Ultralyd

Skal på privat tul 6+5. Tenker dere det er stor sjans for at det er for tidlig? Hvis jeg ikke tar den da, får jeg ikke time før jeg er 8+1. Er 100% sikker på at jeg er 6+5 da.
Jeg tror at jeg ville ha ventet for å være sikker. Selv om du vet når unnfangelsen skjedde, så vet du vel ikke når egget festet seg. Men det kan jo være at du ser noe på 6+5 også. Jeg venter til 9+3 for å være helt sikker på å se noe, men det er absolutt ikke lett å vente så lenge. Tenker du må kjenne hva som føles riktig for deg.
 
Jeg var på TUL 7+3 hvor alt var fint, og har bestilt en ny TUL 12+4. Men frister fryktelig mye å bestille enda en i uke 10 en gang. Samboeren min mener vi kan vente… Opplever det er så mye som kan skje i disse ukene. Og hjelper selvfølgelig ikke at jeg har hatt en graviditet med lite symptomer. Vet det er lite jeg får gjort hvis det ikke går veien, men er også bare noe med tryggheten om at ting eventuelt er ok. Er jeg helt koko og paranoid?
 
Jeg var på TUL 7+3 hvor alt var fint, og har bestilt en ny TUL 12+4. Men frister fryktelig mye å bestille enda en i uke 10 en gang. Samboeren min mener vi kan vente… Opplever det er så mye som kan skje i disse ukene. Og hjelper selvfølgelig ikke at jeg har hatt en graviditet med lite symptomer. Vet det er lite jeg får gjort hvis det ikke går veien, men er også bare noe med tryggheten om at ting eventuelt er ok. Er jeg helt koko og paranoid?
Den rundt 12+4 får du vel offentlig?
Skjønner ellers veldig godt hvordan du har det og her må man rett å slett avgjøre hva man vil/kan selv. :) Det er jo som du sier ikke mye man får gjort om det går feil, men godt å ha noe trygghet i å se det går veien :)
 
Den rundt 12+4 får du vel offentlig?
Skjønner ellers veldig godt hvordan du har det og her må man rett å slett avgjøre hva man vil/kan selv. :) Det er jo som du sier ikke mye man får gjort om det går feil, men godt å ha noe trygghet i å se det går veien :)
Jeg vet ikke. For når jeg var hos fastlegen min sist så satt ho meg opp på ny time i uke 12, og sa at hun da skulle henvise meg til OUL, og på det tidspunktet visste ikke jeg at man kan få TUL av det offentlige uten spesiell grunn…
 
Jeg vet ikke. For når jeg var hos fastlegen min sist så satt ho meg opp på ny time i uke 12, og sa at hun da skulle henvise meg til OUL, og på det tidspunktet visste ikke jeg at man kan få TUL av det offentlige uten spesiell grunn…
Det kan man. Da hadde jeg sendt henne en ekonsultasjon via helsenorge og sagt du ønsker det offentlige tilbudet om tidlig ultralyd og ønsker at hun skal sende henvisning på det :)
 
Så bra :smiley-angelic003

Eg syns sjølv eg såg eit svart hulrom ved siden av der fosteret låg på min ultralyd, og angre såå på at eg ikkje spørte om det :wideyed: jordmor kommenterte det ikkje. hadde jo blødningar to dagar før, så er litt nysgjerrig på om det har vore noko der :pompus:
Det kan det jo ha vært, etter en del googling virker det som det er ganske vanlig :)
 
Fått time til offentlig tul når jeg er 14+1 i følge menstermin, men ca 13+4 i følge målinger på privat tidlig ul. Var den private jordmora som tok ul som henviste meg til offentlig tul, så regner med hun har skrevet i henvisningen at jeg er kortere på vei enn mens-termin, siden jeg fikk otul så seint…
 
Dere som har tatt TUL i uke 8 eller 9. Har dere tatt innvendig eller utvendig?
Tror de tok innvendig først, og så sjekka utvendig etterpå. Var litt usikkert på om det funka utvendig da det kommer an på om livmora har kommet opp eller ikke.
 
Så et bankende hjerte i dag :woot: sambo slo nesten hjul på rommet der..:hilarious: Hun sa at embryo var 1,5 cm, og satt meg på 7+4. Termindato 15 januar. Da blir det vel egentlig 7+6? Ut ifra ramzi metoden får jeg gutt. Dette blir spennende. Jeg er så glad!!
 
Så et bankende hjerte i dag :woot: sambo slo nesten hjul på rommet der..:hilarious: Hun sa at embryo var 1,5 cm, og satt meg på 7+4. Termindato 15 januar. Da blir det vel egentlig 7+6? Ut ifra ramzi metoden får jeg gutt. Dette blir spennende. Jeg er så glad!!
Ååå, så godt å høre :wav
 
  • Omsorg
Reactions: Ch8
Dere som har tatt TUL i uke 8 eller 9. Har dere tatt innvendig eller utvendig?

Jeg tok utvendig 7+3. Var helt klare og fine bilder. Legen sa det har litt å si hvordan livmoren ligger, og kroppsfasong/vekt. Jeg er vel nærmest bare skinn og bein :hilarious:
 
Jeg var på TUL 7+3 hvor alt var fint, og har bestilt en ny TUL 12+4. Men frister fryktelig mye å bestille enda en i uke 10 en gang. Samboeren min mener vi kan vente… Opplever det er så mye som kan skje i disse ukene. Og hjelper selvfølgelig ikke at jeg har hatt en graviditet med lite symptomer. Vet det er lite jeg får gjort hvis det ikke går veien, men er også bare noe med tryggheten om at ting eventuelt er ok. Er jeg helt koko og paranoid?
Åhh jeg var sånn med første barnet. Jeg tror jeg hadde typ 6 ultralyd totalt eller noe sånt. :smiley-ashamed005 Det er jo veldig spennende å se utviklingen da!
Problemet var at den roen jeg fikk etter ul (siden jeg så at alt er bra) varte i typ 2 dager, så var jeg bekymret for et eller annet igjen. :shy:
 
Omg, da skal jeg spørre om utvendig nå! Hater innvendig når jeg går på lutinus....

Det skjønner jeg! Det er verdt et forsøk i alle fall :) da jeg bestilte den ultralyden anbefalte han å vente til uke 8 for utvendig. Trodde jeg var 8+0, men var 7+3, og det gikk helt fint. Når skal du ha?
 
Back
Topp