Uke 46 - skravletråd

Nei, forebyggende medisin tar ca 14 dager før det har noen effekt;)

*Surfer mobilt*

Åja..så kjipt:confused: får håpe det hjelper snart!

☆★hilsen meg★☆
 
Ahaaa! Derfor det stod lumpia på.den pastrydeigen da.;)
Jeg også liker at det er mye smak i dem. Syns det var vanskelig å beregne krydderet siden jeg brukte 1.4kg kjøttdeig, men nå jeg jeg til neste gang at det må litt mer til.:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hehe ja sikkert, for er nok flere land i asia som sier det samme :)

Ja vanskelig med krydder når det blir såå mye kjøtt..må få lagd det snart jeg å, men nærmeste butikk man får kjøpt ferdig deig ligger i Kongsberg og bø :p gidder ikke lage fra bunn, for det tar så laaang tid å strekke ut sånn deig:eek::p haha..

☆★hilsen meg★☆
 
Hei og hopp:)

Vi er hjemme fra svigermor, oppholdet gikk fint, snuppa har koset seg med all oppmerksomheten:)
Meeen du store min for en storm det har vært hehe:eek:

Pakken du sende Fru H har kommet vel frem, drakten virker kjempego:D
 
Hei og hå!

Jeg har akkurat sendt sambo og Simone avgårde for å hente en trofast reol til rommet hennes. Vi har ikke innredet det enda. Ellers har det vært en sløv helg for min del. Sov til kl ett både i går og i dag. Formen er ikke noe særlig, og jeg har kjempevondt i overkroppen av å hoste. Nesten så jeg håper prøvene viser bakteriefunn så jeg får antibiotika i morgen, men side jeg ikke har feber og crp ikke var veldig høy, så tror jeg egentlig det er virus.

Her har vært skikkelig høststorm i helga. Er jo vokst opp ytterst i havgapet, så er jo vant til at det stormer, men her vi bor nå er det sjelden vi merker så mye til vinden. Koselig er det likevel med stearinlys :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hehe ja sikkert, for er nok flere land i asia som sier det samme :)

Ja vanskelig med krydder når det blir såå mye kjøtt..må få lagd det snart jeg å, men nærmeste butikk man får kjøpt ferdig deig ligger i Kongsberg og bø :p gidder ikke lage fra bunn, for det tar så laaang tid å strekke ut sånn deig:eek::p haha..

☆★hilsen meg★☆
Nei, det er jeg enig med deg i. Jeg er alt for utolmodig til å lage sånt fra bunnen av!:p


Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Hei og hå!

Jeg har akkurat sendt sambo og Simone avgårde for å hente en trofast reol til rommet hennes. Vi har ikke innredet det enda. Ellers har det vært en sløv helg for min del. Sov til kl ett både i går og i dag. Formen er ikke noe særlig, og jeg har kjempevondt i overkroppen av å hoste. Nesten så jeg håper prøvene viser bakteriefunn så jeg får antibiotika i morgen, men side jeg ikke har feber og crp ikke var veldig høy, så tror jeg egentlig det er virus.

Her har vært skikkelig høststorm i helga. Er jo vokst opp ytterst i havgapet, så er jo vant til at det stormer, men her vi bor nå er det sjelden vi merker så mye til vinden. Koselig er det likevel med stearinlys :)


Sent from my iPhone using BV Forum
USJ, for noe svineri du har pådratt deg!! Høre ut som virusinfeksjon ja, men vi krysser fingrene for at det er baselusker.;)
Ligger dere litt i ly for vinden der dere bor? Fikk med oss blesten her også, men tror vi er litt skjerma slik at vi slapp unna det værste. Vannmassene er en anna sak! Heldigvis renner det unna en del unna her, og jeg skulle aldri tro at jeg kom til å si det, men HURRA for at vi er bosatt i en bakke!! (Endrer nok mening når snø og is kommer.);)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
God kveld. Formen er skikkelig herp. Kjdelig, men har vært igang med kakebaking, matlaging i hele dag. Har gomla paracet og det har hjelpi litt:) bihule-og pannebetennelse som vanlig, men har nå vart i 9 dager og ikke blitt bedre. Så må nok til legen selv også:(
Legen trodde kanskje Emmeth hadde lungebetennelse, men ikke vanlig, men kom av en sopp. Uansett, fikk en antibiotika for det og Emmeth har blitt bedre i formen og sover faktisk både på natta og på dagen igjen:):):):) nå skal jeg vaske bad og badekaret og ta meg et langt og varmt bad:D:D og så er det åndenes makt ikveld:p;):D:cool:

☆★☆Tastedingsen☆★☆
 
Hei og hå!

