Ultralyd-tråd

Vært på tidlig ultralyd i dag, og den lille har et hjerte som banker og ble målt til å være kommet lengre i utviklingen enn forventet. Ble flyttet ei uke fram til 8+5 :)
Så godt at det er liv ❤ men er det mulig for deg å være lenger? Testa ikkje du etter EL og tidlig hCG? :) syns det er spesielt at så mange blir "flytta" så langt, når crl er ei sååå ubestemte måling:confused005
 
Så godt at det er liv ❤ men er det mulig for deg å være lenger? Testa ikkje du etter EL og tidlig hCG? :) syns det er spesielt at så mange blir "flytta" så langt, når crl er ei sååå ubestemte måling:confused005
Tror de bare flytter de frem og tilbake med utgangspunkt i målene for endelig termin får man vel ikke før rundt uke 20?
 
Tror de bare flytter de frem og tilbake med utgangspunkt i målene for endelig termin får man vel ikke før rundt uke 20?
Ja, det trur eg og, men virke som mange endre terminen sin etter det også, og følger det som er sagt på TUL. Dei kan få like gode mål på OTUL som OUL, så nokre sjukehus gir endelig termin då også :)
 
Så godt at det er liv ❤ men er det mulig for deg å være lenger? Testa ikkje du etter EL og tidlig hCG? :) syns det er spesielt at så mange blir "flytta" så langt, når crl er ei sååå ubestemte måling:confused005
Det er i utgangspunktet mulig at jeg kan være 3 dager lenger på vei, pga. hvordan eggløsningstestene reagerte. 5 dager synes jeg er litt for mye, og kommer til å følge den gamle målingen hvertfall fram til otul.
Opplevde ved forrige graviditet å bli satt tilbake ganske mange dager, og da også visste jeg sånn ca. når befruktning skjedde, +\- tre dager.
 
Tror de bare flytter de frem og tilbake med utgangspunkt i målene for endelig termin får man vel ikke før rundt uke 20?
Tror det varierer fra sykehus til sykehus. Noen mener tidlig datering er sikrest, mens andre holder på at oul-målingen er beste tidspunkt.
 
Joda, men dersom det stemmer spiller det jo lite rolle.. :)
Absolutt ikke. Faren ved å endre termin på oul er de som allerde har tidlig veksthemmet lille pga begynnende svangerskapsforgiftning eller morkakesvikt. De vil ble kraftig tilbakedatert, uten at man fanger opp at det er noe galt som trenger oppfølging.

Også har du sånne som meg, som har babyer som vokser som ugress i starten, så jeg alltid blir flyttet 2-ish uker frem på oul, for så at de gnager om veksthemming etterpå. Gøy å «slippe» to uker tidligere hvis man går til termin. Ikke gøy når man får prematur baby. Med datering i uke 7-8 slipper jeg heldigvis de diskusjonene mer.
 
Mulig det er spurt om før men er det noe spesielt man må gjøre i forkant av UL? Forrige gang jeg gikk privat fikk jeg beskjed om å ikke ha tom blære (drikke litt i forkant og ikke gå på do rett før). Tok da utvendig UL. Denne gangen har det ikke blitt sagt noe om forberedelser, er usikker på om det er innvendig eller utvendig som blir tatt, men håper og tror det er innvendig da jeg bare er 7 + 0.
Jeg fikk beskjed om å tømme blære rett før :)
 
Jeg fikk beskjed om å tømme blære rett før :)
Jeg tenkte å fylle blæra litt i forkant, men var så nervøs at jeg måtte gå på do både 30 og 5 minutter før :hilarious: Heldigvis ønskte hun at jeg skulle ha tom blære (selv om den sikkert holdt på å fylle seg igjen:hilarious:)
 
Jeg var på UL i går. Liten bønne med sterk hjerterytme. Var så nervøs før timen at jeg holdt på å spy og livredd for at det skulle være noe gale. Målte til ca 8 uker, jeg har trodd at jeg er 9 uker i dag. Men bønna var litt vanskelig å måle så det blir mer presist på neste UL. Stor lettelse å se at alt er bra!
 
Takk! Det gikk over all forventning:love7 en dag lengre påvei enn først antatt, 9+5 i dag. Så en sprellende liten bamsemums på 2,7cm i størrelse:Heartred fin hjerterytme og normal vekst. Så at fostervannproduksjonen var godt i gang, så NÅ skal vi senke skuldrene og nyte bolla vår fremover:D
 

Vedlegg

  • D1EB23C3-0E5F-4AE1-BA37-F0C4C53C1160.jpeg
    D1EB23C3-0E5F-4AE1-BA37-F0C4C53C1160.jpeg
    368,2 KB · Visninger: 98
Takk! Det gikk over all forventning:love7 en dag lengre påvei enn først antatt, 9+5 i dag. Så en sprellende liten bamsemums på 2,7cm i størrelse:Heartred fin hjerterytme og normal vekst. Så at fostervannproduksjonen var godt i gang, så NÅ skal vi senke skuldrene og nyte bolla vår fremover:D
Så utrolig hyggelig!! Bare å nyte ja! :Heartred
 
Back
Topp