Ultralyd-tråd

Det har eg faktisk aldri hørt om før. Sikker på at det er tilbud til alle og ikkje individuelt? Ka skal vektkontroll i uke 32 tilsi?
Vekstkontroll i uke 32 er et tilbud til alle ved Sykehuset Telemark (Skien/Porsgrunn) ja. Vært det i flere år. Hvorfor de har bestemt seg for å gi det tilbudet vet jeg ikke.
 
Vekstkontroll i uke 32 er et tilbud til alle ved Sykehuset Telemark (Skien/Porsgrunn) ja. Vært det i flere år. Hvorfor de har bestemt seg for å gi det tilbudet vet jeg ikke.

Nei, jeg trodde det var for alle i landet jeg men jeg skjønner jo nå det ikke er det :hilarious:
 
Vekstkontroll i uke 32 er et tilbud til alle ved Sykehuset Telemark (Skien/Porsgrunn) ja. Vært det i flere år. Hvorfor de har bestemt seg for å gi det tilbudet vet jeg ikke.
Eg måtte inn på sthf.no å lesa om detta, men der står det jo ingenting om det. Sto forøvrig ingenting om TOUL heller, så blei ikkje mykje klok :hilarious:
 
Nei, jeg trodde det var for alle i landet jeg men jeg skjønner jo nå det ikke er det :hilarious:
Ikke tenkt over at det ikke er sånn over alt jeg heller, men veldig glad for at sykehuset Telemark har det sånn. Vi er tydeligvis litt heldige.

Eg måtte inn på sthf.no å lesa om detta, men der står det jo ingenting om det. Sto forøvrig ingenting om TOUL heller, så blei ikkje mykje klok :hilarious:
Såpass ja, ikke greit når sykehuset ikke opplyser om det på nett :hilarious: Har bare sett at det står versikten over svangerskapstimer som jeg har fått fra fastlege/jordmor, og de opplyste om det på OUL i forrige svangerskap.
 
NIPT-test normal, og ellers var alt fint på ultralyd, bortsett fra at bittelillebror bare har to arterier i navlesnora, så jeg håper jeg får noen ekstra ultralyder for å sjekke vekst :) Noen som har vært bort i dette før? Leste en plass at det kunne skje oftere hos kvinner som hadde hatt mange svangerskap (dette er mitt nr 5, der to av disse har vært abort ).
 
NIPT-test normal, og ellers var alt fint på ultralyd, bortsett fra at bittelillebror bare har to arterier i navlesnora, så jeg håper jeg får noen ekstra ultralyder for å sjekke vekst :) Noen som har vært bort i dette før? Leste en plass at det kunne skje oftere hos kvinner som hadde hatt mange svangerskap (dette er mitt nr 5, der to av disse har vært abort ).
Søsteren min opplevde også dette med hennes 2. Barn. De fikk noen ekstra kontroller. Barnet ble født helt frisk til termin, ingenting galt :) :Heartred
 
NIPT-test normal, og ellers var alt fint på ultralyd, bortsett fra at bittelillebror bare har to arterier i navlesnora, så jeg håper jeg får noen ekstra ultralyder for å sjekke vekst :) Noen som har vært bort i dette før? Leste en plass at det kunne skje oftere hos kvinner som hadde hatt mange svangerskap (dette er mitt nr 5, der to av disse har vært abort ).
Er det en skrivefeil med to arterier? Min gynekolog sa sånn "to arterier i navlesnor, fint" også gikk han videre... tror i hvertfall han sa to o_O jeg har ikke fått vite noe om det. skal det være tre eller?
 
Er det en skrivefeil med to arterier? Min gynekolog sa sånn "to arterier i navlesnor, fint" også gikk han videre... tror i hvertfall han sa to o_O jeg har ikke fått vite noe om det. skal det være tre eller?
Ja, det er skrivefeil. Det skal være to arterier og en vene. Jeg har én arterie og én vene :) Det mangler altså en arterie. Jeg mente nok å skrive to blodårer.
 
Søsteren min opplevde også dette med hennes 2. Barn. De fikk noen ekstra kontroller. Barnet ble født helt frisk til termin, ingenting galt :) :Heartred
Ja, det går helt fint med de fleste har jeg hørt :) Men det kan være risiko for at babyen kan bli litt mindre i vekst, har jeg forstått. Så bra å høre barnet ble født helt frisk til termin <3
 
Jeg er litt i sjokk etter forrige ukes OUL. Etter TUL ble jeg så sikker på at vi skulle ha en gutt fordi jeg kom over nub theory på TikTok og det bildet så virkelig ut som de gutteeksemplene. Så fikk vi på torsdag bekreftet at vi venter jente på OUL :Heartpink

Både jeg og mannen har ønsket oss en liten jente, men jeg ga opp håpet etter TUL og nå klarer jeg ikke helt å tro på nyheten, men hun sjekket tre ganger for oss så jeg burde vel slå meg til ro med det :Heartpink

Alt var heldigvis i orden, og det var selvfølgelig det viktigste. Så takknemlig for lille i magen.

Er det flere som ble overrasket ang kjønn?
 
Lille jenta vår :joyful: :Heartpink
Termin ble flyttet bakover en god del - jeg hadde regnet 16.02, jordmor regnet 13.02, og ultralyd viser ny termin som 26.02. Var ikke overrasket over at den ble utsatt, for jeg mistenker en veldig sen eggløsning, men det var mer enn forventet! Helt greit for meg; vi har nok å gjøre før vår nye venn kommer, og så blir det mindre ulønnet permisjon også.

IMG_20230919_164911~2.jpg
Var første ultralyd for vår del, så hadde ikke noen antakelser om kjønn på forhånd. Ville helst bare se en frisk baby, og det fikk jeg! Men siden jeg alltid har ønsket meg en jente, var det jo en koselig bonus! Så er det i boks - vi får se om mannen har noen guttesvømmere også en gang i framtiden! Mamma er storfornøyd med å kunne bruke opp et lager av rosa garn.
 
Dagens OUL målt til 18+5 (samme som OTUL), BPD: 4,4 cm, hodeomkrets: 15,7 cm, hjerteslag en plass mellom 140-150/min. Alt bra.

Fastsatt termin: 20/2
 

Vedlegg

  • IMG_1254.jpeg
    IMG_1254.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 56
Back
Topp