Uke 46 - skravletråd

Greit med et sånt stellebord ja! Hos mora mi så har vi brukt håndklær på gulvet.. og det er så slitsomt!

☆★hilsen meg★☆

Ja, det har vi gjort å:-)

Æsj! Da gikk det enda mer penger i dag !
Men da har jeg fått kjøpt inn mye til bursdagsfeiring og sendt av gårde noen pakker. Og handlet litt kalendermoro til Lillebror også, eventuelt så sparer vi den pakken til jul!
Og hatt koselig lunch med søs. Lillebror våknet kl 5 i dag, så han sovnet allerede på vei til senteret og sov bare i 20 minutter. Så nå måtte jeg trille han litt ute og han sovnet nå kl 13.30. Blir litt sen dupp da, men han sover heldigvis ikke så lenge i vogn :D Så får jeg fortsatt ryddingen litt :D

Kan ikke være noe godt for bekkenet ditt:oops: mamma måtte skifte på jentene for meg :p hehe..

☆★hilsen meg★☆

Nei, det kjennes ja:-) Men nå tar mannen seg av skiftene om vi ikke finner stellebord:-)

Uff..lurer på om vogna vår er for kort i ryggen for snuppa..hva syns dere? ImageUploadedByBV Forum1384436227.615539.jpg

ImageUploadedByBV Forum1384436263.198730.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff..lurer på om vogna vår er for kort i ryggen for snuppa..hva syns dere? Vis vedlegget 39931

Vis vedlegget 39932

Hvilken vogn er det?
City cross?
Vi hadde Emaljunga Mondial til T, og han sov i den til han var ca 2,5 år og hadde ok plass til da. Men city cross er mindre om jeg ikke husker feil? T var/ er lang i ryggen også, og han hadde bedre plass enn det ser ut til på bildet ditt.

Hvilken vogn er det?
City cross?
Vi hadde Emaljunga Mondial til T, og han sov i den til han var ca 2,5 år og hadde ok plass til da. Men city cross er mindre om jeg ikke husker feil? T var/ er lang i ryggen også, og han hadde bedre plass enn det ser ut til på bildet ditt.

Det er city cross ja. Tror den er kortere enn mondialen. Tror vi må gå på butikken og prøve mondialen og div andre vogner, og så prøve å finne en brukt en. Vi skulle absolutt hatt plass i vogna ei stund til.

Det er city cross ja. Tror den er kortere enn mondialen. Tror vi må gå på butikken og prøve mondialen og div andre vogner, og så prøve å finne en brukt en. Vi skulle absolutt hatt plass i vogna ei stund til.

Ja vogn vil man helst ha en stund lenger! :o
Er du fremmet for å ha henne vendt fra deg? Noen synes det er ok når ungene har blitt så store. Da er hvertfall TFK GEDIGEN :D
Ellers er vi superfornøyde med Babyjoggeren vår - han har kjempeplass!

Æsj! Da gikk det enda mer penger i dag !
Men da har jeg fått kjøpt inn mye til bursdagsfeiring og sendt av gårde noen pakker. Og handlet litt kalendermoro til Lillebror også, eventuelt så sparer vi den pakken til jul!
Og hatt koselig lunch med søs. Lillebror våknet kl 5 i dag, så han sovnet allerede på vei til senteret og sov bare i 20 minutter. Så nå måtte jeg trille han litt ute og han sovnet nå kl 13.30. Blir litt sen dupp da, men han sover heldigvis ikke så lenge i vogn :D Så får jeg fortsatt ryddingen litt :D

Du hadde fått gjort mye! Så deilig å være ferdig med litt pakker :-) jeg handla to julekaker i sta på den lokale lekebutikke, men det er de eneste gavene jeg har kjøpt så langt ;-)

Ja vogn vil man helst ha en stund lenger! :o
Er du fremmet for å ha henne vendt fra deg? Noen synes det er ok når ungene har blitt så store. Da er hvertfall TFK GEDIGEN :D
Ellers er vi superfornøyde med Babyjoggeren vår - han har kjempeplass!

Nei nå kan hun godt sitte vendt fra oss. Hun gjør det i trilla si og liker det godt :-) er nok bare at vi ikke husker å snu sittedelen som gjør at hun er vendt mot oss i den vogna. Har også hørt at tfk og babybogger er god plass i. Hvilke. Babyjogger er det?

Nei nå kan hun godt sitte vendt fra oss. Hun gjør det i trilla si og liker det godt :) er nok bare at vi ikke husker å snu sittedelen som gjør at hun er vendt mot oss i den vogna. Har også hørt at tfk og babybogger er god plass i. Hvilke. Babyjogger er det?

Vi har City Versa Gt da, som kan snues. Den er nok litt mer "brautende" enn noen av de andre. Disse liker jeg godt:

http://www.barnashus.no/baby-jogger-city-elite-oliven-0745146132573.html

http://lekmer.no/barn-og-baby/barne...bumbleride-barnevogn-indie-2013-green-papyrus

http://www.barnashus.no/tfk-joggste...7180437.html?gclid=CNTp49e25LoCFURc3godjmUAVQ

:D :D

Fine vogner :-) vi har jo kjøpt bumbleride som søskenvogn, så den vet jeg er god plass i. Prøvde tfk søskenvogn også og den også var god plass i. Vi må nok speide litt! Må prøve Babyjogger...de ser snertne ut!

Fine vogner :) vi har jo kjøpt bumbleride som søskenvogn, så den vet jeg er god plass i. Prøvde tfk søskenvogn også og den også var god plass i. Vi må nok speide litt! Må prøve Babyjogger...de ser snertne ut!

