Uke 46 - skravletråd

God kveld ja.:)
Her stormer det som bare det! I de verste kastene knirker hele huset og hvis det kommer noe hardt med vinden da, så ryker vinduene.:eek: Meeeeen det går vel fint denne gangen også! Er vant til at disse kvinnene stormer og lager rabalder innimellom. :p
Jeg har hatt en travel lørdag og har laga et LASS med vårruller, og ei hjemmelaga middelshavsblanding som skal i fryseren. Jenny sover, maten er inntatt og jeg koser meg med litt øl og Robinson. ♡

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hiv ut et par bilda a snuppa før eg kryp i seng :)

Fie ha fått senna første par støvla, di va ikje så populær :p

<3 Fie Elise <3

Vedlegg

• 1384642258550.jpg
    1384642258550.jpg
    42,6 KB · Visninger: 20
  • 1384642352631.jpg
    1384642352631.jpg
    33,3 KB · Visninger: 20
  • 1384642425088.jpg
    1384642425088.jpg
    59,9 KB · Visninger: 20
Hiv ut et par bilda a snuppa før eg kryp i seng :)

Fie ha fått senna første par støvla, di va ikje så populær :p

<3 Fie Elise <3

Hehe for et herlig sjarmtroll du har:rolleyes::D

☆★hilsen meg★☆

God kveld ja.:)
Her stormer det som bare det! I de verste kastene knirker hele huset og hvis det kommer noe hardt med vinden da, så ryker vinduene.:eek: Meeeeen det går vel fint denne gangen også! Er vant til at disse kvinnene stormer og lager rabalder innimellom. :p
Jeg har hatt en travel lørdag og har laga et LASS med vårruller, og ei hjemmelaga middelshavsblanding som skal i fryseren. Jenny sover, maten er inntatt og jeg koser meg med litt øl og Robinson. ♡

Mmmm vårruller! (Eller lumpia som jeg kaller det:P) hva hadde du i dem?
Håper dete har hatt en rolig natt ;)

☆★hilsen meg★☆

God morgen :)
Bihulene og nakken verker helt sykt,så lurer på om jeg måringe legen i morgen....
Orker ikke å ha så vondt hver dag. Blir så redusert :(
Natten har vært god,men storebror hadde mareritt i natt,så han sov hos oss :)
De våknet rundt 6.30 begge to :)

Skal sette inn rundstykker i ovnen og ungene vil nok ha fiskekaker,kjenner jeg de rett :)

Vi var i barnebyrsdag til niesen vår igår :) koooselig,men gurimalla jenter på 6 år bråker mer enn jeg husker ;)

Skal snart gå å legge meg litt igjen,gubben sto akkurat opp :)

Forresten,vi så på "kongen av bastøy" igår kveld,den er så bra,men trist..
Har dere sett den før? En av mine favoritterfilmer.
Han ene som spiller der,er fra hjemstedet mitt :)

Sent from my iPad using BV Forum

God morgen :)
Bihulene og nakken verker helt sykt,så lurer på om jeg måringe legen i morgen....
Orker ikke å ha så vondt hver dag. Blir så redusert :(
Natten har vært god,men storebror hadde mareritt i natt,så han sov hos oss :)
De våknet rundt 6.30 begge to :)

Skal sette inn rundstykker i ovnen og ungene vil nok ha fiskekaker,kjenner jeg de rett :)

Vi var i barnebyrsdag til niesen vår igår :) koooselig,men gurimalla jenter på 6 år bråker mer enn jeg husker ;)

Skal snart gå å legge meg litt igjen,gubben sto akkurat opp :)

Forresten,vi så på "kongen av bastøy" igår kveld,den er så bra,men trist..
Har dere sett den før? En av mine favoritterfilmer.
Han ene som spiller der,er fra hjemstedet mitt :)

Sent from my iPad using BV Forum

Uff, ikke noe godt med den type verking nei!:eek::( burde kontakte lege, så kansje du får noe for det;)

