Ultralyd-rapporter

Når vi ventet jente sist så lå ho på alt mellom 167-175 i hjerteslag. Denne gang ligger lille mellom 135-140. Så spent på om det er gutt eller jente denne gang
Oi spennende, jeg husker ikke hva guttungen her lå på men jeg kan ikke huske at det var så høyt som nå

Når vi ventet jente sist så lå ho på alt mellom 167-175 i hjerteslag. Denne gang ligger lille mellom 135-140. Så spent på om det er gutt eller jente denne gang
Spennende! Da jeg var på TUL for en uke siden lå hjerteslagene på 169 og høyt hcg-nivå på 144.000. Jeg har en magefølelse på jente, så blir spennende å se ☺️

Må bare spørre, er det privat ultralyd dere har vært på? Jeg er henvist til tidlig ultralyd men ikke fått time enda. Er i uke 11 nå og liiiitt utålmodig :laughing002

Må bare spørre, er det privat ultralyd dere har vært på? Jeg er henvist til tidlig ultralyd men ikke fått time enda. Er i uke 11 nå og liiiitt utålmodig :laughing002
Jeg har bare vært privat ul nå. Venter fremdeles på innkalling til offentlig TUL

Så utrolig kult og tydelig bilde! :)
Takk :) Her jeg bor tar de alltid innvendig ultralyd frem til rundt uke 12. Så fikk kjempe fine bilder i første svangerskap og. Og denne gangen fikk jeg se en liten bamsemums som danset rundt og beveget seg der inne :)

Vis vedlegget 398082
En vellykket TUL i dag, ble målt til både 8+2 og 8+6 så er iallefall ikke kortere på vei enn jeg har beregnet. Alt sto bra til med lille, og hadde fine hjerteslag på 174. Noen som har erfaring med å tyde kjønn ut fra hjerteslag?
Ble vist en graf hvor hun viste hvordan hjertefrekvensen øker frem til uke 10 ca, så vil den gå litt ned igjen og stabilisere seg :) Jeg ble målt til 7+6, og hjertefrekvens på 150-155 var gjennomsnittlig (markert på grafen, antall uker nederst)
0F9B0C25-85D5-4981-A831-D32A7F571A67.jpeg

Spottet to dager før IKM, blødde kraftig IKM og av og på i noen dager. Målte HCG med dobling noen dager etter dette. Hadde en blødning for 16 dager siden, men ikke noe mer enn det. Fått litt brunlig utflod i ettermiddag før TUL.

Kan ikke annet enn å vente nå, så må bare lage meg gode dager før legetimen på mandag :facepalm:
Hvordan gikk det med deg på legetimen i går? <3

Hvordan gikk det med deg på legetimen i går? <3
På legetimen sa legen min at det ser ikke ut til å gå riktig vei. I går fikk jeg svar på hcg prøven og den hadde steget fra 595 torsdag 19. Jan. Til 16555 mandag 6. feb. Legen sa at jeg måtte ha et lite håp, for verdien hadde steget slik den skulle sa han.

Tok ny hcg måling i dag og får svar på den i morgen :facepalm:
Takk som spør:Heartred

På legetimen sa legen min at det ser ikke ut til å gå riktig vei. I går fikk jeg svar på hcg prøven og den hadde steget fra 595 torsdag 19. Jan. Til 16555 mandag 6. feb. Legen sa at jeg måtte ha et lite håp, for verdien hadde steget slik den skulle sa han.

Tok ny hcg måling i dag og får svar på den i morgen :facepalm:
Takk som spør:Heartred
Lykke til med hcg stigningen til imorgen, håper håper håper dette går veien for deg :Heartred

Alt bra på vår første UL i dag! Så den lille forfra, så noe vanskelig å måle lengden nøyaktig, men ble målt til 8+0 (jeg har estimert 8+1). Hjerteslag på 167 og den lille og mengden fostervann var akkurat som det skulle. Er så lykkelig nå og gleder meg til å dele nyheten med de aller nærmeste :love017 Det blir så koselig å fortelle til mamma på morsdagen at hun skal bli bestemor :Heartred
26EEA411-1FAA-4D3B-BEB5-AD58419CDE54.jpeg

Last edited:
Alt bra på TUL i dag, så og hørte hjertet❤️
Ble målt til rett over 1cm, så tror det stemmer ganske bra på lengden av svangerskapet!
Ikke så flink jordmor kanskje, men har heller aldri tatt TUL så tidlig før.

Edit: bildet

Vedlegg

• 57725D74-FDAF-4B0F-89D9-724402EE12ED.png
    57725D74-FDAF-4B0F-89D9-724402EE12ED.png
    9,7 MB · Visninger: 50
Alt bra på vår første UL i dag! Så den lille bakfra, så noe vanskelig å måle lengden nøyaktig, men ble målt til 8+0 (jeg har estimert 8+1). Hjerteslag på 167 og den lille og mengden fostervann var akkurat som det skulle. Er så lykkelig nå og gleder meg til å dele nyheten med de aller nærmeste :love017 Det blir så koselig å fortelle til mamma på morsdagen at hun skal bli bestemor :Heartred
Vis vedlegget 398387
Wow, så fint og tydelig bilde! Ser ut som en bamse! :)

Back
Topp