Ultralyd-tråd

Jeg var på ul når jeg var 7+0 i følge mens, men lille ble målt til 3 mm og da satte hun 6+3. denne målingen har passet perfekt til alle ul etterpå, har hatt tre til og er i uke 12 nå. Så eggløsningen kom bare litt sent.
Og din var jo 4 mm, større enn min!
Takk for svar! Har funnet mange «oversiktskart» for ultralyd der 4mm er helt innafor, og til og med stort for 6+0, så jeg ble litt forvirret. Nå må jeg vente to uker i spenning til neste ultralyd. Håper alt ser fint ut da.
 
Takk for svar! Har funnet mange «oversiktskart» for ultralyd der 4mm er helt innafor, og til og med stort for 6+0, så jeg ble litt forvirret. Nå må jeg vente to uker i spenning til neste ultralyd. Håper alt ser fint ut da.
Ja skjønner ikke hvorfor de sa det til deg…? har stor tro på dette jeg ❤️
 
Eg ser at mange henger seg opp i str og at dei blir satt fram/tilbake. Det stemmer ikkje. All ultralyd før fosterdiagnostikk (og då snakker me fleire mål, ikkje kun crl) rundt uke 11-13 kan KUN gi ein liten anelse på kor langt du er på vei. Eg vil tru at dokk ser målingene og tenker at GY har stadfesta nåke, for eg kan ikkje se for meg at ein GY på eit så tidlig tidspunkt vil slå i bordet med ei måling som er 100% unøyaktig. Ingen bør følge TUL målinger så lenge dei er ganske sikre på befruktning (som dei fleste her inne er). Det er også forskjell på UL-apperatene sin utmåling, det ser me jo då folk blir målt til samme crl men ulike uker likevell.
 
Ny ul i dag og alt så fint ut :Heartred
Blødde ut hematomet jeg hadde for halvannen uke siden, men det har dannet seg et nytt hematom. Litt mindre på størrelse enn det forrige. Ny kontroll om halvannen uke igjen for å sjekke om hematomet er blitt mindre.
 

Vedlegg

  • IMG_5408.jpeg
    IMG_5408.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 41
Som jeg har gleder meg til denne oppdateringen! :sad010 :Heartred

Alt så kjempefint ut på tul i dag, målte meg nå til 10+6, så plutselig én dag frem igjen :hilarious:

Lå og sprelte og snudde på seg og viftet med både armer og bein. Så nydelige skue :happy093:Heartred

Nååå kan vi nok senke skuldrene frem til otul 25. juli (14 dager).
 

Vedlegg

  • IMG_0932.jpeg
    IMG_0932.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 66
Som jeg har gleder meg til denne oppdateringen! :sad010 :Heartred

Alt så kjempefint ut på tul i dag, målte meg nå til 10+6, så plutselig én dag frem igjen :hilarious:

Lå og sprelte og snudde på seg og viftet med både armer og bein. Så nydelige skue :happy093:Heartred

Nååå kan vi nok senke skuldrene frem til otul 25. juli (14 dager).

Fine lille! Godt å få bekreftet at det står bra til ❤️
 
Som jeg har gleder meg til denne oppdateringen! :sad010 :Heartred

Alt så kjempefint ut på tul i dag, målte meg nå til 10+6, så plutselig én dag frem igjen :hilarious:

Lå og sprelte og snudde på seg og viftet med både armer og bein. Så nydelige skue :happy093:Heartred

Nååå kan vi nok senke skuldrene frem til otul 25. juli (14 dager).

Fantastisk ❤️
 
Mulig det er spurt om før men er det noe spesielt man må gjøre i forkant av UL? Forrige gang jeg gikk privat fikk jeg beskjed om å ikke ha tom blære (drikke litt i forkant og ikke gå på do rett før). Tok da utvendig UL. Denne gangen har det ikke blitt sagt noe om forberedelser, er usikker på om det er innvendig eller utvendig som blir tatt, men håper og tror det er innvendig da jeg bare er 7 + 0.
 
Mulig det er spurt om før men er det noe spesielt man må gjøre i forkant av UL? Forrige gang jeg gikk privat fikk jeg beskjed om å ikke ha tom blære (drikke litt i forkant og ikke gå på do rett før). Tok da utvendig UL. Denne gangen har det ikke blitt sagt noe om forberedelser, er usikker på om det er innvendig eller utvendig som blir tatt, men håper og tror det er innvendig da jeg bare er 7 + 0.
Ingen forberedelser her.. :)
 
Mulig det er spurt om før men er det noe spesielt man må gjøre i forkant av UL? Forrige gang jeg gikk privat fikk jeg beskjed om å ikke ha tom blære (drikke litt i forkant og ikke gå på do rett før). Tok da utvendig UL. Denne gangen har det ikke blitt sagt noe om forberedelser, er usikker på om det er innvendig eller utvendig som blir tatt, men håper og tror det er innvendig da jeg bare er 7 + 0.
Der hjalp definitivt med full blære for meg! Så prøv det om det er mulig :happy:
 
Dere som har kommet litt lenger enn meg som er tidlig mars-termin. Var noen av dere på ul rundt 6+0? Jeg var, og fikk se et blinkende riskorn på 4mm. Gyn sa at det var lite, og at embryoet burde vært 6mm på det tidspunktet. Og at jeg måtte sjekke med ny ultralyd om ca to uker. Har lest litt om størrelser på embryo og finner at 4mm i uke 6+0 egentlig er midt i blinken. Så nå er jeg forvirret og bekymret. Husker noen omtrent hvor stort embryoet var i uke 6+0??
3,9 jordmor mente jeg var 5+9 og at alt var normalt
 
Back
Topp