Haha ja kan bli ganske så livlig med 6åringer å:eek::p blir ikke ro før dem flytter ut:P

Jeg har sett filmen, og den er veldig bra!:) mine favorittfilmer er vel Inseption og Shutter Island;) liker spennede og forvirrende filmer:P

☆★hilsen meg★☆

God morgen, girls!;)

Nå har jeg "akkurat" gitt en flaske og skiftet en stinkebleie på mini og skal sove videre;) må bare vente til han også sovner :P de 3 andre har stått opp ;):)

Aner ikke hva planene er for dagen, men håper det er greit nok vær til at vi kan ut å leke eller gå tur seinere idag:)

Hva skal dere idag da?

ønsker dere en super søndag!

☆★hilsen meg★☆

Åssen glass-matretter liker hun da?

☆★hilsen meg★☆
Nestlé sine fra 15 mnd, fullkornspasta med kjøttsaus og biff stroganoff. Og Hipp sin pasta rigatoni (eller noe sånt) med skinke :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

God søndag :)
Her skal vi feire farsdag idag :p Hermine har tegna kort og jeg har bakt kake på morgenkvisten. Skulle gjøre det enkelt og kjøpte ei sånn pose sjokoladekake, men den ble katastrofal! :eek: flat og gummiaktig :confused: Sånn går det når man skal velge lettvindtløsning :p
Hermine sjangler rundt her og samler kuvertbrikker i en liten boks og tømmer ut, og jeg drikker kaffe. Snart skal vi vekke pappan og så skal vi spise egg og bacon til frokost :)
Middag hos svigers idag, de feirer 30 års bryllupsdag :D

God morgen, girls!;)

Nå har jeg "akkurat" gitt en flaske og skiftet en stinkebleie på mini og skal sove videre;) må bare vente til han også sovner :P de 3 andre har stått opp ;):)

Aner ikke hva planene er for dagen, men håper det er greit nok vær til at vi kan ut å leke eller gå tur seinere idag:)

Hva skal dere idag da?

ønsker dere en super søndag!

☆★hilsen meg★☆
Håper også det blir vær til å gå ut å leke, men akkurat nå både blåser og snør det så ser dårlig ut altså :p
I tillegg har hun fått den stygge hosten tilbake, og såsnart hun kommer ut i kald luft hoster og hoster og hoster hun :( håper astmamedisinen blir å virke!!!

God søndag :)
Her skal vi feire farsdag idag :p Hermine har tegna kort og jeg har bakt kake på morgenkvisten. Skulle gjøre det enkelt og kjøpte ei sånn pose sjokoladekake, men den ble katastrofal! :eek: flat og gummiaktig :confused: Sånn går det når man skal velge lettvindtløsning :p
Hermine sjangler rundt her og samler kuvertbrikker i en liten boks og tømmer ut, og jeg drikker kaffe. Snart skal vi vekke pappan og så skal vi spise egg og bacon til frokost :)
Middag hos svigers idag, de feirer 30 års bryllupsdag :D

Så flinke og snille dere er med pappan :) han blir nok glad for dette ;):)

☆★hilsen meg★☆

Håper også det blir vær til å gå ut å leke, men akkurat nå både blåser og snør det så ser dårlig ut altså :p
I tillegg har hun fått den stygge hosten tilbake, og såsnart hun kommer ut i kald luft hoster og hoster og hoster hun :( håper astmamedisinen blir å virke!!!

Ikke noe gøy eller godt med den hostinga:( blir ikke noe bedre av kald luft nei.. men jeg tenkte astmamedisin begynte å virke med engang??

