1 år så flyg dagan agårde

Enn me dæ?

Hei dere :) Jeg hiver meg på her. Vi er i vårt første IVF-forsøk nå, etter å ha prøvd sjøl i mange år uten hell. Startet opp med sprøyter 8. Oktober. Fikk tatt ut 2 egg 19. oktober (de andre på høyre eggstokk brydde de seg ikke om, for de var så små). Dagen etter ringte de å sa at ett av eggene var blitt befrukta! :) Så var det inn igjen på fredagen (21.oktober) for innsett. Så nå går jeg her i min lille boble å håper på at det enten har, eller veldig snart, kommer til å feste seg. <3 Jeg er samtidig forberedt på at dette kan ta tid...

Vi leverte papirene i midten av juli, fikk svar en mnd seinere (var vel sommerstengt frem til første uka i aug.) og startet behandling første uka i oktober, så det gikk ganske fort.

Hyggelig og kunne dele erfaringer :)

Hei! Nå skal jeg altså ringe inn mens som er om ei uke ca, så starter jeg på nesesprayen vil jeg tro :) er det noen her som aner hva dobbeltstimulering går ut på? Gangen? Bare høye doser eller? Har googlet, men ble ikke SÅ mye klokere :p klem ❤️

Er på stimuleringsdag 2 med en ganske saftig hormonrunde nå :p har allerede ubehag… 6 dager igjen til UL for å sjekke :) ganske uggen form gitt.. noen her i samme løypa? :D

Back
Topp