Unge mødre Danmark

Jeg har dårlige minner fra barndommen da mamma røyka inne.. hatet den lukta! Og om de røykte under kjøkkenvifta eller andre plasser i huset, så hang den lukta igjen.. grusomt! For ikke å snakke om bilen! Den dagen mamma bstemte seg for å bare røyke ute var fantastisk. Og den dagen vi kjøpte ny bil og hun ikke røyka inne i den. Lukta hang fortsatt i i klærne, men det var i alle fall bedre enn å kjenne det hele tiden..

En god ting kom ut av det da - jeg hater fremdeles røyk og lukta av den og har aldri prøvd og kommer aldri til å prøve!

Barn som har klær og utstyr som lukter røykt, kan også få sosiale problemer i barnehage og på skolen. Mange som trekker seg unna og ikke vil leke med de barna som "lukter vondt". Sett flere eksempler på det i min jobb dessverre :(
Jeg røyker ikke selv, men min samboer røyker. Han røyker ikke med meg i nærheten og etter april blir det slutt på røyken. Er vel ingen liten baby som fortjener å ligge i armene på en som stinker røyk?! Inne er det aldri blitt røket inne, det er jo bare motbydelig! Besteforeldrene har også sluttet og røyke inne, da de fikk beskjed om at jeg aldri kom til å ta med meg barnebarna deres inn i et hus hvor det blir røket inne. Jeg bare fatter ikke at folk med noen form for samvittighet kan argumentere for å røkelaks under svangerskapet eller inne når de har barn, uavhengig om det er i et annet rom.... Jeg skjønner det er vanskelig, men å være gravid MÅ være motivasjon nok tenker jeg.

Her kjente jeg at jeg ble provosert,sint og lei meg på babyens vegne!
Det finnes ingen god grunn til å røyke når man er gravid! Avhengig? Ja vet du hva, det finnes hjelp!! Har du prøvd hypnose? Om ikke så mener jeg virkelig ikke at man ønsker det beste for barnet sitt!

Å røyke inne, uansett om det kun er på ett rom, er uakseptabelt når det er barn som bor i huset! Røyken siver ut av rommet, det setter seg spesielt i klær, tro meg- det stinker ofte røyk av barn med røykende foreldre! I Bhg jeg jobbet luktet det veldig røyk av mange barn, og det er ikke greit!

Må bare spørre: driter dere som røyker i barnet? Eller kan dere med hånden på hjertet si dere har prøvd det dere kan for å slutte å røyke? Akupunktur, hypnose etc...

Det er som å vinne i Lotto om du får en 100% frisk unge om man røyker!

Jeg siste MYE før jeg fant ut at jeg var gravid, og har prøvd å slutte mange ganger tidligere uten å lykkes, men når testen viste positivt sluttet jeg på dagen! Finnes ikke en bedre grunn og motivasjon til å slutte enn at det vokser et lite menneske inni deg. Jeg håper for Guds skyld at dere som ikke har klart å slutte enda tenker dere om en ekstra gang. Det kan få enorme konsekvenser for deres kommende barn..

Jeg siste MYE før jeg fant ut at jeg var gravid, og har prøvd å slutte mange ganger tidligere uten å lykkes, men når testen viste positivt sluttet jeg på dagen! Finnes ikke en bedre grunn og motivasjon til å slutte enn at det vokser et lite menneske inni deg. Jeg håper for Guds skyld at dere som ikke har klart å slutte enda tenker dere om en ekstra gang. Det kan få enorme konsekvenser for deres kommende barn..
Så flink du har vært :)

Huff og huff

Egoistiske mennesker..røyker under graviditet er tegn på svakhet!!! Stakkars stakkars barna deres!! Iallefall de med foreldre som røyker inne! Null respekt til dere!

Ja, det er ditt syn! Jeg liker røyk jeg da, og trives med det! Kunne ikke tenkt meg å vært ikkerøykere!

Sniktitter fra mai her.. Seriøst? Du er glad du ikke er "ikke-røyker"? Om noen få år vil du hoste opp tjære.. Gled deg, skal visst være veldig behagelig :)

Hver gang du trekker inn så vil barnet i magen miste oksygen og strebe etter luft.. Kjenner en som røykte under alle 5 svangerskap og alle ungene har ADHD, de har lære og konsentrasjonsvansker, og de er ikke de skarpeste knivene i skuffen..

Hver gang du trekker inn så vil barnet i magen miste oksygen og strebe etter luft.. Kjenner en som røykte under alle 5 svangerskap og alle ungene har ADHD, de har lære og konsentrasjonsvansker, og de er ikke de skarpeste knivene i skuffen..
Det trenger ikke å komme av røyking da ;) Vet om mange barn som ikke er så skarpe, hvor foreldrene ikke røyker. Og ADHD har jo de fleste barn virker det som.

Sniktitter fra mai her.. Seriøst? Du er glad du ikke er "ikke-røyker"? Om noen få år vil du hoste opp tjære.. Gled deg, skal visst være veldig behagelig :)
Ja, huff og huff...! Man kan få både røykhoste og dårlig kondis av å røyke...! Eller vent litt, jeg har vel både elendig kondis og hoster innimellom...! Men det plager meg ikke! Jeg liker røyk, og trives som røyker!

Jeg ble rett og slett utrolig provosert, klarte ikke å dy meg med å kommentere her!! Er du klar over hva du utsetter barnet ditt for? Utrolig att det finnes mennesker med så stor egoisme og så liten viljestyrke!! Kan tenke meg familien din er utrolig stolte når dere går sammen, du går med gravidmage og røyken i kjeften.. Halleluja for att det i 2014 finnes fælt få folk som deg som tar til vett når de først får sjansen til å bære ett friskt og nydelig nurk til verden.

Søstra mi har 3 svangerskap bak seg, og ho røyk ca 30 Blue Master/Rød3 om dagen, uten et forsøk på å slutte! Første prematurt pga svangerskapsforgiftning, de to neste på termin! Tre flotte jenter, uten problemer!

Ei venninne slutta å røyke på dagen ved positiv test, SA i uke 11, røyka ikke ved neste graviditet, ble også tidlig SA... Da begynte ho og røyke igjen, og røyka ved neste positiv test, og fortsatte... Fødte da en vellskapte gutt to uker før termin...

Så det er nok ikke alltid en sammenheng!

Søstra mi har 3 svangerskap bak seg, og ho røyk ca 30 Blue Master/Rød3 om dagen, uten et forsøk på å slutte! Første prematurt pga svangerskapsforgiftning, de to neste på termin! Tre flotte jenter, uten problemer!

Ei venninne slutta å røyke på dagen ved positiv test, SA i uke 11, røyka ikke ved neste graviditet, ble også tidlig SA... Da begynte ho og røyke igjen, og røyka ved neste positiv test, og fortsatte... Fødte da en vellskapte gutt to uker før termin...

Så det er nok ikke alltid en sammenheng!

Tydelig att egoisme og verdens minste viljestyrke ligger til familien! *klapperihendene*
Er ikke i tvil om att din mor også røyka under svangerskapet med deg, for du er vel ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen!

Last edited:
Back
Topp