Babyjogger er geniale! Spesielt enkle å slå sammen :o

Phu, for en ettermiddag :D
Koselig da, absolutt!
Lillebror og jeg var en halvtimes tid i barnehagen ved henting. Og han storkoser seg så veldig! Og blir forbanna når vi skal dra. Nesten så jeg får litt dårlig samvittighet for at han ikke får gå der :p
Og så spiste vi rester fra i går. Hadde stekt kyllingfilet i biter med grønnsaker igjen. Kokte pastaskruer til guttene og varmet resten av maten i en panne sammen med kikerter og tomat! Utrolig godt, begge ungene spiste masse! Og blåbær og jordbær til dessert :p
Vaskemaskina går jevnt og trutt i dag, jeg orker ikke å ha hengene over meg at jeg burde vaske klær i helgen med samling og besøk av svigermor samt selskap på søndag.
Har hele tiden tenkt at vi bør ha litt mat tilgjengelig på søndag, ikke bare kaker. Noen har jo kjørt langt. Men det må være enkelt, for jeg er så lei av å diske opp og være stressa når vi har besøk :p
Lurer på å spørre barnehagen peeent i morgen om jeg kan snike til meg linsesuppeoppskriften dems :p De lager nesten altl gluten- og melkefritt og suppene deres er så gode! Så kan den bare stå i gryta på søndag slik at folk kan forsyne seg om de er sultne!. Spørs om de vil dele den da :D
Begge gutta må bade i kveld. Men vi må passe på å rekke Skype med mannen først - han ringte i går etter at de sovnet så tidlig :D

Uff..lurer på om vogna vår er for kort i ryggen for snuppa..hva syns dere? Vis vedlegget 39931

Vis vedlegget 39932

Jeg synes ikke den ser kort ut :p Gjør jo ikke noe om hun "stikker litt ut" når hun ligger og sover, og hodet er jo ikke over kanten oppe ennå, ser ut til at skuldrene ikke rekker opp til der selene er heller?. Tenker at mange barn sitter i slik vogn, eller emmaljunga racer, til de er 3 år ;)
Den rekker ikke til dere tar ibruk søskenvogna da tror du?

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Last edited:
Phu, for en ettermiddag :D
Koselig da, absolutt!
Lillebror og jeg var en halvtimes tid i barnehagen ved henting. Og han storkoser seg så veldig! Og blir forbanna når vi skal dra. Nesten så jeg får litt dårlig samvittighet for at han ikke får gå der :p
Og så spiste vi rester fra i går. Hadde stekt kyllingfilet i biter med grønnsaker igjen. Kokte pastaskruer til guttene og varmet resten av maten i en panne sammen med kikerter og tomat! Utrolig godt, begge ungene spiste masse! Og blåbær og jordbær til dessert :p
Vaskemaskina går jevnt og trutt i dag, jeg orker ikke å ha hengene over meg at jeg burde vaske klær i helgen med samling og besøk av svigermor samt selskap på søndag.
Har hele tiden tenkt at vi bør ha litt mat tilgjengelig på søndag, ikke bare kaker. Noen har jo kjørt langt. Men det må være enkelt, for jeg er så lei av å diske opp og være stressa når vi har besøk :p
Lurer på å spørre barnehagen peeent i morgen om jeg kan snike til meg linsesuppeoppskriften dems :p De lager nesten altl gluten- og melkefritt og suppene deres er så gode! Så kan den bare stå i gryta på søndag slik at folk kan forsyne seg om de er sultne!. Spørs om de vil dele den da :D
Begge gutta må bade i kveld. Men vi må passe på å rekke Skype med mannen først - han ringte i går etter at de sovnet så tidlig :D
Hehe, når jeg tenker lettvindtmat så blir det pølser i brød eller noe sånt :p
For en flink bhg da, her er det vanskelig å få dem til å gi Hermine et melkefritt alternativ når de har varmlunsj en dag i uka...og det meste av mat er ferdigmat/halvfabrikata :eek:

Hallo :)
Mannen holder på å bade en trøtt unge nå, og jeg sniker meg til en karamell espresso selv om huset et bomba av leker :p :D vi har bare kosa oss på gulvet sammen i ettermiddag! Hermine driver og hermer etter dukka si som snakker engelsk, og jammen meg skjønner hun ikke hva den sier :eek: "baibai, hadet" kom det etter at dukka sa bye,bye :p ...i tillegg er hun blitt veldig eiesyk ovenfor mamman sin, så når pappan forsøker å stjele en suss kommer hun og slafser meg i hele ansiktet :eek: :p hun gir de våteste tungekyssene den ungen altså :p :)

Hehe, når jeg tenker lettvindtmat så blir det pølser i brød eller noe sånt :p
For en flink bhg da, her er det vanskelig å få dem til å gi Hermine et melkefritt alternativ når de har varmlunsj en dag i uka...og det meste av mat er ferdigmat/halvfabrikata :eek:

Lettvindt som i at det kan lages på forhånd :p Pølser er vi dritt lei :o
Barnehagen er helt unik når det gjelder mat, altså! Vi er så superfornøyd med den biten (og andre ting, selvsagt)!
De tar alle hensyn og lager sunn mar fra bunnen av! Ungene er mye med å lage mat og har en enorm matglede der :)
Teodor hadde spurt tanta om han kunne få cottage cheese til krabonadene på mandag :p Vi har ALDRI cottage cheese :D

Back
Topp