Uke 46 - skravletråd

Linsesuppe av et litt selvkomponert slag også med god hjelp av svigermor :)
Og hun bakte rundstykker!
Så deilig da! Har aldri smakt det, kanskje jeg skulle prøvd det en dag :) Likte Eskil det?


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Ja, det er jo anbefalt fra helsedirektoratet og regelen i de fleste andre bhg men vår har bare 24 timer. Og det får de jo igjen for med endesløse sykluser med omgangssyke:( Nå skal de endre på reglene til 48 timer, håper det hjelper!

*Surfer mobilt*

Ja, nettopp!!
Håper og tror det kommer til og hjelpe mht mindre sykdom i bhgen, hvertfall at det ikke varer like lenge under hvert sykdomsutbrudd.
 
Så deilig da! Har aldri smakt det, kanskje jeg skulle prøvd det en dag :) Likte Eskil det?


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Han likte det VELDIG godt! :D
Jeg gikk utfra denne oppskriften:
http://lysthagen.com/2012/11/sondagssuppe-linsesuppe-med-karri-og-kokosmelk/
Men vi hadde nok mindre linser i forhold til mengden veske. Hadde oppi litt bønner også, revet gulrot og paprika :D
OG så droppet vi kokosmelken.
Men jeg vil fortsatt prøve å få tak i oppskriften til bhg, den er "tykk" av linser og utrolig god! Vi skal definitivt lage det igjen!
 
Fantastisk at de endelig har funnet ut hva som feilet han og at han holder på å bli bedre :D DET var godt å høre!!! :)
God bedring til deg!!! Nesehorn er fantastisk om man er plaget med bihulene, skyller ut all gruffa slik at det ikke tetner og blir betent ;)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app

hahaha, skjønte ingenting når det sto NESEHORN:D
Jeg har så dårlig humor, fy fader;):) Sitter her og dævver snart av latter:D Tusen mange takk for tipset, det skal anskaffes:) Håper det hjelper:) Har slitt lenge med bihulene.. over 10 år!
Jaaaah:) kan tro det er godt og få igjen lille gutten min:) Omtrent bare vært grining, sitte på armen og null søvn i 3 mnder nå..
Han fikk antibiotika som skulle ta de fleste infeksjoner siden legen ikke helt blei klok på hva dte var siden crp kun var på 4 og han tydeligvis var dårlig og ikke blei bedre.

Hvordan er formen din? har du kommet deg? Og hvordan er det med hosten til Hermine?
 
Hjelper desverre ikke stort når mange foreldre ikke overholder disse reglene da :(

Nei, og det er for dårlig det og, men mange er redde for jobben sin når de ikke får andre til og passe sykt barn. Mange barn er mer syke enn 10-15 dager i året. Hvertfall når det gjelder det første året barnet er i bhgen, der barnet ofte er sykt pga mye og ny smitte hele tiden.
 
Dra til legen du, så kan vi krysse fingrene for at du kan få noe mot det;) men så godt at Emmeth er bedre :D det er nok deilig for både han og dere andre ;) er han i bedre humør på dagen å eller?

Skjønner ikke at du orker å gjøre så mye når du er syk:eek::rolleyes::p jeg gidder kun det som er nødvendig:eek::p

☆★hilsen meg★☆

Jeg aner ikke jeg heller, får dårlig samvittighet når jeg ikke gjør noe på dagen, selvom jeg er syk:eek::( Irritererer mannen min og, at jeg ikke greier og ligge og slappe av, selv når jeg er syk!:p

Mannen jobber mandag og tirsdag, så jeg må vente med og dra til legen på onsdag.
Mhm, lille blidsolen min er tilbake igjen:) Blid dagen lang og babler i vei på babybabelspråk;):p Og nå sover han igjen også:) Han kan våkne og ville ha smokken sin, men ikke sånn at han holder det gående fra kl 00.00.05.00 lenger;) Har merka en stor forbedring siden han begynte på antibiotikaen på fredag og til nå idag, mandag:)
 
Jeg aner ikke jeg heller, får dårlig samvittighet når jeg ikke gjør noe på dagen, selvom jeg er syk:eek::( Irritererer mannen min og, at jeg ikke greier og ligge og slappe av, selv når jeg er syk!:p

Mannen jobber mandag og tirsdag, så jeg må vente med og dra til legen på onsdag.
Mhm, lille blidsolen min er tilbake igjen:) Blid dagen lang og babler i vei på babybabelspråk;):p Og nå sover han igjen også:) Han kan våkne og ville ha smokken sin, men ikke sånn at han holder det gående fra kl 00.00.05.00 lenger;) Har merka en stor forbedring siden han begynte på antibiotikaen på fredag og til nå idag, mandag:)

Du as:p bedre å slappe av når man er syk;) da blir man ofte raskere frisk og man kan slappe av med god samvittighet :p hehe.. så gå å legg deg!:mad: haha :p

Så deilig å høre at gutten din er seg selv :D hurra for Emmeth og antibiotika!:cool:
Er utrolig hvor fort den medisinen begynner å virke:) men viktig å ikke slutte med den før man skal;)