Jeg har akkurat sendt sambo og Simone avgårde for å hente en trofast reol til rommet hennes. Vi har ikke innredet det enda. Ellers har det vært en sløv helg for min del. Sov til kl ett både i går og i dag. Formen er ikke noe særlig, og jeg har kjempevondt i overkroppen av å hoste. Nesten så jeg håper prøvene viser bakteriefunn så jeg får antibiotika i morgen, men side jeg ikke har feber og crp ikke var veldig høy, så tror jeg egentlig det er virus.

Her har vært skikkelig høststorm i helga. Er jo vokst opp ytterst i havgapet, så er jo vant til at det stormer, men her vi bor nå er det sjelden vi merker så mye til vinden. Koselig er det likevel med stearinlys :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Usjameg, god bedring til deg lille venn:):):)
Må du da snart bli frisk.
☆★☆Tastedingsen☆★☆
 
God dag!!:)
Vesla sov til 08 uten oppvåkning i natt og det er så herrrrlig! Hun sover alltid lenge når det er pappaen sin tur til å stå opp med henne, så de har nok inngått en avtale de to.:p
Nå dubber hun ute i vogna (det blåset ikke like ille i dag heldigvis) mens vi sitter slengt på hver vår sofa.. jeg burde vasket klær, rydda litt og forberedt meg undervisning i den Kalde Krigen (oh my!), men det får vi ta etter hvert.:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Hehe, den kalde krigen tar du vel på sparket? Ett eller annet om usa og sovjet og noe atomvåpen og anspente tilstander :p ;)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
God kveld. Formen er skikkelig herp. Kjdelig, men har vært igang med kakebaking, matlaging i hele dag. Har gomla paracet og det har hjelpi litt:) bihule-og pannebetennelse som vanlig, men har nå vart i 9 dager og ikke blitt bedre. Så må nok til legen selv også:(
Legen trodde kanskje Emmeth hadde lungebetennelse, men ikke vanlig, men kom av en sopp. Uansett, fikk en antibiotika for det og Emmeth har blitt bedre i formen og sover faktisk både på natta og på dagen igjen:):):):) nå skal jeg vaske bad og badekaret og ta meg et langt og varmt bad:D:D og så er det åndenes makt ikveld:p;):D:cool:

☆★☆Tastedingsen☆★☆
Fantastisk at de endelig har funnet ut hva som feilet han og at han holder på å bli bedre :D DET var godt å høre!!! :)
God bedring til deg!!! Nesehorn er fantastisk om man er plaget med bihulene, skyller ut all gruffa slik at det ikke tetner og blir betent ;)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
USJ, for noe svineri du har pådratt deg!! Høre ut som virusinfeksjon ja, men vi krysser fingrene for at det er baselusker.;)
Ligger dere litt i ly for vinden der dere bor? Fikk med oss blesten her også, men tror vi er litt skjerma slik at vi slapp unna det værste. Vannmassene er en anna sak! Heldigvis renner det unna en del unna her, og jeg skulle aldri tro at jeg kom til å si det, men HURRA for at vi er bosatt i en bakke!! (Endrer nok mening når snø og is kommer.);)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ja vi er veldig skjerma her i forhold til de som bor lenger utover. Savner litt stormene fra barndommen da huset rista og det hørtes ut som taket skulle blåse bort ;-) stadhavet er flott i storm! Men her river ikke vinden så mye at det gjør noe. Men regnet merka vi også :) det finner veien gjennom plena vår, så vi må nok ordne litt på den og grave ei grøft til våren.

Hehe..den bakken deres er sikkert glatt og fin når snøen kommer ja! Og ikke minst slitsom å måke..vi får håpe på minimalt med snø her nede og mye på fjellet ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
God kveld :)
Ligger langflat på sofaen og ser på tv:p plages med hodepine igjen, stress, så tar ibux og håper det slipper taket så jeg får skrevet eksamenen min ferdig til uka!
Svigermor hadde laga daimiskake på soyafløte idag og den var knallgod!!! Et hint av soya på ettersmaken om man kjente godt etter, men det var virkelig godt. Hermine fikk for første gang smake "fløte"is og hun fikk to porsjoner og strakte ennå tallerkenen sin ut etter mere :rolleyes:



Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Hei og hå!

Jeg har akkurat sendt sambo og Simone avgårde for å hente en trofast reol til rommet hennes. Vi har ikke innredet det enda. Ellers har det vært en sløv helg for min del. Sov til kl ett både i går og i dag. Formen er ikke noe særlig, og jeg har kjempevondt i overkroppen av å hoste. Nesten så jeg håper prøvene viser bakteriefunn så jeg får antibiotika i morgen, men side jeg ikke har feber og crp ikke var veldig høy, så tror jeg egentlig det er virus.

