Ultralyd-tråd

Vis vedlegget 409300Vis vedlegget 409301

I dag var det vår tur til å ta tidlig ultralyd! Var fra før 6+6 i følge appen/vanlig menstruasjonssyklus, testet ikke for eggløsning. Ble satt tilbake til 6+3, men det ga mer mening mtp befruktning, og jammen fikk vi ikke se et bankende hjerte :happy093
Alt så bra ut i følge jordmor, så det var en stoooor lettelse!
Sååååå bra!! :happy093 :Heartred
 
Vis vedlegget 409300Vis vedlegget 409301
I dag var det vår tur til å ta tidlig ultralyd! Var fra før 6+6 i følge appen/vanlig menstruasjonssyklus, testet ikke for eggløsning. Ble satt tilbake til 6+3, men det ga mer mening mtp befruktning, og jammen fikk vi ikke se et bankende hjerte :happy093
Alt så bra ut i følge jordmor, så det var en stoooor lettelse!
Eneste jeg stusset på er at jeg fikk samme termin som jeg hadde i appen - selv om jeg ble satt tilbake 3 dager. Fortsatt 23/02, mens hun mente jeg skulle vært 6+5 i følge menstermin, og dermed hatt termin 21/02 før ultralyd satte meg tilbake til 6+3. Noen som har opplevd det samme? Evt som er like langt på vei eller har samme termin? Blir så forvirret over disse greiene!
 
Endelig fikk vi se den lille bønna!
Ei uke kortere på vei enn jeg trodde, så ikke så rart at det var litt vanskelig å se forrige uke <3
Hurra! Var du hos Liv Hanne på Levanger? :love7 vurderer å bestille time der selv snart, men vet ikke helt når. Hvor langt var du kommet?
 
Hurra! Var du hos Liv Hanne på Levanger? :love7 vurderer å bestille time der selv snart, men vet ikke helt når. Hvor langt var du kommet?
Jeg var hus Elin, men hun er også på innherredsklinikken :happy: Hun var her nydelig å komme til, og jeg følte hun oppriktig ønsket at vi skulle få se ordentlig - selv om det viktigste var å få bekreftet liv:Heartred Første ul målte hun at jeg var i slutten av uke 5, men fikk sett hjerteslag:) Viste seg likevel på ul på sykehuset at jeg var noen dager lengre på vei. Var jo da litt vanskelig å se på grunn av cysten som laget skygge for livmor.
 
Jeg var hus Elin, men hun er også på innherredsklinikken :happy: Hun var her nydelig å komme til, og jeg følte hun oppriktig ønsket at vi skulle få se ordentlig - selv om det viktigste var å få bekreftet liv:Heartred Første ul målte hun at jeg var i slutten av uke 5, men fikk sett hjerteslag:) Viste seg likevel på ul på sykehuset at jeg var noen dager lengre på vei. Var jo da litt vanskelig å se på grunn av cysten som laget skygge for livmor.
Har bare vært hos Liv Hanne, men godt å høre at hun andre også er hyggelig. Da blir det litt mindre skummelt.
Må være ærlig å si at jeg synes det er flaut å skulle ta kontakt "igjen", siden det er femtemann :laughing002
Hvordan sto det til med cysten nå sist? Kan de vokse/bli mindre av seg selv?
 
Til dere som har vært på UL og har fått med bilder hjem.. Må dere spør etter bilder eller er det noe man får tilbud om/ får automatisk? :think005
 
Til dere som har vært på UL og har fått med bilder hjem.. Må dere spør etter bilder eller er det noe man får tilbud om/ får automatisk? :think005
Jeg fikk det automatisk. Det var en selvfølge for fastlegen. Men om du er usikker, skader det sikkert ikke å spørre i tilfelle:)
 
Har bare vært hos Liv Hanne, men godt å høre at hun andre også er hyggelig. Da blir det litt mindre skummelt.
Må være ærlig å si at jeg synes det er flaut å skulle ta kontakt "igjen", siden det er femtemann :laughing002
Hvordan sto det til med cysten nå sist? Kan de vokse/bli mindre av seg selv?
Hehe, neiii det er jo SÅ flott og koselig at det finnes store familier også! :joyful: :Heartred Og jordmødre må da i hvertfall heie på storfamilier?
Det gikk veldig bra med cysten, takk! Det var eggposen(?) som fortsetter å vokse etter egget er sluppet, så den ville enten krympe inn eller sprekke. Den vistes nesten ikke på sist ul.:happy:
 
Til dere som har vært på UL og har fått med bilder hjem.. Må dere spør etter bilder eller er det noe man får tilbud om/ får automatisk? :think005
Komme heilt ann på, offentlig pleie ein ikkje få på tidlig og må betale for på OUL. Privat så får ein ofte bilde uoppfordra ☺️ eg ville nok uansett spurt på forhånd, så sleppe ein skuffelser underveis :)
 
Til dere som har vært på UL og har fått med bilder hjem.. Må dere spør etter bilder eller er det noe man får tilbud om/ får automatisk? :think005
Varierer litt. Privat så fikk jeg uten å spørre.
Men der er ikke verre enn å spørre! :love017
 
Har i dag bestilt tidlig UL ved privat klinikk, neste uke, da vil jeg være 9+5. hva kan de se på tul i denne uka? Er det noe annerledes ved og være på UL privat enn på sykehuset?
Jeg var på ul 9+1/2, der så vi en liten bønne som hadde begynt å få armer og ben, og som bevegte seg veldig mye! Så det var veldig koselig:Heartred Føler hos private bruker de mye mer tid på å forklare ting osv. Var på sykehus med førstei uke 9, fikk bekreftet foster og hjerte thats it. Mens nå hos privat forklarte hun mye om utviklingen til fosteret denne uken, funksjonen til plommesekken og når den forsvinner. Hvordan hun tar målinger og hvordan det stemmer ut i fra mens termin. Veldig fornøyd med å gå privat så har gått 2/3 ganger privat gjennom alle svangerskap:Heartred
 
Back
Topp