☆★hilsen meg★☆
 
Nei, og det er for dårlig det og, men mange er redde for jobben sin når de ikke får andre til og passe sykt barn. Mange barn er mer syke enn 10-15 dager i året. Hvertfall når det gjelder det første året barnet er i bhgen, der barnet ofte er sykt pga mye og ny smitte hele tiden.
Men stakkars barn som må være halvsyke i barnehagen :( og ekstra synd med all smitten som aldri blir borte!
 
hahaha, skjønte ingenting når det sto NESEHORN:D
Jeg har så dårlig humor, fy fader;):) Sitter her og dævver snart av latter:D Tusen mange takk for tipset, det skal anskaffes:) Håper det hjelper:) Har slitt lenge med bihulene.. over 10 år!
Jaaaah:) kan tro det er godt og få igjen lille gutten min:) Omtrent bare vært grining, sitte på armen og null søvn i 3 mnder nå..
Han fikk antibiotika som skulle ta de fleste infeksjoner siden legen ikke helt blei klok på hva dte var siden crp kun var på 4 og han tydeligvis var dårlig og ikke blei bedre.

Hvordan er formen din? har du kommet deg? Og hvordan er det med hosten til Hermine?
hahaha, har ikke fundert over dobbeltbetydningen av nesehorn før :p :D ;) Men jeg bruker å skylle nesen/bihulene med saltvann morgen og kveld når jeg er forkjøla, og har siden jeg begynte med det ikke hatt bihulebetennelse :D Jeg har også vært plaga med det i årevis nemlig ;)

Sitter å hører på at Hermine hoster as we speak :( Har henne hjemme idag pga hoste, hun får ikke sove noe særlig for våkner hver gang hun begynner å hoste...og hun hoster kun når hun legges ned for å sove :( Men jeg er frisk da :)
 
Hjelper desverre ikke stort når mange foreldre ikke overholder disse reglene da :(
var det som var bhg argument, at foreldre ikke holdt barna sine hjemme 48 timer uansett. Men jeg tenker at da bryter de iallfall reglene, og det kan jo hjelpe litt iallfall, enn at alle sendes i bhg etter 24 timer og smitter andre!
 
var det som var bhg argument, at foreldre ikke holdt barna sine hjemme 48 timer uansett. Men jeg tenker at da bryter de iallfall reglene, og det kan jo hjelpe litt iallfall, enn at alle sendes i bhg etter 24 timer og smitter andre!
Det burde virkelig innføres og kjøres hardt ned på om foreldrene blir tatt i å jukse! Det går jo ut over personalet også, som igjen går utover kvaliteten på barnehagen. Jeg vet det er mer vanlig enn man tror, men jeg synes det er helt sykt å sende barna i barnehagen før de er utenfor denne karantenen! Spesielt når det gjelder omganggsyke, oppkast og diare!
 
Det burde virkelig innføres og kjøres hardt ned på om foreldrene blir tatt i å jukse! Det går jo ut over personalet også, som igjen går utover kvaliteten på barnehagen. Jeg vet det er mer vanlig enn man tror, men jeg synes det er helt sykt å sende barna i barnehagen før de er utenfor denne karantenen! Spesielt når det gjelder omganggsyke, oppkast og diare!
Ja, litt forkjølelse, snørr og feber skal vi alltids klare å holde ut i perioder. Men å sende slappe og uopplagte barn i bhg når de ennå ikke har fått tilbake matlysten etter omgangssyke blir jo rett og slett rovdrift på de små :( Ikke minst dette med smitte, at det blir gående og gående og barna blir smittet flere runder med samme virus uten at bhg blir kvitt det. Skulle rett og slett blitt bøtelagt for å bryte karantenen, slik som man blir ved forseinthenting!
 
Du as:p bedre å slappe av når man er syk;) da blir man ofte raskere frisk og man kan slappe av med god samvittighet :p hehe.. så gå å legg deg!:mad: haha :p

Så deilig å høre at gutten din er seg selv :D hurra for Emmeth og antibiotika!:cool:
Er utrolig hvor fort den medisinen begynner å virke:) men viktig å ikke slutte med den før man skal;)

☆★hilsen meg★☆

Han skal ta den ei uke uke, så han er ferdig med kuren på fredag kveld:) Mhm, tok 1 dag før vi merka merkbar forbedring, så går fort, ja:)
Ja, jeg veit, teit og ikke slappe av og bli frisk, og heller fortsette og være syk og i full gang-dumskap:p:)
Derimot år unga er lagt ligger jeg langflat ut på sofaen:D heheh..
 
Men stakkars barn som må være halvsyke i barnehagen :( og ekstra synd med all smitten som aldri blir borte!