Her har vært skikkelig høststorm i helga. Er jo vokst opp ytterst i havgapet, så er jo vant til at det stormer, men her vi bor nå er det sjelden vi merker så mye til vinden. Koselig er det likevel med stearinlys :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Masse god bedring! Krysser fingrene for at du får en mixtur for å sette fart i helningsprosessen ;)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
GOD BEDRING!!!!


Jeg er sliten!
Men fornøyd :D
SUPER feiring av eldstemann i dag, med folk inn og ut så og si hele dagen.
Og STOR takk til svigermor som hjalp til, bakte, vasket do/bad og styret masse for oss i hele dag :D
Fornøyde unger i seng og oss voksne har snacks og øl på bordet :p
Jeg lover å lese bedre gjennom neste ukes skravletråd :p
 
GOD BEDRING!!!!


Jeg er sliten!
Men fornøyd :D
SUPER feiring av eldstemann i dag, med folk inn og ut så og si hele dagen.
Og STOR takk til svigermor som hjalp til, bakte, vasket do/bad og styret masse for oss i hele dag :D
Fornøyde unger i seng og oss voksne har snacks og øl på bordet :p
Jeg lover å lese bedre gjennom neste ukes skravletråd :p
Så bra det ble en suksessfull dag for eldstemann :)
Hva serverte du til slutt da?
Kjempedeilig å få så god hjelp da :D


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Så bra det ble en suksessfull dag for eldstemann :)
Hva serverte du til slutt da?
Kjempedeilig å få så god hjelp da :D


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Linsesuppe av et litt selvkomponert slag også med god hjelp av svigermor :)
Og hun bakte rundstykker!
 
Hei og hå!

Jeg har akkurat sendt sambo og Simone avgårde for å hente en trofast reol til rommet hennes. Vi har ikke innredet det enda. Ellers har det vært en sløv helg for min del. Sov til kl ett både i går og i dag. Formen er ikke noe særlig, og jeg har kjempevondt i overkroppen av å hoste. Nesten så jeg håper prøvene viser bakteriefunn så jeg får antibiotika i morgen, men side jeg ikke har feber og crp ikke var veldig høy, så tror jeg egentlig det er virus.

Her har vært skikkelig høststorm i helga. Er jo vokst opp ytterst i havgapet, så er jo vant til at det stormer, men her vi bor nå er det sjelden vi merker så mye til vinden. Koselig er det likevel med stearinlys :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Ønsker deg masse god bedring! Håper du kan få noe for å bli fortere frisk ;)

☆★hilsen meg★☆
 
Nei, det er jeg enig med deg i. Jeg er alt for utolmodig til å lage sånt fra bunnen av!:p

Haha..skjønner jeg godt;) har laget sånn type deig (filodeig) noen ganger, men det har vært for en "albansk" rett.. men gud så lang tid det tar!:eek:

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app


☆★hilsen meg★☆
 
God kveld. Formen er skikkelig herp. Kjdelig, men har vært igang med kakebaking, matlaging i hele dag. Har gomla paracet og det har hjelpi litt:) bihule-og pannebetennelse som vanlig, men har nå vart i 9 dager og ikke blitt bedre. Så må nok til legen selv også:(
Legen trodde kanskje Emmeth hadde lungebetennelse, men ikke vanlig, men kom av en sopp. Uansett, fikk en antibiotika for det og Emmeth har blitt bedre i formen og sover faktisk både på natta og på dagen igjen:):):):) nå skal jeg vaske bad og badekaret og ta meg et langt og varmt bad:D:D og så er det åndenes makt ikveld:p;):D:cool:

☆★☆Tastedingsen☆★☆

Dra til legen du, så kan vi krysse fingrene for at du kan få noe mot det;) men så godt at Emmeth er bedre :D det er nok deilig for både han og dere andre ;) er han i bedre humør på dagen å eller?

Skjønner ikke at du orker å gjøre så mye når du er syk:eek::rolleyes::p jeg gidder kun det som er nødvendig:eek::p

☆★hilsen meg★☆
 
Hehe, den kalde krigen tar du vel på sparket? Ett eller annet om usa og sovjet og noe atomvåpen og anspente tilstander :p ;)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Haha! Ja, et eller anna sånn..:p Kan ikke skryte over at jeg husker mye fra grunnskole/vgs-pensum. Har lest kapittelet nå da..;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp