Ultralyd

Det gikk kjempebra! Hjerteslag på mellom 150 og 160, perfekt plommesekk. Han sa til og med at "dette blir det barn av"! En ekstremt snill og dyktig gynekolog som har jobbet med ivf på riksen. Embaby måler ca 1cm, målt til 7+1, ut i fra menstermin er jeg 7+0. 1.2.276.0.26.1.1.1.2.2023.187.56618.4258662.92012544.jpg
 
Åhh jeg var sånn med første barnet. Jeg tror jeg hadde typ 6 ultralyd totalt eller noe sånt. :smiley-ashamed005 Det er jo veldig spennende å se utviklingen da!
Problemet var at den roen jeg fikk etter ul (siden jeg så at alt er bra) varte i typ 2 dager, så var jeg bekymret for et eller annet igjen. :shy:
Ja, så varer så kort, er ikke vant til å være så irrasjonell… har nå bestilt meg en ny en i uke 10, og da er det nok :hilarious: Da er det skjerpings og så får jeg vente til offentlig TUL og OUL.
 
Dere som har tatt TUL i uke 8 eller 9. Har dere tatt innvendig eller utvendig?
Min erfaring er at gynekolog vil helst ta innvendig, til og med når eg var 12+3 i sist svangerskap. Var hos ultralydjordmor i forrige veke og tok utvendig, tross at eg kun var 6+2:joyful:
 
Ja, så varer så kort, er ikke vant til å være så irrasjonell… har nå bestilt meg en ny en i uke 10, og da er det nok :hilarious: Da er det skjerpings og så får jeg vente til offentlig TUL og OUL.
Høres bra ut. Og etter OUL så er det ikke så mye spennende som skjer med babyen uansett, den vokser i størrelsen bare, så er vel bare å kjenne liv daglig, så går det bra (mtp bekymringer)
 
Hei alle sammen! Jeg er gravid for 3. gang etter å ha mistet to ganger. Én gang i spontanabort og forrige gang sluttet hjertet å slå 8+3.
Jeg er idag 9+6 og har ultralyd imorgen (for tredje gangen) og gruer meg veldig.. Jeg var sist på ultralyd for en uke siden og da så alt bra ut men denne frykten slipper ikke taket.. er nok pga de tidligere tapene men jeg håper alt går bra imorgen, da skal jeg nok klare å slappe litt mer av framover tror jeg ❤️
For en uke siden slo hjertet 189/min, noe jeg syns var litt høyt. Men hun sa at det var innenfor normalen når man var rundt uke 9, så får bare prøve å stole på det!
 
Hei alle sammen! Jeg er gravid for 3. gang etter å ha mistet to ganger. Én gang i spontanabort og forrige gang sluttet hjertet å slå 8+3.
Jeg er idag 9+6 og har ultralyd imorgen (for tredje gangen) og gruer meg veldig.. Jeg var sist på ultralyd for en uke siden og da så alt bra ut men denne frykten slipper ikke taket.. er nok pga de tidligere tapene men jeg håper alt går bra imorgen, da skal jeg nok klare å slappe litt mer av framover tror jeg ❤️
For en uke siden slo hjertet 189/min, noe jeg syns var litt høyt. Men hun sa at det var innenfor normalen når man var rundt uke 9, så får bare prøve å stole på det!
Ønsker deg masse lykke til i morgen:love2 Ikke noe rart du er litt nervøs, men håper det føles bedre etter UL i morgen. Skriv gjerne en oppdatering her om du føler for det etterpå. Heier på deg (og alle andre her inne) :Heartred klem fra meg
 
Det gikk kjempebra! Hjerteslag på mellom 150 og 160, perfekt plommesekk. Han sa til og med at "dette blir det barn av"! En ekstremt snill og dyktig gynekolog som har jobbet med ivf på riksen. Embaby måler ca 1cm, målt til 7+1, ut i fra menstermin er jeg 7+0. Vis vedlegget 406822

Fantastisk! Så godt å se ❤️
 
Høres bra ut. Og etter OUL så er det ikke så mye spennende som skjer med babyen uansett, den vokser i størrelsen bare, så er vel bare å kjenne liv daglig, så går det bra (mtp bekymringer)
Det er godt å høre! Er så dumt, fordi alt jeg ønsket var å være gravid(tok lang tid for oss), og nå som jeg er det bruker jeg mye tiden på å være bekymret… så må også prøve og nyte det! For er gravid og alt er Ok til det motsatte er bevist(sier jeg til meg selv) :p Takk for motivasjon:Heartred
 
Det er godt å høre! Er så dumt, fordi alt jeg ønsket var å være gravid(tok lang tid for oss), og nå som jeg er det bruker jeg mye tiden på å være bekymret… så må også prøve og nyte det! For er gravid og alt er Ok til det motsatte er bevist(sier jeg til meg selv) :p Takk for motivasjon:Heartred
Åh, det du sier er akkurat som jeg skulle sagt det selv. Så dumt å bruke så mye tid på bekymringer, men klaarer jo ikke la være. Ønsker jo dette så sterkt :( :Heartred
 
Åh, det du sier er akkurat som jeg skulle sagt det selv. Så dumt å bruke så mye tid på bekymringer, men klaarer jo ikke la være. Ønsker jo dette så sterkt :( :Heartred
Det veldig godt å vite at vi er flere :Heartred Godt å være litt overbekymret sammen… Opplever mange andre rundt si «meeeen går jo som oftest bra, så du må ikke stresse». Og er jo sant, men trenger bare anerkjennelse på bekymringene mine noen ganger:p
 
  • Omsorg
Reactions: E96
Ønsker deg masse lykke til i morgen:love2 Ikke noe rart du er litt nervøs, men håper det føles bedre etter UL i morgen. Skriv gjerne en oppdatering her om du føler for det etterpå. Heier på deg (og alle andre her inne) :Heartred klem fra meg
Tusen takk ❤️ det gikk bra idag ❤️ lille bønna hadde utviklet seg perfekt siden sist med fine hjerteslag! Den sprelte til og med, det var herlig å se ❤️ Føler vi kan slappe litt mer av nå❤️
 
For en fantastisk følelse å få se hjerteslag for første gang i dag! :Heartred Var kjempenervøs før timen, men det gikk heldigvis veldig bra og det ble målt et lite nurk på ca. 7+3 uker. Ble satt tilbake ca. 2 uker, men det var helt som forventet med forsinket el denne perioden. Lykkerus!!! :love7Screenshot_20230602_130221_Samsung Internet.jpg
 
Back
Topp