Ja, jeg er helt enig med deg jeg, søta! Jeg har ikke fått barn for og være på jobb døgnet rundt, men er faktisk veldig mange som har det sånn! Og er opp til hver familie hvordan de ønsker og leve, men det er sakens kjerne at mange ikke følger de kan være borte fra jobb, selv når barnet er sykt og dermed gir barna paracet og sender de i bhgen- Direkte trist er det:( For alle parter, unntatt arbeidsgiveren seff!:eek:
 
hahaha, har ikke fundert over dobbeltbetydningen av nesehorn før :p :D ;) Men jeg bruker å skylle nesen/bihulene med saltvann morgen og kveld når jeg er forkjøla, og har siden jeg begynte med det ikke hatt bihulebetennelse :D Jeg har også vært plaga med det i årevis nemlig ;)

Sitter å hører på at Hermine hoster as we speak :( Har henne hjemme idag pga hoste, hun får ikke sove noe særlig for våkner hver gang hun begynner å hoste...og hun hoster kun når hun legges ned for å sove :( Men jeg er frisk da :)

heheh, ikke så greit;) Bare jeg som har dårlig humor:D
Ojj, men da kan det jo være noe i det, men er det ikke ubeskrivelig ekkelt og skylle nesa?:eek:;) Lennypenny og er plaga med bihulene, stakkars:(
Uff, stakkars lille Hermine-tutta:( Men medisinen skal jo virke med èn gang du gir henne den om det er astma? Det der høres ikke bra ut! Så godt og høre du er blitt frisk igjen:):D HURRAAAA:)
 
heheh, ikke så greit;) Bare jeg som har dårlig humor:D
Ojj, men da kan det jo være noe i det, men er det ikke ubeskrivelig ekkelt og skylle nesa?:eek:;) Lennypenny og er plaga med bihulene, stakkars:(
Uff, stakkars lille Hermine-tutta:( Men medisinen skal jo virke med èn gang du gir henne den om det er astma? Det der høres ikke bra ut! Så godt og høre du er blitt frisk igjen:):D HURRAAAA:)
Jo det er litt ekkelt i starten, men man blir fort vant til det og det er så herlig å få skylt all gørra ut av systemet ;)

Nei, hun får forebyggende medisin og den må bygges opp i kroppen før den har noen effekt. Men skal få akuttmedisin til henne, den virker med en gang ;)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
heheh, ikke så greit;) Bare jeg som har dårlig humor:D
Ojj, men da kan det jo være noe i det, men er det ikke ubeskrivelig ekkelt og skylle nesa?:eek:;) Lennypenny og er plaga med bihulene, stakkars:(
Uff, stakkars lille Hermine-tutta:( Men medisinen skal jo virke med èn gang du gir henne den om det er astma? Det der høres ikke bra ut! Så godt og høre du er blitt frisk igjen:):D HURRAAAA:)
Er plaget igjen selv :(
Er no dritt også vondt.... Er trøtt hele tiden pgså,for det tar all energien...
Også setter det seg alltid skikkelig i nakken min,som legen min alltid sier...
Hakke bedre idag,for har kjøpt ny peppermynteolje fra helsekost.
Vidundermiddel :)

Fikk du antibiotika? Tror jeg må anskaffe meg det selv, god bedring da snuppa :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Han skal ta den ei uke uke, så han er ferdig med kuren på fredag kveld:) Mhm, tok 1 dag før vi merka merkbar forbedring, så går fort, ja:)
Ja, jeg veit, teit og ikke slappe av og bli frisk, og heller fortsette og være syk og i full gang-dumskap:p:)
Derimot år unga er lagt ligger jeg langflat ut på sofaen:D heheh..

Ja om antibiotika funker, så funker det fort :D og det er så bra at det har hjulpet Emmeth :) må være godt for han;)
jeg måtte ta det når jeg hadde kikhoste, og følte meg fort bedre, hadde kun 2 anfall, ett når jeg fikk kikhoste, og ett litt senere.. i motsetning til broren og faren min (som hadde det samtidig som meg), de hadde en annen medisin og hadde maaange sånne anfall:eek:

Haha godt du slapper av på kvelden da hvertfall ;) så får kroppen din litt ro hvertfall :p

☆★hilsen meg★☆
 
Er plaget igjen selv :(
Er no dritt også vondt.... Er trøtt hele tiden pgså,for det tar all energien...
Også setter det seg alltid skikkelig i nakken min,som legen min alltid sier...
Hakke bedre idag,for har kjøpt ny peppermynteolje fra helsekost.
Vidundermiddel :)

Fikk du antibiotika? Tror jeg må anskaffe meg det selv, god bedring da snuppa :)


Sent from my iPad using BV Forum

Mulig det blir legetur i morgen, siden N nå også er sjuk:( Ga hu paracet da feberen kom opp i 39,7.. Småtrolla er nå lagt for kvelden og blir snart lavendelbad på meg! Jeg bruker en en krem fra forever living som både varmer og blir kaldt. Kommer ann på om man har betennelse eller ikke. Er det betennelse blir det varmt. AUA, er så fordømt vondt når nakken også skjærer seg. Sliter selv og med nakke og skuldre.Noen ganger i året låser den seg og da er det på med nakkekrage og betennelsesdempende.DRITT!
God bedring til deg også, søta<3
 
Back
Topp