Ultralyd

For en fantastisk følelse å få se hjerteslag for første gang i dag! :Heartred Var kjempenervøs før timen, men det gikk heldigvis veldig bra og det ble målt et lite nurk på ca. 7+3 uker. Ble satt tilbake ca. 2 uker, men det var helt som forventet med forsinket el denne perioden. Lykkerus!!! :love7Vis vedlegget 406872

Så fantastisk!❤️ ser du var hos ultralydjordmor i Bergen, var du fornøyd? Tok de innvendig eller utvendig ultralyd?☺️
 
Det gikk kjempebra! Hjerteslag på mellom 150 og 160, perfekt plommesekk. Han sa til og med at "dette blir det barn av"! En ekstremt snill og dyktig gynekolog som har jobbet med ivf på riksen. Embaby måler ca 1cm, målt til 7+1, ut i fra menstermin er jeg 7+0. Vis vedlegget 406822
Sniker meg inn og sier hurra! :Heartred Har tenkt sånn på deg så måtte inn og se hvordan det gikk!
 
Tusen takk! :Heartred Ja, er kjempefornøyd, veldig flink og snill jordmor. De tar alltid utvendig først, og eventuelt innvendig hvis det er vanskelig å se utvendig. De tok kun utvendig på meg.

Så bra :) må være fint å få bekreftet at alt er bra ❤️
 
Jeg er overbevist om at noe er galt. Da jeg var på ul 7+0, sa hun at jeg er kortere på vei. Hun nevnte først 6 uker. Så spurte jeg litt nærmere senere og da sa hun «kanskje 6+3». Noe jeg kan være enig i mtp eggløsning. Først sa hun fosteret var bare 2 mm! Så på ny måling sa hun det er 3 mm. Det må jo uansett være altfor lite!?!
Hjertet slo, Men hvis fosteret utvikler seg for sent må det vel være tegn på at noe er galt…. Leser på Google at 6 uker skal være ca 5-6 mm….
Hun nevnte ingen bekymringer, og sa at plommesekken var fin og ikke hoven(?).
(Var jo også to fostersekker, hvorav en var tom, men med noe (en ring?) som kunne se ut som at det hadde vært en tvilling der.)
Jeg er såå skeptisk nå…. :arghh:
 
Absolutt, det er en kjempestor trygghet å få se hjerteslag :Heartred Vi opplevde å miste ved første svangerskap i Mars i år, noe vi oppdaget ved første ultralyd, så det var ekstra nervepirrende denne gangen. Heldigvis ser det ut til å gå bra nå! :)
Åh, så skummelt! Husker selv hvor nervøs jeg var på tul svangerskapet etter vi mistet. Men godt alt ser bra ut hos dere nå❤️
 
Jeg er overbevist om at noe er galt. Da jeg var på ul 7+0, sa hun at jeg er kortere på vei. Hun nevnte først 6 uker. Så spurte jeg litt nærmere senere og da sa hun «kanskje 6+3». Noe jeg kan være enig i mtp eggløsning. Først sa hun fosteret var bare 2 mm! Så på ny måling sa hun det er 3 mm. Det må jo uansett være altfor lite!?!
Hjertet slo, Men hvis fosteret utvikler seg for sent må det vel være tegn på at noe er galt…. Leser på Google at 6 uker skal være ca 5-6 mm….
Hun nevnte ingen bekymringer, og sa at plommesekken var fin og ikke hoven(?).
(Var jo også to fostersekker, hvorav en var tom, men med noe (en ring?) som kunne se ut som at det hadde vært en tvilling der.)
Jeg er såå skeptisk nå…. :arghh:
Jeg har ingen erfaring med så tidlig ultralyd, men dette må ha vært mye for deg å ta inn! Så vondt å sitte igjen med flere spørsmål enn før timen:Heartred Det var nesten så du skulle fått en samtale etterpå for å få forklart hva dette betyr og gjerne nøyaktig hva hun så og mente med det hun sa.
Huff, jeg håper det går bra med deg og at du makter å trøste deg med at du har sett et bankende hjerte. Det er jo alltid et fantastisk godt tegn:Heartred
 
