TUL

Klassifiseres nok ikke som tul men skal til gynekolog på onsdag da jeg allerede hadde time til å sjekke hormonnivåer pga kort lf osv. Men siden jeg spotter fikk jeg beholde timen for å utelukke alle bekymringer :)
Vil da være 5+1.

Men vi kommer nok til å bestille tul privat til uke 11 om vi ikke får det av det offentlige :)
 
Var på tul i uke 5 (tilfeldigvis fordi jeg hadde bestilt time hos gynekolog før jeg ble gravid) og skal igjen i uke 8. Tenker å ta en i uke 12/13 også. Men det blir privat :)
 
Usikker på om det blir tidlig ul denne gangen. Med nr en tok vi privat, nr 2 ble vi henvist pga magesmerter. Ser det litt an tenker jeg. Foreløpig veldig rolig og kjenner ikke noe behov for det. Men det kan jo forandre seg [emoji4]
 
Forrige gang hadde jeg tul i uke 7 og 11. Kunne tenkt meg det denne gangen også, men skal prøve å vente til nærmere uke 12 :)
 
Har veldig lyst på tul, men usikker iom jeg må ta privat.. Er jo så dyrt :p hadde ultralyd i uke 12-13 med sønnen min :Heartred er jo veldig betryggende!
 
Noen som vil fortelle litt om TUL? Altså, hvem får og hvem må ta privat, hvem kontakter man for og få, er det risikabelt for magetrollet osv? :)
 
Last edited:
Noen som vil fortelle litt om TUL? Altså, hvem får og hvem lå ta privat, hvem kontakter man for og få, er det risikabelt for magetrollet osv? :)
Det varierer veldig fra sted til sted. Noen får henvisning fordi legen mener det er grunnlag for det/ for å fastslå hvor langt man er på vei (spesielt hvis man oppdager litt sent eller ustabil syklus), andre har leger med tilgang på ultralyd

De fleste hopper over det og gjør det privat - finnes mange som tilbyr, som med alt er noen bedre enn andre. Ikke farlig, sånn sett for den der inne :)
Pris varierer generelt mellom 600-1500 (igjen, veldig varierende)
 
Det varierer veldig fra sted til sted. Noen får henvisning fordi legen mener det er grunnlag for det/ for å fastslå hvor langt man er på vei (spesielt hvis man oppdager litt sent eller ustabil syklus), andre har leger med tilgang på ultralyd

De fleste hopper over det og gjør det privat - finnes mange som tilbyr, som med alt er noen bedre enn andre. Ikke farlig, sånn sett for den der inne :)
Pris varierer generelt mellom 600-1500 (igjen, veldig varierende)
Takk for svar...:D Tviler egentlig på at det er noen privatklinikker i nærheten her hvor jeg bor.. Men skal undersøke litt :)
 
Takk for svar...:D Tviler egentlig på at det er noen privatklinikker i nærheten her hvor jeg bor.. Men skal undersøke litt :)
Hvor i landet hører du til igjen? Sikkert noen her inne som vet ;)
 
Jeg hadde egentlig bestemt meg for tul i uke 10-11, men ser det er veldig mange som drar to ganger. I tillegg blir jeg så bekymret når jeg leser om alle som mister, så jeg vurderer å dra i uke 7, og så en gang til i uke 11. Jeg er 6+4 i dag, så jeg får bestemme meg snart. Hadde jo vært greit å få bekreftet liv før vi forteller det til de kommende besteforeldrene :)
 
Jeg hadde egentlig bestemt meg for tul i uke 10-11, men ser det er veldig mange som drar to ganger. I tillegg blir jeg så bekymret når jeg leser om alle som mister, så jeg vurderer å dra i uke 7, og så en gang til i uke 11. Jeg er 6+4 i dag, så jeg får bestemme meg snart. Hadde jo vært greit å få bekreftet liv før vi forteller det til de kommende besteforeldrene :)
Jeg er like langt som deg:) skal på tul 8+0 også tror jeg vi velger 12+0.
Har ingen dårlig følelse, men er som du skriver: mange som mister, så vil gjerne ha en bekreftelse på at alt er bra. Vanskelig med ting man ikke kan kontrollere selv :p
 
TUL i morgen... Huff, jeg gruer meg. Rimelig sikker på at der ikke er liv. :(
 
Regner med jeg får ul i morgen (4+6). Forrige positive test endte i exu. Timen i morgen er egentlig oppfølging etter den, men jeg valgte å beholde timen siden jeg uansett fikk beskjed om å komme til tul når/hvis jeg ble gravid igjen.
 
Back
Topp