Ultralyd

Væææh, måtte plutselig bytte timen min som var til torsdag, så nå blir det plutselig ultralyd i dag!!!! Om en halvtime! 7+0…. Håper på det beste. Vondt i magen.
 
Fant et lite hjerte som slo ❤️ var bare ca 6+3 som kan stemme da jeg hadde sen eggløsning denne gangen.

Hun mente det hadde vært tvillinger men den ene hadde ikke utviklet seg. For det var et ekstra «hulrom» der (vet ikke hva det heter?) men hun fant ikke noe huleboer der. Skulle tilbake om to uker og sjekke at dette «hulrommet» forsvant. Noen som har vært borti lignende? Var visst ikke så uvanlig sa hun.
 

Vedlegg

  • 1C385214-94BD-4141-94D7-A5ED928AF823.jpeg
    1C385214-94BD-4141-94D7-A5ED928AF823.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 45
Last edited:
Fant et lite hjerte som slo ❤️ var bare ca 6+3 som kan stemme da jeg hadde sen eggløsning denne gangen.

Hun mente det hadde vært tvillinger men den ene hadde ikke utviklet seg. For det var et ekstra «hulrom» der (vet ikke hva det heter?) men hun fant ikke noe huleboer der. Skulle tilbake om to uker og sjekke at dette «hulrommet» forsvant. Noen som har vært borti lignende? Var visst ikke så uvanlig sa hun.
Så bra :smiley-angelic003

Eg syns sjølv eg såg eit svart hulrom ved siden av der fosteret låg på min ultralyd, og angre såå på at eg ikkje spørte om det :wideyed: jordmor kommenterte det ikkje. hadde jo blødningar to dagar før, så er litt nysgjerrig på om det har vore noko der :pompus:
 
Fant et lite hjerte som slo ❤️ var bare ca 6+3 som kan stemme da jeg hadde sen eggløsning denne gangen.

Hun mente det hadde vært tvillinger men den ene hadde ikke utviklet seg. For det var et ekstra «hulrom» der (vet ikke hva det heter?) men hun fant ikke noe huleboer der. Skulle tilbake om to uker og sjekke at dette «hulrommet» forsvant. Noen som har vært borti lignende? Var visst ikke så uvanlig sa hun.
Jeg var litt nysgjerrig på om du skulle få tvillinger pga at hcgen din var så høy! Men da er det tydelig at det har vært to på ett punkt. Veldig vanlig å miste en tvilling tidlig, jeg har sett det mange ganger her inne :happy:
 
Ble brått usikker her, har bestilt privat ul når jeg er 7+5, mye fordi det må passe med timeplan på jobb og den dagen er det greit.
Men kanskje jeg klarer å skvise det inn uka før, altså 6+5... er utrolig upraktisk å ikke ha fleks/variabel arbeidstid og at eneste sted som tilbyr ultralyd I byen kun har åpen 9-15.

Virker uutholdelig lenge til 7+5 (er 5+3 nå)
 
Ble brått usikker her, har bestilt privat ul når jeg er 7+5, mye fordi det må passe med timeplan på jobb og den dagen er det greit.
Men kanskje jeg klarer å skvise det inn uka før, altså 6+5... er utrolig upraktisk å ikke ha fleks/variabel arbeidstid og at eneste sted som tilbyr ultralyd I byen kun har åpen 9-15.

Virker uutholdelig lenge til 7+5 (er 5+3 nå)
Det forstår jeg veldig godt!! Hadde syntes det var vanskelig å ikke gjøre tidligere hvis muligheten var der. Hadde selv TUL 7+3 og føltes som en evighet å vente til da o_O
 
Det forstår jeg veldig godt!! Hadde syntes det var vanskelig å ikke gjøre tidligere hvis muligheten var der. Hadde selv TUL 7+3 og føltes som en evighet å vente til da o_O
Hadde det ikke vært så ekstremt tricky å få gått fra jobb hadde jeg ikke tenkt på det engang. Så kjedelig med press periode der nå :D
 
Ble brått usikker her, har bestilt privat ul når jeg er 7+5, mye fordi det må passe med timeplan på jobb og den dagen er det greit.
Men kanskje jeg klarer å skvise det inn uka før, altså 6+5... er utrolig upraktisk å ikke ha fleks/variabel arbeidstid og at eneste sted som tilbyr ultralyd I byen kun har åpen 9-15.

Virker uutholdelig lenge til 7+5 (er 5+3 nå)
Skjønner veldig hva du mener!
Jeg fant ut at diagnostisk undersøkelse er gratis mellom uke 11-14, så da kastet jeg meg rundt og booket en tul allerede neste uke :laughing002

Er bare 6+1 da, så forventer ikke å se stort.
Men, å se et bankende hjerte og å bekrefte antall/status står høyt på lista :smiley-ashamed005:Heartred
 
Skjønner veldig hva du mener!
Jeg fant ut at diagnostisk undersøkelse er gratis mellom uke 11-14, så da kastet jeg meg rundt og booket en tul allerede neste uke :laughing002

Er bare 6+1 da, så forventer ikke å se stort.
Men, å se et bankende hjerte og å bekrefte antall/status står høyt på lista :smiley-ashamed005:Heartred
Obs obs, ikke sikkert du kan se bankende hjerte så tidlig. Så ikke få panikk dersom du ikke ser noe :Heartred
 
Hmmm… kanskje jeg burde utsette én uke da?
Jeg hadde nok utsatt om du klarer eller så er det jo uansett å få se en bekreftelse på at noe skjer og være obs på at det er en sjans for at du ikke får sett ett bankende hjerte :)
 
Hmmm… kanskje jeg burde utsette én uke da?
Jeg ville prøvd å holde ut til ihvertfall 7+0. Er så stress om man drar tidligere og så ser man ikke hjerteslag og må gå lenge å lure på om det ikke er liv eller om man gikk for tidlig. De limbo tilstandene er så slitsomme. Dersom man drar 7+0 og ikke ser hjerteslag så har man ihvertfall ett svar.
 
Skal på privat tul 6+5. Tenker dere det er stor sjans for at det er for tidlig? Hvis jeg ikke tar den da, får jeg ikke time før jeg er 8+1. Er 100% sikker på at jeg er 6+5 da.
 
Back
Topp