Unge mødre Danmark

At det skulle vara okej at röka når man er gravid og bär på ett oskyldigt barn gör meg kvalm om noe!
Og at röyke inomhus når bebisen er född og puste in DIN röyk fördi du ikke gidder at gå ut de få stegen er försvarslöst!! Skäms!

Last edited:
Haha unnskyld meg, men frøken 240 kan virkelig ikke være seriøs, ikke sjans for at jeg tror på det der! Haha.. Trolling, provosering, kall det hva du vil. Og er hun seriøs, ja da er hun 14 år eller bare veldig dum. Unnskyld meg, men en så fornektende, barnslig og naiv holdning tilhører ikke en voksen person. Jesus..

Sorry for sneaking..

Mamma røyket med broren min i magen. Der ble det lungekolaps, påbevist "røykelunger", astma, luftveisproblemer osv. Han må sitte med maske med oksygen flere ganger om dagen, ha luftrenser på rommet fordi han er allergisk mot ALT av støv, røyk og partikler i lufta. Når vi er på hoteller med vegg til vegg tepper osv må de legge plastikk OVERALT. Bare fordi mamma røyket 3-5 røyk om dagen.. Glad hun sluttet å røyke før jeg ble født! Jeg har aldri hatt noen problemer :)

Haha unnskyld meg, men frøken 240 kan virkelig ikke være seriøs, ikke sjans for at jeg tror på det der! Haha.. Trolling, provosering, kall det hva du vil. Og er hun seriøs, ja da er hun 14 år eller bare veldig dum. Unnskyld meg, men en så fornektende, barnslig og naiv holdning tilhører ikke en voksen person. Jesus..

Sorry for sneaking..

Dessverre tror jeg at det finnes så ignorante/naive personer i dag. Det er synd, men det finnes utrolig mange slike i verden...

Mamma røykte når hun var gravid med meg, og der røkte inn begge to etter at jeg var født. Tror ikke de røkte i nærheten av meg når jeg var bitte liten. Jeg har heldigvis ikke tatt noen skade av det slik jeg selv vet iallfall.
Eneste negative er kanskje har jeg selv har brukt tobakksprodukter (røyk/snus).

Nå tvinger jeg mamma til å gå ut å røyke, helt siden jeg var gravid med gutten vår. Har sagt at hun ikke får lov å røyke i huset samme dag som vi kommer. Vil helst at hun skal gå ut et par dager i forveien, men kan ikke tvinge henne da det er hennes hus...

Det lukter fortsatt røyk av klærne våre når vi drar hjem derfra enda hun går ut, men ikke på langt nær like ille som når hun hadde røykt inne.

Å få barn krever faktisk at man må sette andres behov foran sine egne.....Når msn ikke greier det når man bærer de i magen lurer jeg fælt på hvordan det blir når de er utenfor....Jeg forstår at noen kan ha problemer som gjør det vanskeligere å slutte, men å sitte her og uttale seg som om man nærmest er stolt røyker når man har barn i vente synes jeg bare er patetisk og kvalmt. Håper dette bare er tull, for barnet sin del!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette er omsorgssvikt, før barnet i det hele tatt er født! Med slike holdninger burde barnevernet blitt koblet inn allerede spør du meg.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Sorry altså, men hva med å fokusere på dere selv og ikke rakke ned på andre a!!! Jeg røyker ikke, og alltid dømt alle som gjør det selv. Men faktisk funnet ut at hva hjelper det å dømme hva andre gjør a, si stygge ting osv. Er ikke dette en side for voksene mennesker som kan respektere hverandre for at alle er forskjellige! Kan faktisk være en veldig stor grunn for at et menneske ikke klarer å legge fra seg den røyken da, hva vet dere om det?!

Sorry altså, men hva med å fokusere på dere selv og ikke rakke ned på andre a!!! Jeg røyker ikke, og alltid dømt alle som gjør det selv. Men faktisk funnet ut at hva hjelper det å dømme hva andre gjør a, si stygge ting osv. Er ikke dette en side for voksene mennesker som kan respektere hverandre for at alle er forskjellige! Kan faktisk være en veldig stor grunn for at et menneske ikke klarer å legge fra seg den røyken da, hva vet dere om det?!
Det er holdningen som jeg mener er problemet her..

Det er klart at det kan være vanskelig. Da oppsøker man hjelp.. snakker om problemene man har i forhold til det, kan få tips av andre som kan gjøre det lettere osv.!