Jeg er overbevist om at noe er galt. Da jeg var på ul 7+0, sa hun at jeg er kortere på vei. Hun nevnte først 6 uker. Så spurte jeg litt nærmere senere og da sa hun «kanskje 6+3». Noe jeg kan være enig i mtp eggløsning. Først sa hun fosteret var bare 2 mm! Så på ny måling sa hun det er 3 mm. Det må jo uansett være altfor lite!?!
Hjertet slo, Men hvis fosteret utvikler seg for sent må det vel være tegn på at noe er galt…. Leser på Google at 6 uker skal være ca 5-6 mm….
Hun nevnte ingen bekymringer, og sa at plommesekken var fin og ikke hoven(?).
(Var jo også to fostersekker, hvorav en var tom, men med noe (en ring?) som kunne se ut som at det hadde vært en tvilling der.)
Jeg er såå skeptisk nå…. :arghh:
Ta kontakt der du hadde tidlig ul slik at du kan stille alle disse spørsmålene :Heartred eventuelt ta kontakt med fastlege for å bli henvist til ul. Du kan ikke gå å være så bekymret :Heartred
 

I følge denne tabellen skal det jo være innafor med 3 mm på 6+3? Men jeg er dårlig i engelsk da… :hilarious:
Når det kommer til antall mm og gestasjonsalder så har jeg sett så syyykt mye forskjellig. I den forrige termingruppen sammenliknet vi mål vi fikk på ul, med hvor langt på vei de sa vi var og alle sa forskjellig :hilarious:
 
Når det kommer til antall mm og gestasjonsalder så har jeg sett så syyykt mye forskjellig. I den forrige termingruppen sammenliknet vi mål vi fikk på ul, med hvor langt på vei de sa vi var og alle sa forskjellig :hilarious:
Men hun kan vel ikke ha vært bekymret for str når hun ikke sa noe? Eller kan hun ha latt være å si noe for å ikke bekymre meg?
 
Men hun kan vel ikke ha vært bekymret for str når hun ikke sa noe? Eller kan hun ha latt være å si noe for å ikke bekymre meg?
Dersom hun sa at alt var bra så, så var nok alt bra :Heartred helsepersonell holder ikke ting hemmelig for pasientene sine for å ikke bekymre dem. Det ville isåfall vært svært uetisk.

Edit; jeg har hatt tidlig ul tidligere hvor ting ikke var heeelt som det skulle. Da fikk jeg beskjed om akuratt hva hun så, samt rekvisisjoner til to hcg prøver. Da hun så at hcg sank så fikk jeg tilbud om en ultralyd til uten kostnad for å se hva som foregikk. Blødningen begynte av seg selv før ultralyden. Hos meg så alt ok ut på ultralyd, bortsettfra at embryoet ble målt til 5 uker når jeg skulle vært 7 uker. Legen var helt åpen hele veien om de forskjellige tingene det kunne bety.
 
Dersom hun sa at alt var bra så, så var nok alt bra :Heartred helsepersonell holder ikke ting hemmelig for pasientene sine for å ikke bekymre dem. Det ville isåfall vært svært uetisk.

Edit; jeg har hatt tidlig ul tidligere hvor ting ikke var heeelt som det skulle. Da fikk jeg beskjed om akuratt hva hun så, samt rekvisisjoner til to hcg prøver. Da hun så at hcg sank så fikk jeg tilbud om en ultralyd til uten kostnad for å se hva som foregikk. Blødningen begynte av seg selv før ultralyden. Hos meg så alt ok ut på ultralyd, bortsettfra at embryoet ble målt til 5 uker når jeg skulle vært 7 uker. Legen var helt åpen hele veien om de forskjellige tingene det kunne bety.
Takk det er betryggende å høre ❤️
 
Back
Topp