☆★hilsen meg★☆

Mmmm vårruller! (Eller lumpia som jeg kaller det:P) hva hadde du i dem?
Håper dete har hatt en rolig natt ;)

☆★hilsen meg★☆
Lumpia? Hvor kommer det i fra?:):p

Jeg hadde i svinekjøttdeig, kål, hvitløk og gulrot, MamaSita's-krydder, litt chilisaus (Blue Oyster), salt, pepper, hvitløkspulver. Gode ble de, men neste gang skal jeg ha i mer MamaSita's eller buljong.:)

ja, har gått i flere uker der nå, synes ikke de er spesielt flinke på å vaske rundt for å bli kvitt viruset...OG det er bare 24 timers karantenetid, så barna kommer jo i bhg ett døgn etter at de er ferdige og spy for så å smitte andre barn :mad:

Trodde det var 48 timers karantenetid fra men sist hadde oppkast til man kunne komme i bhgen igjen i alle bhger? Det er det i vår vet jeg! Alle må jo holde seg hjemme inntil de er blitt friske igjen, ellers hjelper det jo igrunn lite. Og viktig og vaske hender!!!

God dag!!:)
Vesla sov til 08 uten oppvåkning i natt og det er så herrrrlig! Hun sover alltid lenge når det er pappaen sin tur til å stå opp med henne, så de har nok inngått en avtale de to.:p
Nå dubber hun ute i vogna (det blåset ikke like ille i dag heldigvis) mens vi sitter slengt på hver vår sofa.. jeg burde vasket klær, rydda litt og forberedt meg undervisning i den Kalde Krigen (oh my!), men det får vi ta etter hvert.:)

Lumpia? Hvor kommer det i fra?:):p

Jeg hadde i svinekjøttdeig, kål, hvitløk og gulrot, MamaSita's-krydder, litt chilisaus (Blue Oyster), salt, pepper, hvitløkspulver. Gode ble de, men neste gang skal jeg ha i mer MamaSita's eller buljong.:)

Haha har vokst opp med filippinere rundt med, og dem sier lumpia ;):) så første gang jeg hørte navnet vårrull, så tenkte jeg at det var et merkelig navn, men innså fort at de fleste i Norge sier det:P haha..

Høres kjempe godt ut :D jeg er veldig glad i sånn mat;) mamma har pleid å lage med bare kjøttdeig, løk, paprika og litt krydder..men jeg er mer sånn som liker at det er mye smak i mat:P

☆★hilsen meg★☆

Trodde det var 48 timers karantenetid fra men sist hadde oppkast til man kunne komme i bhgen igjen i alle bhger? Det er det i vår vet jeg! Alle må jo holde seg hjemme inntil de er blitt friske igjen, ellers hjelper det jo igrunn lite. Og viktig og vaske hender!!!
Ja, det er jo anbefalt fra helsedirektoratet og regelen i de fleste andre bhg men vår har bare 24 timer. Og det får de jo igjen for med endesløse sykluser med omgangssyke:( Nå skal de endre på reglene til 48 timer, håper det hjelper!

*Surfer mobilt*

Ikke noe gøy eller godt med den hostinga:( blir ikke noe bedre av kald luft nei.. men jeg tenkte astmamedisin begynte å virke med engang??

☆★hilsen meg★☆
Nei, forebyggende medisin tar ca 14 dager før det har noen effekt;)

*Surfer mobilt*

Haha har vokst opp med filippinere rundt med, og dem sier lumpia ;):) så første gang jeg hørte navnet vårrull, så tenkte jeg at det var et merkelig navn, men innså fort at de fleste i Norge sier det:P haha..

Høres kjempe godt ut :D jeg er veldig glad i sånn mat;) mamma har pleid å lage med bare kjøttdeig, løk, paprika og litt krydder..men jeg er mer sånn som liker at det er mye smak i mat:P

☆★hilsen meg★☆
Ahaaa! Derfor det stod lumpia på.den pastrydeigen da.;)
Jeg også liker at det er mye smak i dem. Syns det var vanskelig å beregne krydderet siden jeg brukte 1.4kg kjøttdeig, men nå jeg jeg til neste gang at det må litt mer til.:)

Back
Topp