Hun skriver som at hun er fornøyd med det, og legger det frem som at dette er helt greit. Skryter nærmest av valget sitt.

Les igjennom alle innleggene hennes, da. Jeg dømmer henne ikke for røyking jeg bare syns det er helt sykt at hun faktisk er stolt over det og har ingen dårlig samvittighet. Ingen vilje til å prøve å slutte for barnets beste.
Dersom alt det hun skriver er sant, såklart.

Sent from my iPhone using BV Forum

Synes det er unødvendig å dra inn barnevernet i dette her. Fordi hun røyker, så blir hun en dårlig mor? For en gjeng med kjerringer dere er. Fei for deres egen dør først kanskje. Og nei, jeg røyker ikke.
Men kjære deg! Har du virkelig lest meningene og holdningene til denne brukeren?
Ja jeg mener at så lenge man ikke ØNSKER å slutte, og samtidig ØNSKER å røyke inne hvor det bor barn, ja da er man dårlig mor! Ihvertfall nå i 2014 som man er såpass opplyst, var vel værre i 1960 hvor man ikke hadde like mye kunnskap. Fei for min egen dør? For hva da??

Synes det er unødvendig å dra inn barnevernet i dette her. Fordi hun røyker, så blir hun en dårlig mor? For en gjeng med kjerringer dere er. Fei for deres egen dør først kanskje. Og nei, jeg røyker ikke.
Enkelte har vel ikke noe å feie for egen dør! Rett og slett feilfrie... Om man ikke er like feilfri, må man passe seg for å fortelle om det! For det tas ille opp! :-P

Det med barnevernet var nok over the top. Akkurat den stiller jeg meg ikke bak, men ærlig talt, les gjennom hele tråden før du begynner å dele ut merkelapper. Jeg har mine feil også, men imotsetning til denne brukeren er jeg ikke stolt over dem. Saken hadde vært en helt annen om hun hadde vært ydmyk og gjort sitt beste for det kommende barnet (prøve å slutte, kun røyke ute og ikke i hus og bil, o.l). Hun har et forvridd holdningsproblem og det kan ikke jeg respektere og ikke reagere på, ikke når det er så drøyt som dette.

Enkelte har vel ikke noe å feie for egen dør! Rett og slett feilfrie... Om man ikke er like feilfri, må man passe seg for å fortelle om det! For det tas ille opp! :-P
Jeg er så lei av at med en gang man reagerer på noe, så er man perfekt eller feilfri! Så om du ikke er enig i holdningene til pedofile, så kan du ikke uttrykke meningen din om du gjør/har noen feil???

Jeg har absolutt lest igjennom tråden og blir i grunn like oppgitt hver gang dere her inne hisser dere opp over noen som bare er ute etter å provosere :P

Jeg har absolutt lest igjennom tråden og blir i grunn like oppgitt hver gang dere her inne hisser dere opp over noen som bare er ute etter å provosere :P

Da har du jammen tatt en helomvending etter din forrige kommentar. :P Og ja, brukeren er nok mest ute etter å skape diskusjon rundt gravide og røyking ut ifra den forrige tråden hennes og kommentarene. ;)

Flott at barnevern er i bilde! Hjerte mitt skriker:/ et barn har rett på et røykfritt miljø! Jeg vil nok si at denne damen kan sikkert være en snill mor selv om hun røyker, ikke dermed sakt at noen trenger å ta fra henne barnet, men å hjelpe henne, for det mener jeg hun virkelig trenger..

Jeg er veldig for at forumer som dette skal være steder hvor man kan få ut frustrasjon, kunne tømme seg litt osv, uten å skulle dømmes for det. Men når det gjelder noe så dumt som dette, da syns jeg nesten man bør holde det for seg selv. Barn har lovfestet rett til et røykfritt miljø, og når du legger ut om hvordan du bryter disse lovene og setter dine egne egoistiske behov foran barnet ditt, da må du akseptere og forstå at folk reagerer sterkt. Det handler da overhodet ikke om at andre er perfekte eller ikke, dette handler om rett og galt. Det hjelper fint lite at du planlegger og ikke røyke i bilen når barnet er født, når du i dag røyker med barnet inni deg. Kontakt jordmor eller andre som kan veilede deg til hvordan du kan slutte, det er aldri for sent.

Stor forskjell på å prøve å slutte, og å nesten være stolt av at man ikke slutter...

Back
Topp